Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

Nieuwe financiering moet verdere groei in Europa ondersteunen en uitbreiding naar Zuidoost-Azië en de VS mogelijk maken

FintechOS, aanbieder van hypergepersonaliseerde financiële technologie, heeft in de Serie A financieringsronde € 12,7 miljoen opgehaald. Vanuit het kantoor in Amsterdam bedient het Nederlandse team van FintechOS de Nederlandse markt. De financiering werd geleid door het Digital East Fund van Earlybird Venture Capital en OTB Ventures, waarbij ook bestaande investeerders Gapminder Ventures en Launchub participeerden.

De technologie van FintechOS stelt traditionele banken en verzekeraars in staat om zich aan te passen aan de snel veranderende verwachtingen van klanten en aan de snelheid en flexibiliteit van concurrerende Fintechs. Met behulp van FintechOS ‘technology-as-a-service' (TaaS) kunnen klanten volledig digitale, datagestuurde, hypergepersonaliseerde producten en diensten met ongekende snelheid lanceren. FintechOS biedt multi-cloud SaaS-implementaties aan om klanten te helpen bij de overgang naar de cloud en on-premise implementatie, waarbij het naadloos samenwerkt met de bestaande technologie-infrastructuur.

FintechOS biedt meer dan 150 geïntegreerde databronnen (van sociale en contextuele tot cloud- en bedrijfssystemen), meer dan 20 geautomatiseerde financiële processen (AI-geactiveerde gebieden zoals KYC, Customer 360, pricing en risk analytics) en een marktplaats met meer dan 50 open source, kant-en-klare apps. Hiermee wordt het gebruik van technologie op het gebied van client onboarding, leningen, sparen, verzekeren, pensioenen en vermogensbeheer gestimuleerd. Bestaande samenwerkingsverbanden met Microsoft, EY, Deloitte, Publicis Sapient en CapGemini maken een snelle implementatie in meerdere markten mogelijk.

Ondernemers Teodor Blidarus en Sergiu Negut hebben FintechOS in 2017 opgericht. Het bedrijf heeft nu klanten in meer dan 20 landen op drie continenten. De omzet groeide in 2019 met 450%. Het extra kapitaal zal worden gebruikt om de snelle groei en expansie in Europa voort te zetten en uit te breiden naar Zuidoost-Azië en de VS. FintechOS zal ook intensief investeren in de verdere ontwikkeling van meer kant-en-klare apps, diensten en oplossingen voor de barrières in multi-channel klantenservice.

Teodor Blidarus, CEO en mede-oprichter van FintechOS: "Onze disruptieve aanpak is klantgericht en niet technologie-gedreven. We hebben FintechOS opgericht om de financiële sector te transformeren, waardoor banken en verzekeringsmaatschappijen sneller kunnen handelen en reageren dan fintechs en een slimmere, snellere klantervaring kunnen creëren. Als gevolg daarvan zijn onze hypergepersonaliseerde diensten en verbeterde klantervaringen nu bijna ‘plug & play’ beschikbaar."

Over FintechOS
FintechOS gelooft in het veranderen van de manier waarop mensen omgaan met financiële technologie. FintechOS 20, de kerntechnologie van het bedrijf, stelt automatisering en personalisatie centraal in innovatie. Financiële dienstverleners kunnen daardoor snel en betaalbaar de digitale klantervaring transformeren.

Het klantenportfolio van FintechOS bestaat uit Nationale Nederlanden, ERSTE, Vienna Insurance Group, Orange Money, Hyperion Group, TBI Bank, Transylvania Bank en Idea Bank. FintechOS heeft kantoren in Londen, Amsterdam, Wenen, Kopenhagen en Boekarest en breidt de activiteiten in 2020 uit naar de Verenigde Staten en Azië. Website: www.fintechos.com
Laatste van FintechOS
FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie
Curvature wordt officiële Intel-partner

G4S verhoogt kennisniveau met behulp van Online Academy

Netskope rapporteert stijging van 161 procent in bezoeken aan risicovolle apps en websites tijdens piek in thuiswerken

Zoom introduceert filters, nieuwe belichtingsinstellingen en andere opties die Zoom-gesprekken verbeteren

Arrow Electronics breidt NetApp-educatieaanbod uit met cloud-, data- en converged infrastructure-certificeringen

Twaalf uur lang in gesprek over Het Internet met o.a. Evgeny Morozov, Francesca Bria, Roosbeef, Peter Pomerantsev en Marleen Stikker | De Internetmarathon

Ruim 20 organisaties kiezen voor leerplatform Studytube

Bezoekers testen innovaties op Biergarten Paradigm in Groningen
Ivanti integreert Neurons Platform met Splunk Security Operations Suite

Wat is het verschil tussen ISO 27001 en NEN 7510?

DCspine netwerk PoP nu beschikbaar in flagship datacenter Greenhouse Datacenters

Youfone gaat de strijd aan met dure telecomproviders: een jaar lang gratis FOX Sports Eredivisie

Jeroen Ennenga nieuwe COO BPSOLUTIONS

Conclusion Zuyd breidt team uit met Hicham Soutou

Razer Kishi Universal Mobile Gaming Controller for Android (Xbox) nu beschikbaar

SailPoint en Proofpoint gaan samen de strijd aan tegen beveiligingsrisico's voor digitale werknemers

Tanium en Google Cloud bundelen krachten en leveren Security Transformation voor het gedistribueerde IT-tijdperk

Speel meer dan 100 games op mobiel met Xbox Game Pass Ultimate vanaf 15 september in Nederland

De impact van COVID-19 op datalekken
FintechOS contact

Logo FintechOS

FintechOS sociaal

FintechOS tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo Curvature
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope
Logo Zoom