www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Dutch Analytics haalt een investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital, een van de toonaangevende Venture Capital (VC) fondsen in Europa. Ook het Nederlandse bouwbedrijf BAM heeft deelgenomen aan de investeringsronde.

Met de investering beoogt Dutch Analytics haar team uit te breiden om hun software platform Xenia verder te ontwikkelen. De software van Dutch Analytics helpt bedrijven om Artificial Intelligence (AI) – algoritmes na ontwikkeling operationeel te maken, te beheren en te monitoren. Dutch Analytics zal tegelijkertijd het geld gebruiken om haar klantenbestand in Europa en daarbuiten te laten groeien.

“Als hoofdinvesteerder in deze ronde geloven we sterk in het potentieel dat Xenia biedt voor de AI-markt wereldwijd”, zegt Roel Janssen, partner bij Global Founders Capital. “We zien in Dutch Analytics een ambitieus, jong bedrijf met een internationaal en multidisciplinair team dat klaar is om op het wereldtoneel succesvol te zijn.”

Dutch Analytics, opgericht in december 2016, is snel gegroeid en bestaat nu uit een team van bijna 20, inclusief de drie medeoprichters. Het idee achter het Xenia platform is ontstaan uit de ervaring dat veel bedrijven moeite hebben om AI-modellen operationeel te krijgen. Sterker nog, bijna 90% van alle ontwikkelde AI-modellen wordt nooit in gebruik genomen.

“Veel organisaties ontwikkelen krachtige AI-algoritmes met substantiële waarde, maar ze hebben moeite om ze in gebruik te nemen. We zien dat het gemiddeld een half jaar duurt om een AI model operationeel te krijgen, en slechts 10% wordt succesvol geïmplementeerd. Veel modellen komen daarom nooit tot hun recht. Uiteindelijk voegen algoritmes alleen waarde toe als ze 24/7 actief zijn en volledig geïntegreerd zijn met bestaande bedrijfsprocessen, ”zegt Yannick Maltha, CEO van Dutch Analytics.

Door een product aan te bieden dat dit probleem aanpakt, stelt het bedrijf zowel kleine als grote bedrijven in staat om hun AI op een eenvoudige, schaalbare en veilige manier te gebruiken en te beheren.

Met klanten zoals BAM heeft Dutch Analytics de waarde aangetoond die het dagelijks gebruik van AI-modellen heeft voor bedrijven. Xenia heeft zich reeds bewezen als fundament voor AI-toepassingen in conditiebewaking, beeldherkenning en voorspellend onderhoud.

“AI is en wordt steeds belangrijker voor de bouw- en onderhoudsindustrie. Met deze investering bevestigt BAM de waarde die Dutch Analytics heeft voor ons en andere bedrijven”, zegt Maarten van Raaij, directeur Infra Rail bij BAM.

“We zijn erg blij om Global Founders Capital en BAM als investeerders te hebben, omdat ze niet alleen geld op tafel leggen, maar ook kennis en expertise binnenbrengen.” zegt Maltha. “We gaan door met onze missie om AI toegankelijk te maken voor onze klanten, groot en klein, in binnen- en buitenland.”
Laatste van Dutch Analytics
Dutch Analytic.. contact

Logo Dutch Analytics

+31 (0)70-7920091
  info@dutchanalytics.com
  dutchanalytics.com
Dutch Analytic.. sociaal

Dutch Analytic.. tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope