www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 126 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

ArtiMinds versterkt robotprogrammeringsoplossingen om te profiteren van IIoT-belofte

Bescherming van IP en verdienmodel van Robot Programming Suite dankzij CodeMeter licentiebeveiligingsplatform.

Karlsruhe, december 2019 - ArtiMinds Robotics, een Duitse pionier op het gebied van sensorgebaseerde automatiseringsoplossingen, kan zijn intellectuele eigendom  beschermen en tegelijkertijd zijn softwareoplossingen te gelde te maken dankzij het gebruik van CodeMeter technologie van Wibu-Systems.

ArtiMinds Robot Programming Suite (RPS) combineert online en offline programmeren met een unieke aanpak om complexe robotprogramma's te creëren zonder handmatig ook maar één regel broncode te schrijven. ArtiMinds RPS maakt gebruik van een op sjablonen gebaseerd programmeerconcept waarmee gebruikers uit meer dan 60 geïntegreerde sjablonen kunnen kiezen en de programmastructuur eenvoudigweg via drag & drop kan worden opgebouwd. Het belangrijkste element in de door henzelf ontwikkelde technologie ligt in de vertaling van een sjabloonsequentie naar complexe, robot-specifieke broncode.

Om hun intellectuele eigendom te beschermen, heeft ArtiMinds CodeMeter geïmplementeerd, met een combinatie van hardware- (CmDongles) en software- (AxProtector) tools die ontworpen zijn om digitale activa te beschermen tegen piraterij, reverse engineering en manipulatie. AxProtector codeert volledig en automatisch uitvoerbare bestanden en bibliotheken voor zowel eigen talen als .NET- en Java-omgevingen. Door middel van een post-build proces, worden ‘best-of-breed‘ anti-debugging en anti-disassemblage methoden in de gecompileerde code geïnjecteerd. De motor van het systeem blijft voortdurend alert op veiligheidsrisico's en onderbreekt onmiddellijk de uitvoering van de software wanneer er risico's worden gedetecteerd.

Bovendien maken de geïntegreerde tools die deel uitmaken van Wibu-Systems CmDongles een eenvoudig en uitgebreid licentie- en rechtenbeheer mogelijk. ArtiMinds maakt gebruik van de ingebouwde unit-counters en opties voor de onderhoudsperioden, bijvoorbeeld om automatische software-updates te beperken tot een geldige tijdsgebonden updatelicentie. De verborgen gegevensfunctie van CmDongles, beschermd tegen manipulatie of verkeerde behandeling door de klant of derden, is een bron van onschatbare waarde voor het registreren van robot-ID's voor robot-gebonden licenties.

Sven Schmidt-Rohr, CEO van ArtiMinds Robotics licht toe: "CodeMeter biedt een uitgebreid beveiligingsplatform voor onze industriële robotsoftwaresuite. Het biedt niet alleen bescherming voor onze eigen IE als leverancier en mogelijkheden om licenties af te dwingen, maar ook een cryptografisch kader waarmee onze klanten de IE van het automatiseringsproces kunnen beschermen dat ze bovenop onze softwaresuite bouwen. Hiermee kunnen onze gebruikers hun productieknowhow beveiligen tegen allerlei bedreigingen, terwijl ze diezelfde kennis nog steeds flexibel kunnen toepassen in hun productie. Met zijn vele inzetmogelijkheden ondersteunt CodeMeter onze software op de werkvloer met en zonder connectiviteit. De set van 360° beveiligingsfuncties heeft ons ervan overtuigd om CodeMeter als het enige commerciële element van een derde in onze softwaresuite op te nemen.".

Stefan Bamberg, Senior Key Account en Partner Manager van Wibu-Systems, voegt hieraan toe: "Het is altijd een genoegen om nauw samen te werken met onze klanten en onze technologieën af te stemmen op hun specifieke behoeften. Met de licentie- en beveiligingsfuncties die we in onze CodeMeter-oplossing hebben ingebouwd, bevindt ArtiMinds zich in een perfecte positie om hun unieke robotprogrammeringscompetenties uit te rollen en te gelde te maken en fabrikanten en robotoperators over de hele wereld te helpen om de belofte van het volgende industriële tijdperk te benutten".

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 1 jaar en 126 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Arrow Electronics
Logo Databricks
Logo Avit Group