www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Nieuwe strategie voor ‘Internet for the Future’ en zeer ambitieuze chip-architectuur

SAMENVATTING
  • Cisco deelt nieuwe details van de 'internet van de toekomst'-strategie gebaseerd op R&D-investeringen in processors, optische technologie en software
  • AT&T, Century Link, Comcast, Facebook, Microsoft en The Walt Disney Studios delen informatie over gezamenlijke innovatie en de eisen van het volgende internet
  • Cisco Silicon One, een unieke geïntegreerde processorarchitectuur die overal in het netwerk kan dienen en kan worden gebruikt in elk soort chassis
Amsterdam, 11 december 2019 – Cisco presenteert nieuwe details van zijn technologiestrategie voor het nieuwe internet - ontworpen voor digitale innovatie, voorbij de grenzen van de huidige infrastructuur op het gebied van prestaties, kosten en energieverbruik.

Voor beeldmateriaal: https://www.ciscodigitalnewsroom.com/

Cisco introduceert Cisco Silicon One, een processorarchitectuur voor networking zonder gelijke in de industrie. De nieuwe Cisco 8000 Series, die gebaseerd is op deze technologie, behoort tot de krachtigste carrier-class routers van de industrie. Verder kondigt Cisco nieuwe aanschafopties aan voor klanten zodat zij deze technologie kunnen gebruiken binnen verschillende, losgekoppelde businessmodellen.

"Innovatie vereist gerichte investeringen, het juiste team en een cultuur die verbeelding aanmoedigt", zegt Chuck Robbins, chairman en CEO van Cisco. "Wij zijn vastbesloten de industrie te transformeren en een internet voor het 5G-tijdperk te bouwen. Met deze nieuwe innovaties zijn wij in staat om onze klanten te helpen in de komende decennia voorop te blijven lopen en nieuwe baanbrekende ervaringen te creëren voor hun klanten en eindgebruikers."

Bouwblokken van het internet voor de toekomst
In de komende tien jaar worden digitale toepassingen ontwikkeld op basis van geavanceerde technologie - virtuele en augmented reality, 16K streaming, AI, 5G, kwantumcomputing, adaptieve en voorspellende cybersecurity, intelligente IoT en andere technologie die we nu nog niet kunnen bedenken. Deze toekomstige toepassingen brengen kosten en een complexiteit met zich mee die de huidige internetinfrastructuur niet aankan.

In de afgelopen vijf jaar heeft Cisco een technologiestrategie ontwikkeld om het internet te bouwen dat klanten nodig hebben voor hun toekomstige zakelijke succes in een geavanceerde digitale wereld. Samen met Cisco’s technologische strategie zal Cisco ook het economisch model veranderen waarmee het internet gebouwd wordt om aan de eisen van toekomstige digitale applicaties te voldoen en stelt klanten in staat om hun bedrijven draaiende te houden met eenvoudigere en kosteneffectievere netwerken.

Cisco's strategie is gebaseerd op ontwikkeling en investeringen in drie kerntechnologieën: processors, optische technologie en software. "Het verleggen van de grenzen van innovatie naar het volgende niveau - veel verder dan wat we vandaag kennen - is kritisch voor de toekomst en wij denken dat nieuwe processor- en optische technologie en software dit mogelijk gaan maken", zegt David Goeckeler, executive vicepresident en general manager van de Networking and Security Business van Cisco. "Cisco’s technologie strategie gaat niet over de volgende generatie van één enkel productgebied. De laatste jaren hebben we geïnvesteerd in onafhankelijke technologieën waarvan wij denken dat die in de toekomst zullen convergeren - en die ons uiteindelijk helpen om de moeilijkste problemen op te lossen die de voortgang van digitale innovatie belemmeren. Deze strategie heeft geleid tot het meest ambitieuze ontwikkelproject dat ons bedrijf ooit heeft gerealiseerd."

Introductie Cisco Silicon One - doorbraak met een geïntegreerde programmeerbare processorarchitectuur
Cisco Silicon One is de fundering van Cisco's router-portfolio voor de komende tijd. Cisco Silicon One levert binnenkort al snelheden tot 25 terabit per seconde (Tbps). Dit is de eerste netwerkprocessor in de industrie die ontwikkeld is om universeel toepasbaar te zijn voor de serviceprovider- en webscale-markten. Het eerste Cisco Silicon One 'Q100'-model overstijgt de 10 Tbps routing mijlpaal voor netwerkbandbreedte, zonder concessies te doen aan programmeerbaarheid, buffering, energie-efficiëntie, schaalbaarheid of flexibiliteit.

Traditioneel worden meerdere soorten processors met verschillende mogelijkheden binnen één netwerk gebruikt. Zelfs binnen één enkel apparaat worden meerdere soorten processors gebruikt. Het creëren van nieuwe functionaliteit en het testen daarvan kan tijdrovend en duur zijn. Geïntegreerde en programmeerbare processors verlagen de kosten van een netwerk aanzienlijk en verminderen de time-to-value van nieuwe diensten.

"We kijken er naar uit om met Cisco samen te werken, nu het de high-end routing silicon-space betreedt. Samen komen we tegemoet aan de volgende generatie netwerkeisen voor hogere snelheden en grotere capaciteit", zegt Amin Vahdat, fellow en vicepresident Systems Infrastructure van Google Cloud.

“Facebook is een sterke pleitbezorger van het opsplitsen van netwerken en van open ecosystemen. We hebben belangrijke initiatieven gelanceerd, zoals het Open Compute Project en het Telecom Infrastructure Project om de netwerkindustrie te transformeren,” zegt Najam Ahmad, vice president, Network Engineering bij Facebook. “Cisco’s nieuwe Silicon One architectuur sluit aan bij deze visie en we geloven dat dit model netwerkoperators diverse en flexibele opties biedt dankzij een benadering die uitgaat van opsplitsing.”

"Cisco verandert het prijsmodel van het internet, door innovaties van hardware, software, optische technologie en processors. Dit helpt klanten de operationele kosten te beheersen die gepaard gaan met het functioneren op een grotere schaal voor de volgende fase van het internet", zegt Ray Mota, CEO en principal analist bij ACG Research. "Nu 2020 voor de deur staat, wordt de timing om operationele efficiency te leveren, cruciaal".

Introductie Cisco 8000-platform aangedreven door Cisco Silicon One - marktleidende prestaties
De nieuwe Cisco 8000 Series is het eerste platform dat gebouwd is met Cisco Silicon One Q100. Het helpt serviceproviders en web-scale bedrijven de kosten te verminderen van het bouwen en draaien van grootschalige netwerken voor het 5G-, AI- en IoT-tijdperk. In het oog springende eigenschappen zijn:
  • Geoptimaliseerd voor 400 Gbps interface capaciteit en hoger, beginnend bij 10,8 Tbps, systeemcapaciteit in slechts één enkele rack-unit
  • Aangedreven door het nieuwe cloud-geoptimaliseerde Cisco IOS XR7 netwerkbesturingssysteem, ontworpen om de operationele werking te vereenvoudigen en operationele kosten te verlagen
  • Biedt verbeterde cybersecurity met geïntegreerde trust-technologie voor real-time inzicht in de trustworthiness van de kritieke infrastructuur
  • Serviceproviders krijgen nu de mogelijkheid om een hoge netwerkcapaciteit, met een hoge mate van programeerbaarheid, te leveren op netwerklocaties met beperkte ruimte en stroomcapaciteit.
Wereldwijde trials
Cisco werkt voor trials van de Cisco 8000 Series samen met een groep innovatieve klanten, waaronder Comcast, NTTCom en andere.

Optische technologie voor 400G en meer
Het bouwen van een nieuw internet dat toekomstige digitale innovatie ondersteunt is afhankelijk van voortdurende doorbraken op het gebied van processor- en optische technologie. Als poortsnelheden toenemen van 100G naar 400G en daarboven, vormen de optische componenten een steeds groter deel van de kosten om de internetinfrastructuur te bouwen en te runnen. Cisco investeert om haar klanten te verzekeren van de juiste optische technologie, die voldoet aan de hoogste betrouwbaarheidseisen en kwaliteitsstandaarden van de industrie.

Cisco checkt dat zijn optische producten voldoen aan industriestandaarden en dat ze werken binnen ieder Cisco en niet-Cisco platform. Daarbij kunnen klanten er op vertrouwen dat deze materialen voldoen aan de betrouwbaarheids- en kwaliteitsstandaarden die ze van Cisco verwachten. Verder investeert Cisco in chips-photonics technologie om architecturale veranderingen in datacenternetwerken en serviceprovider-netwerken te bewerkstelligen, en die de kosten verminderen, minder energie en ruimte vragen en de netwerk-operaties vereenvoudigen.

Nieuwe kostenopbouw van het internet door flexibele businessmodellen
Cisco kondigt ook plannen aan om flexibele aanschafmodellen voor Cisco Silicon One aan te bieden zoals dat eerder gebeurde met Cisco's optische portfolio en de Cisco IOS-XR software. Dit nieuwe model maakt een en ander zeer flexibel en biedt klanten de keuze voor losse componenten, White Box oplossingen of volledig geïntegreerde systemen. Deze benadering past bij de veranderde manier van operators die aparte of samengevoegde technologie-elementen kiezen om hun netwerk te bouwen. Ook creëert deze benadering nieuwe kostenmodellen voor het internet die belangrijke zakelijke meerwaarde leveren.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco-onderzoek: nieuw inzicht in ‘digital readiness’ van 141 landen

Cisco en Fast Lane bieden Cisco CCIE Security opleiding

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau