www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
PR: PublieksWerk

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Work Management-softwareleverancier kiest voor Alvarez´ verregaande ervaring met (product-) ontwikkeling

Silicon Slopes (Utah, VS), 11 december 2019 – Workfront, leverancier van het eerste work management-platform voor ondernemingen, kondigt aan dat het Maria Alvarez heeft benoemd tot lid van de Raad van Bestuur.

Alvarez heeft meer dan twintig jaar ervaring met het bouwen van hoogwaardige softwareproducten voor de wereldmarkt; met het leiden van ontwikkelteams; en met IT-beveiliging, internet en kunstmatige intelligentie (AI).

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van BestuurHiervoor werkte ze bij de AI + Research-divisie van Microsoft, waar ze directeur van de afdeling Ontwikkeldiensten was. Het wereldwijde ontwikkelteam waaraan ze leiding gaf, levert (ontwikkel-) gereedschappen, -diensten en -programma´s ter ondersteuning van Bing, Microsoft News, Ads, Consumer Applications en Microsoft Research.

Vóór Microsoft werkte Alvarez als technologie-directeur (CTO) en hoofd productontwikkeling van Panda Security, het eerste en toonaangevende antivirus-beveiligingsbedrijf voor cloud-automatisering in Spanje. Voordien werkte ze voor Yahoo Technology als vice president Ontwikkeling en als leider van technologieprogramma´s, waarbij ze de wereldwijde technologische infrastructuur onder haar hoede had. Alvarez begon haar carrière met posities bij HP, Symantec Corporation en CoCreate Software.

Technisch onderlegd
“Maria weet veel van technologie en is heel ervaren met het wereldwijd leidinggeven bij snelgroeiende, beursgenoteerde ondernemingen. Daarmee verrijkt ze ons bestuur met een aantal belangrijke vaardigheden”, stelt Workfront CEO Alex Shootman. “Ons klantenbestand blijft groeien en de uitbreiding van ons work managementbedrijfsplatform vereist pionierswerk. Het werven van een grote verscheidenheid aan getalenteerde mensen, is belangrijk voor Workfront - ook binnen onze hoogste leiding.”

Workfront’s heeft meer dan 3000 klanten, waaronder vijftig ´Fortune 100´-bedrijven en alle onderneming in Inc. Magazine’s ´Top 10 Most Valuable Brands´. Het aantal grote bedrijven dat Workfront bedient, is de laatste drie jaar met 155 procent gegroeid.

Naast haar bestuursfunctie bij Workfront, is Alvarez bestuurslid en technisch adviseur bij social marketing-platform Grabbr. Ook is zij lid van de raad van toezicht bij de Woodbury University, waar ze in de commissie ´technologie´ en ´marketing´ zit. Eerder dit jaar ontving ze de ´Distinguished Alumni Award 2019´ van het California Polytechnic College of Science. Daarvoor werd ze al onderscheiden met de Microsoft ´Global Inclusive Award´.
“Mijn benoeming bij Workfront is een hele eer”, zegt Alvarez. “Workfront heeft zich gevestigd als de toonaangevende aanbieder van een nieuwe softwarecategorie met work management-oplossingen voor bedrijven. Ik kijk er naar uit de veelbelovende onderneming verder richting te geven en aan te voeren.”

Verscheidenheid
Workfront heeft Alvarez geworven via de Athena Alliance, wat een wereldwijd netwerk is van leidinggevende vrouwen, opinieleiders, bedrijven en investeerders. Deze werken samen aan de verscheidenheid in samenstelling, van directies en besturen, en aan de ontwikkeling van vrouwelijk leiderschap. Doel is om daardoor bedrijven toekomstbestendig te maken.

Over Workfront
Workfront is de leverancier van het eerste work management-platform in het digitale tijdperk, dat medewerkers doet opbloeien en bedrijven laat floreren. Workfront is er voor de mensen in organisaties en verbindt medewerkersgroepen naadloos met elkaar, terwijl het eenvoudig integreert met bestaande toepassingen en systemen. De mogelijkheid om kritieke succesfactoren te volgen, meten en analyseren, zorgt ervoor dat iedereen dezelfde, heldere doelen dient. Workfront heeft al duizenden bedrijven helpen omvormen tot eigentijdse ondernemingen met verbeterde omzet en klantervaring tegen lagere kosten, zoals BT, Cisco Systems, Comcast, Fender Musical Instruments Corporation, Fossil Group, TSB en Trek.

Meer informatie biedt Workfront.com. Mediacontacten doet: PublieksWerk bv, Piet van Reeuwijk, piet@publiekswerk.nl, +31 (20) 486 21 39
Laatste van Workfront
IDC benoemt Workfront tot marktleider in Work Management

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Workfront trekt James Murray aan als managing director voor Europa, Midden-Oosten en Afrika

Logo PublieksWerk
Workfront contact

Logo Workfront

Workfront sociaal

Workfront tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel