www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Hoofddorp, 10 december 2019 – Unisys Corporation (NYSE: UIS) heeft vandaag aangekondigd dat het Europees Bureau voor Visserijcontrole (EFCA) met hen gaat samenwerken voor een reeks beveiligde IT-diensten. Het EFCA is een agentschap van de Europese Unie (EU) met hoofdkantoor in Vigo (Spanje) dat werd opgericht om de EU-lidstaten te helpen bij de naleving van de regels van het Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB), een reeks regels om de duurzaamheid van de visbestanden in Europa te waarborgen.

Onder de voorwaarden van de overeenkomst, die in het derde kwartaal van 2019 werd ondertekend, zal Unisys diensten leveren om de operationele informatiesystemen van het EFCA te ondersteunen en toegang te waarborgen tot de middelen die noodzakelijk zijn voor de coördinatie en samenwerking tussen nationale controle- en inspectieactiviteiten.

Het werk van het EFCA is cruciaal voor de handhaving van een pan-Europees gelijk speelveld voor de visserijsector en voor een duurzame visserij. Het zorgt voor de verbetering van de naleving van de bestaande instandhoudings- en beheersmaatregelen door de controle op visserijactiviteiten te coördineren en bijstand te verlenen aan de lidstaten en de Europese Commissie. Het EFCA biedt ook ondersteuning aan nationale autoriteiten die samen met het Europees Grens- en Kustwachtagentschap en het Europees Agentschap voor Maritieme Veiligheid op EU-niveau kustwachttaken verrichten.

Eduardo Rodríguez, EFCA Client Executive voor Unisys, zegt: “Unisys is vereerd om samen te werken met het EFCA en de organisatie te ondersteunen in haar streven naar meer duurzaamheid en gelijkheid in de visserijsector. We hebben een rijke geschiedenis in het ondersteunen van EU-instellingen bij het bereiken van hun doelstellingen en we kijken ernaar uit om met het EFCA samen te werken om zijn medewerkers, die afkomstig zijn uit 19 verschillende lidstaten, te helpen bij het waarborgen van de doeltreffendheid van hun activiteiten voor de instandhouding van de visbestanden en het bevorderen van een verantwoorde visserijsector.
Unisys zal zijn diensten aan het EFCA verlenen in het kader van een consortium, in samenwerking met de lokale technologieleverancier Altia Consultores SA.

Unisys is een belangrijke partner van de instellingen van de Europese Unie voor kritische IT-projecten en ondersteunende diensten en breidt zijn voetafdruk al meer dan 20 jaar continu uit. Na de ondertekening van het eerste contract met de Europese Commissie in 1997 ondersteunt het bedrijf nu tal van EU-agentschappen en grote Europese instellingen. Onze diensten bereiken meer dan 30.000 ambtenaren die voor de Europese instellingen in de 28 EU-lidstaten werken.
Laatste van Unisys
Unisys lanceert nieuwe versie Stealth(identity)™ software met beveiligd biometrisch identiteitsmanagement

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Unisys kondigt Unisys TrustCheck™ Software-as-a-Service Platform aan

Logo Marcommit
Unisys contact

Logo Unisys

+31 232071010
  www.unisys.nl
Unisys sociaal

Unisys tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope