www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2501 volgers blijven op de hoogte!

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

De winter is in aantocht en dat brengt een hoop gezelligheid met zich mee. Maar ook ongemakken zoals ijzel en kou. En dat is voor sommige bedrijven reden om hun klanten extra goed te informeren. Want op tijd een SMS versturen kan juist in het winterseizoen een hoop ongemakken voorkomen.

Winterse toepassingen van SMS service
Als SMS provider weet Spryng dat de winter het jaargetijde bij uitstek is om SMS service in te zetten voor uw klanten. In de automotive branche bijvoorbeeld, maar ook voor gemeentelijke instellingen en de retailsector is een tijdige SMS met up to date informatie een effectieve manier om klanten te ontzorgen. Hieronder een paar voorbeelden waarbij het inzetten van SMS de klanttevredenheid én veiligheid vergroot.

SMS in de autobranche (dealers en garages)
Als autodealer of garagebedrijf informeer je met SMS Service je klanten voorafgaand of na een bezoek aan de garage. Een makkelijke en adequate manier van communiceren die de klanttevredenheid vergroot.

• Zomer- of winterbanden?

Daalt de temperatuur onder de zeven graden Celsius? Dan is het tijd voor winterbanden. Met een SMS waarschuwt u tijdig uw klanten voor het maken van een afspraak. En dat kan vanzelfsprekend ook als de winter ten einde loopt, voor de switch naar zomerbanden. Zo rijden uw klanten veilig de winter tegemoet en hebben de autobanden een langer leven.

• APK-keuring

Op tijd een afspraak inplannen voor de APK-keuring kunt u makkelijk regelen met een geautomatiseerde SMS naar de klant. Zo houdt u ook controle over uw eigen planning en zijn er minder last-minute verzoeken die tussendoor moeten worden ingewilligd.

• Winter- en zomercheck

Veel mensen rijden tegenwoordig in de winter naar hun favoriete skibestemming. Dat vraagt extra onderhoud voor de auto. Met een SMS wijst u wintersportliefhebbers op het belang van een goed voorbereide reis (en auto). En laten uw klanten bijtijds een wintercheck doen bij uw garage.

–     Auto klaar? Afhalen maar!

Simpel en doeltreffend: een SMS sturen om aan te geven dat de auto klaar is en opgehaald kan worden bij de garage of dealer. Veel sneller dan bellen en u weet ook zeker dat u uw klant niet stoort. Zie ook ons artikel over SMS dienstverlening voor de automotive branche.

SMS bij winters weer
Sneeuw of ijzel op komst? Daar wil je als overheid en gemeente adequaat op reageren, zodat de wegen goed begaanbaar en veilig blijven. Vele gemeenten gebruiken hiervoor een wegenweermodel, waarbij de actuele weersverwachting wordt gecombineerd met de wegdektemperatuur op heel veel plaatsen in Nederland. Daarmee worden nauwkeurige voorspellingen gedaan over de gladheid en of er wel of niet gestrooid dient te worden. Via SMS kunnen vervolgens razendsnel extra alarmberichten worden gestuurd naar de strooidiensten. Zo blijven weggebruikers veilig aan het verkeer deelnemen. In Vlaanderen heeft men dit geautomatiseerde wegenweermodel ook onlangs in gebruik genomen. Zie dit artikel op Datanews.

Goeie timing dankzij SMS
Dat zakelijke SMS inschakelen veel oplevert, zien wij ook in de winter. Als restaurant maak je bijvoorbeeld goede sier door afspraken of reserveringen per SMS te bevestigen. Zodat uw klanten niet buiten hoeven te wachten totdat er een tafel beschikbaar is. En u laat de pakketbezorger toch ook liever niet in de kou staan, met bestellingen in de hand? Met SMS geeft u tijdig de verwachte aankomsttijd van de bezorger door. Zodat hij of zijn niet voor een gesloten deur staat. En de ontvanger op tijd de bestelling in huis heeft. Mede dankzij het versturen van SMS.

Acties rond de feestdagen
Een SMS sturen in de winter vergroot niet alleen de veiligheid. Ook de omzet in de retail kan door SMS flink toenemen. Bijvoorbeeld door een actie of aanbieding via SMS naar uw klantenbestand te sturen. Vooral in de winter, het seizoen van de feestdagen, is dit een effectief middel om klanten te verleiden een bezoekje te brengen aan uw winkel of webwinkel. Denk daarbij aan tradities als Black Friday, Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar. Heeft u (nog) geen aanbiedingen? Een SMS’je in december leent zich ook uitstekend om uw klanten of gasten de beste wensen te sturen.

Op een mooi nieuw jaar!

Meer informatie over SMS (in elk seizoen)
Ook benieuwd wat SMS provider Spryng voor u en uw klanten kan betekenen, in zomer of winter? Meer dan u denkt! Neem vrijblijvend contact met ons op via +31207703005 We inventariseren graag met u de mogelijkheden om tijd en geld te besparen. Voor u en uw klanten.

Laatste van Spryng
Gebruik SMS om uw customer experience te verbeteren

De vele toepassingen van Bulk SMS

Werk aan de winkel op Dag van de Privacy (en daarna)
Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken
Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Nieuwe aanwinst voor Yellow Communications

NTT Ltd. geeft in Monthly Threat Report toelichting op toename cyberaanvallen door COVID-19

Software Improvement Group (SIG) launches complimentary “Boosting Business Resilience” webinar series to help organizations emerge from COVID-19 pandemic in stronger growth position

Poly introduceert partnerprogramma

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Len Rinaldi in RvA van Amac

Onderzoek van BlackBerry onthult decenniumlang gebruik van Linux-servers door Chinese APT's
Spryng contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys
Logo NetApp
Logo Poly

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl