www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 32 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Webfleet Solutions compenseert uitstoot met duurzaamheidsinitiatief

Amsterdam, 16 december 2019Webfleet Solutions nam dit jaar deel aan een initiatief om de koolstofdioxide-uitstoot van zijn toeleveringsketen en vestigingen te compenseren. Het project wordt uitgevoerd in samenwerking met Justdiggit, een Nederlandse non-profitorganisatie die zich bezighoudt met het vergroenen van de wereld voor een positieve klimaatimpact.

Via Justdiggit heeft Webfleet Solutions geïnvesteerd in het vergroenen van een gebied in Kenia dat groter is dan het centrum van Amsterdam.

Ook stimuleerde het bedrijf klanten gestimuleerd om over te schakelen op elektronische facturatie, iets waar inmiddels 19.000 gebruikers voor gekozen hebben. Voor elke papieren factuur die nu nog wordt verzonden doneert Webfleet Solutions een bedrag aan Justdiggit.

“Met deze samenwerking dragen we bij aan het terugdringen van de klimaatverandering,” vertelt Wessel Koning, Business Development and Partnership Director van Justdiggit. “Dat is iets waar we ons allemaal voor moeten inzetten. Het is geweldig om te zien hoe Webfleet Solutions zijn best doet voor een positieve impact.”

“Met onze fleetmanagement-oplossing kunnen onze klanten hun brandstofverbruik en koolstofdioxide-uitstoot al met 10 tot 25% verlagen,” zegt Thomas Schmidt, CEO en Managing Director van Webfleet Solutions. “Maar we willen meer doen. Als onderdeel van de Bridgestone Group zetten we ons in voor een duurzamere samenleving en dit initiatief laat wel zien dat we daarvoor ook daadwerkelijk actie ondernemen.”

33 KB jpg  Justdiggit & Webfleet Solutions

Over Webfleet Solutions
Webfleet Solutions, tot 1 oktober 2019 bekend als TomTom Telematics, is één van ’s werelds toonaangevende leveranciers voor telematicaoplossingen met een focus op fleet management, voertuigtelematica en connected car diensten. De belangrijkste SaaS-oplossing van het bedrijf, WEBFLEET, wordt gebruikt door bedrijven van ieder formaat om voertuigprestaties te verhogen, brandstof te besparen, chauffeurs te ondersteunen en wagenparkefficiëntie te verhogen. Daarbij levert Webfleet Solutions diensten voor verzekering, verhuur- en leasemaatschappijen, auto-importeurs en bedrijven die zowel organisaties als consumenten bedienen.

Webfleet Solutions heeft meer dan 50.000 klanten wereldwijd en bedient bestuurders in meer dan 100 landen, waarbij het bedrijf hen beschikking geeft over het beste supportnetwerk van de branche en het grootste aanbod integraties en applicaties van externe aanbieders. Klanten profiteren iedere dag van de hoogste standaarden op het gebied van vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013 gecertificeerde diensten van het bedrijf. Deze certificering is opnieuw toegekend in november 2018.

Webfleet Solutions was eerder bekend als TomTom Telematics en in die hoedanigheid onderdeel van de TomTom-groep. Op 1 april 2019 werd het bedrijf overgenomen door Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), een tak van de Bridgestone Corporation, ’s werelds grootste rubber- en bandenfabrikant. Bridgestone is actief in 38 landen in de EMEA regio en bezit een aantal van Europa’s meest geavanceerde fabrieken, baanbrekende technologie en toonaangevende investering in R&D.

Voor meer informatie, zie webfleet.com.

Volg ons ook op Twitter @WebfleetNews

Voor meer informatie over Bridgestone in EMEA, ga naar www.bridgestone.eu en de Bridgestone newsroom.

Webfleet Solutions Persdesk
Naomi van Duin
E-mail: webfleetsolutions@yellow-communications.com
webfleet.com