www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over

Fortinet voegt Security Orchestration, Automation & Response (SOAR) aan zijn Security Fabric toe, zodat beveiligingsteams efficiënter kunnen werken en sneller op incidenten kunnen reageren

Utrecht, 13 november 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cybersecurity, maakt bekend dat het de overname van CyberSponse heeft afgerond. Dit is een aanbieder van een toonaangevend Security Orchestration, Automation & Response (SOAR)-platform. Het in Arlington, Virginia gevestigde CyberSponse was reeds Fortinet Security Fabric-partner. Als onderdeel van Fortinet zal het de mogelijkheden voor automatisering en incidentrespons van oplossingen als FortiAnalyzer, FortiSIEM en FortiGate verder gaan uitbreiden en beveiligingsprocessen verder vereenvoudigen.

Gestroomlijnde beveiligingsprocessen
Het huidige bedreigingslandschap is voortdurend in ontwikkeling. Bovendien maken organisaties gebruik van een groeiend aantal losstaande beveiligingsoplossingen. Dit draagt bij aan meldingsmoeheid en maakt het werk van onderbezette beveiligingsteams nog complexer. In een poging om deze complexiteit terug te dringen proberen bedrijven en dienstverleners hun beveiligingsprocessen te vereenvoudigen en de efficiëntie van de huidige security operations centers (SOC’s) te optimaliseren. Hiertoe brengen ze meldingen van allerhande beveiligingsproducten samen, automatiseren ze beveiligingsanalyses en routinetaken om waardevolle tijd te besparen en maken ze gebruik van goed doordachte draaiboeken om real-time incidentrespons mogelijk te maken.

Dankzij de combinatie van de technologie van Fortinet en CyberSponse kunnen beveiligingsprofessionals binnen organisaties van elke omvang beschikken over een krachtige, gepatenteerde en onderscheidende oplossing die onder meer voorziet in:
  • meer dan 325 connectors die makkelijk kunnen worden geïntegreerd met technologieën en oplossingen van alle belangrijke leveranciers
  • overzicht en grip vanuit een centrale locatie
  • ruim 200 kant-en-klare, eenvoudig configureerbare draaiboeken voor het automatiseren van routinetaken en maatregelen voor incidentrespons
  • geavanceerde modules voor case management met tijdslijnen voor incidenten die verbanden tussen IT-activa in kaart brengen, aangevuld met een geautomatiseerde tool voor het meten van de ROI en kostenbesparingen
  • fijnmazige role-based access control (RBAC) voor de beveiliging van gebruikersgegevens.
Ken Xie, de oprichter en CEO van Fortinet: “Bedrijven maken gebruik van steeds meer oplossingen voor cyberbeveiliging. Dit gaat gepaard met grotere beheercomplexiteit, en dat maakt hun organisatie kwetsbaarder voor beveiligingsincidenten. De integratie van het krachtige SOAR-platform van CyberSponse met de Fortinet Security Fabric biedt organisaties snellere incidentrespons en de mogelijkheid om beveiligingsprocessen te standaardiseren en op te schalen. Daarmee kunnen ze hun beveiliging versterken en de cyberrisico’s en daarmee verbonden kosten terugdringen.”

Joseph Loomis, oprichter en CSO van CyberSponse: “Dit is een ideale match. De missie van CyberSponse is vanouds om voor moeiteloos en effectief beheer van beveiligingsprocessen te zorgen met disruptieve technologie. De gecombineerde kracht van de Security Fabric van Fortinet en de SOAR-technologie van CyberSponse zorgt ervoor dat klanten beschermd worden door het meest geavanceerde platform voor wereldwijde beveiligingsactiviteiten. Dit platform biedt integraties met honderden beveiligingsoplossingen en voorziet in kant-en-klare draaiboeken die bijdragen aan gestroomlijnde incidentrespons.”

“Grotere organisaties zijn nog altijd op zoek naar geavanceerde mogelijkheden voor efficiëntere incidentrespons. De SOAR-oplossing van Fortinet zal bij hen in goede aarde vallen. Die kan hen namelijk helpen aan verbeterde mogelijkheden voor orchestration, automatisering en incidentrespons. Het platform zorgt voor optimale efficiëntie, kostenbesparingen en snelheid, “ zegt Jon Oltsik, senior principal analyst en fellow bij de Enterprise Strategy Group (ESG).

Aanvullende informatie:
  • De voorwaarden van de overnametransactie werden niet bekendgemaakt.
  • Lees de blog voor meer informatie over de overname.
Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 425,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Alfa-college verbreedt IT-onderwijs met Fortinet Academy

Fortinet lanceert nieuw partnerprogramma

Nieuwe zelflerende artificial intelligence-appliance van Fortinet detecteert cyberbedreigingen in minder dan een seconde
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Fortinet contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl