www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

Nieuwe financiering moet verdere groei in Europa ondersteunen en uitbreiding naar Zuidoost-Azië en de VS mogelijk maken

FintechOS, aanbieder van hypergepersonaliseerde financiële technologie, heeft in de Serie A financieringsronde € 12,7 miljoen opgehaald. Vanuit het kantoor in Amsterdam bedient het Nederlandse team van FintechOS de Nederlandse markt. De financiering werd geleid door het Digital East Fund van Earlybird Venture Capital en OTB Ventures, waarbij ook bestaande investeerders Gapminder Ventures en Launchub participeerden.

De technologie van FintechOS stelt traditionele banken en verzekeraars in staat om zich aan te passen aan de snel veranderende verwachtingen van klanten en aan de snelheid en flexibiliteit van concurrerende Fintechs. Met behulp van FintechOS ‘technology-as-a-service' (TaaS) kunnen klanten volledig digitale, datagestuurde, hypergepersonaliseerde producten en diensten met ongekende snelheid lanceren. FintechOS biedt multi-cloud SaaS-implementaties aan om klanten te helpen bij de overgang naar de cloud en on-premise implementatie, waarbij het naadloos samenwerkt met de bestaande technologie-infrastructuur.

FintechOS biedt meer dan 150 geïntegreerde databronnen (van sociale en contextuele tot cloud- en bedrijfssystemen), meer dan 20 geautomatiseerde financiële processen (AI-geactiveerde gebieden zoals KYC, Customer 360, pricing en risk analytics) en een marktplaats met meer dan 50 open source, kant-en-klare apps. Hiermee wordt het gebruik van technologie op het gebied van client onboarding, leningen, sparen, verzekeren, pensioenen en vermogensbeheer gestimuleerd. Bestaande samenwerkingsverbanden met Microsoft, EY, Deloitte, Publicis Sapient en CapGemini maken een snelle implementatie in meerdere markten mogelijk.

Ondernemers Teodor Blidarus en Sergiu Negut hebben FintechOS in 2017 opgericht. Het bedrijf heeft nu klanten in meer dan 20 landen op drie continenten. De omzet groeide in 2019 met 450%. Het extra kapitaal zal worden gebruikt om de snelle groei en expansie in Europa voort te zetten en uit te breiden naar Zuidoost-Azië en de VS. FintechOS zal ook intensief investeren in de verdere ontwikkeling van meer kant-en-klare apps, diensten en oplossingen voor de barrières in multi-channel klantenservice.

Teodor Blidarus, CEO en mede-oprichter van FintechOS: "Onze disruptieve aanpak is klantgericht en niet technologie-gedreven. We hebben FintechOS opgericht om de financiële sector te transformeren, waardoor banken en verzekeringsmaatschappijen sneller kunnen handelen en reageren dan fintechs en een slimmere, snellere klantervaring kunnen creëren. Als gevolg daarvan zijn onze hypergepersonaliseerde diensten en verbeterde klantervaringen nu bijna ‘plug & play’ beschikbaar."

Over FintechOS
FintechOS gelooft in het veranderen van de manier waarop mensen omgaan met financiële technologie. FintechOS 20, de kerntechnologie van het bedrijf, stelt automatisering en personalisatie centraal in innovatie. Financiële dienstverleners kunnen daardoor snel en betaalbaar de digitale klantervaring transformeren.

Het klantenportfolio van FintechOS bestaat uit Nationale Nederlanden, ERSTE, Vienna Insurance Group, Orange Money, Hyperion Group, TBI Bank, Transylvania Bank en Idea Bank. FintechOS heeft kantoren in Londen, Amsterdam, Wenen, Kopenhagen en Boekarest en breidt de activiteiten in 2020 uit naar de Verenigde Staten en Azië. Website: www.fintechos.com
Laatste van FintechOS
FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie
FintechOS contact

Logo FintechOS

FintechOS sociaal

FintechOS tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl