www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

ArtiMinds versterkt robotprogrammeringsoplossingen om te profiteren van IIoT-belofte

Bescherming van IP en verdienmodel van Robot Programming Suite dankzij CodeMeter licentiebeveiligingsplatform.

Karlsruhe, december 2019 - ArtiMinds Robotics, een Duitse pionier op het gebied van sensorgebaseerde automatiseringsoplossingen, kan zijn intellectuele eigendom  beschermen en tegelijkertijd zijn softwareoplossingen te gelde te maken dankzij het gebruik van CodeMeter technologie van Wibu-Systems.

ArtiMinds Robot Programming Suite (RPS) combineert online en offline programmeren met een unieke aanpak om complexe robotprogramma's te creëren zonder handmatig ook maar één regel broncode te schrijven. ArtiMinds RPS maakt gebruik van een op sjablonen gebaseerd programmeerconcept waarmee gebruikers uit meer dan 60 geïntegreerde sjablonen kunnen kiezen en de programmastructuur eenvoudigweg via drag & drop kan worden opgebouwd. Het belangrijkste element in de door henzelf ontwikkelde technologie ligt in de vertaling van een sjabloonsequentie naar complexe, robot-specifieke broncode.

Om hun intellectuele eigendom te beschermen, heeft ArtiMinds CodeMeter geïmplementeerd, met een combinatie van hardware- (CmDongles) en software- (AxProtector) tools die ontworpen zijn om digitale activa te beschermen tegen piraterij, reverse engineering en manipulatie. AxProtector codeert volledig en automatisch uitvoerbare bestanden en bibliotheken voor zowel eigen talen als .NET- en Java-omgevingen. Door middel van een post-build proces, worden ‘best-of-breed‘ anti-debugging en anti-disassemblage methoden in de gecompileerde code geïnjecteerd. De motor van het systeem blijft voortdurend alert op veiligheidsrisico's en onderbreekt onmiddellijk de uitvoering van de software wanneer er risico's worden gedetecteerd.

Bovendien maken de geïntegreerde tools die deel uitmaken van Wibu-Systems CmDongles een eenvoudig en uitgebreid licentie- en rechtenbeheer mogelijk. ArtiMinds maakt gebruik van de ingebouwde unit-counters en opties voor de onderhoudsperioden, bijvoorbeeld om automatische software-updates te beperken tot een geldige tijdsgebonden updatelicentie. De verborgen gegevensfunctie van CmDongles, beschermd tegen manipulatie of verkeerde behandeling door de klant of derden, is een bron van onschatbare waarde voor het registreren van robot-ID's voor robot-gebonden licenties.

Sven Schmidt-Rohr, CEO van ArtiMinds Robotics licht toe: "CodeMeter biedt een uitgebreid beveiligingsplatform voor onze industriële robotsoftwaresuite. Het biedt niet alleen bescherming voor onze eigen IE als leverancier en mogelijkheden om licenties af te dwingen, maar ook een cryptografisch kader waarmee onze klanten de IE van het automatiseringsproces kunnen beschermen dat ze bovenop onze softwaresuite bouwen. Hiermee kunnen onze gebruikers hun productieknowhow beveiligen tegen allerlei bedreigingen, terwijl ze diezelfde kennis nog steeds flexibel kunnen toepassen in hun productie. Met zijn vele inzetmogelijkheden ondersteunt CodeMeter onze software op de werkvloer met en zonder connectiviteit. De set van 360° beveiligingsfuncties heeft ons ervan overtuigd om CodeMeter als het enige commerciële element van een derde in onze softwaresuite op te nemen.".

Stefan Bamberg, Senior Key Account en Partner Manager van Wibu-Systems, voegt hieraan toe: "Het is altijd een genoegen om nauw samen te werken met onze klanten en onze technologieën af te stemmen op hun specifieke behoeften. Met de licentie- en beveiligingsfuncties die we in onze CodeMeter-oplossing hebben ingebouwd, bevindt ArtiMinds zich in een perfecte positie om hun unieke robotprogrammeringscompetenties uit te rollen en te gelde te maken en fabrikanten en robotoperators over de hele wereld te helpen om de belofte van het volgende industriële tijdperk te benutten".

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Laatste van WIBU-SYSTEMS
Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Veilige software afscherming en licentiemanagement voor MVTec machine vision applicaties

Logo Franssen Communicatie

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl