www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

Nuance lanceert zijn toonaangevende spraakherkenningsplatform Dragon Medical One in Nederland, waardoor artsen tot de helft tijd besparen bij het vastleggen en bijwerken van patiëntendossiers en documentatie.

Merelbeke, België, 10 december 2019 – Nuance Communications, Inc., een toonaangevende leverancier van AI-gestuurde oplossingen, brengt zijn cloudgebaseerde spraakherkenningsplatform Dragon® Medical One naar Nederland om de zware documentatieprocessen te vereenvoudigen en te versnellen die professionele zorgverleners elke dag moeten beheren. Dragon Medical One® is het nieuwe spraakherkenningsplatform van Nuance en is de basis voor toekomstige innovaties en oplossingen. Het vervangt bestaande lokale oplossingen van Nuance, waardoor gebruikers kunnen profiteren van alle voordelen van de cloud.

Dragon® Medical One wordt gehost in de cloud en maakt softwareonderhoud bij zorginstellingen overbodig. Bovendien is het mogelijk informatie buiten de vier muren van het ziekenhuis te verzamelen en garandeert het platform directe interoperabiliteit met elektronische medische dossiers. Na installatie openen artsen gewoon de toepassing, kiezen ze de sectie die ze willen documenteren en beginnen ze te spreken. Het elektronische medische dossier wordt meteen bijgewerkt. Dragon® Medical One werkt op computers en smartphones en vormt elk werkstation om tot een potentieel dicteerstation. Spraakherkenning zorgt ook voor een niveau van precisie dat de kwaliteit van klinische documentatie verbetert en helpt bij het verminderen van medische en juridische risico's die eraan verbonden zijn.

Met 400 miljoen minuten cloudgebaseerde spraakherkenning die jaarlijks wereldwijd nauwkeurig worden verwerkt, introduceert de technologie van Nuance een nieuwe manier om gezondheidsinformatie te documenteren, waarbij bestaande gebruikers medische verslagen tot 45 procent sneller produceren en tot 20 procent meer relevante inhoud vastleggen.

“Professionele zorgverleners in Nederland genereren elk jaar miljoenen documenten. Het is een omslachtig proces dat we al lang hadden moeten moderniseren om ons aan te passen aan de steeds snellere werking van de gezondheidszorg. Zo kunnen artsen meer tijd besteden aan hun patiënten, maar ook hun workflows verlichten en daardoor geestelijke gezondheidsproblemen en burn-outs voorkomen”, vertelt Frederik Brabant, VP en Chief Medical Information Officer bij Nuance. “Dankzij cloudgebaseerde spraakherkenning verloopt het proces sneller en flexibeler. Artsen kunnen informatie over hun contacten met patiënten altijd en overal documenteren, waardoor ze tijd besparen die ze opnieuw kunnen besteden aan patiëntenzorg.”

Flexibele oplossingen verbeteren tevredenheid van artsen en ervaringen van patiënten
Dragon® Medical One wordt gehost in de gecertificeerde infrastructuur van Microsoft Azure zodat de lancering wordt ondersteund en de Nederlandse privacyregelgeving beter kan worden nageleefd.

Met Dragon® Medical One in Microsoft Azure hebben klanten geen spraakserver nodig die ruimte inneemt. Nuance kan de flexibele, krachtige spraakherkenningssoftware leveren op verschillende apparaten, waaronder op thin clients en via virtuele werkplekken. Doordat de verwerkingen worden verplaatst naar Microsoft Azure, wordt dit klanten uit handen genomen. Ze kunnen nu Dragon® Medical One gebruiken met een minimale belasting van het netwerk. Bovendien kan Nuance eenvoudig software-updates uitvoeren, waardoor klanten over de meest recente innovaties van Nuance beschikken en deze direct kunnen gebruiken.

Dragon® Medical One is een schaalbare oplossing die constant veranderende IT-infrastructuren ondersteunt. Dankzij Dragon® Medical One genieten zorgverleners een consistente ervaring en workflow, ongeacht de locatie. Dit is vooral zinvol in de snel evoluerende ziekenhuisomgeving van vandaag, waar artsen zich regelmatig verplaatsen tussen diverse locaties waarbij ze steeds gebruik maken van verschillende systemen en softwaretoepassingen.

“Met de uitbreiding van Dragon® Medical One naar Nederland hopen we deze technologie sneller te introduceren om zo artsen te helpen tijd en kosten te besparen. Ons netwerk van EMR-partners zal daar zeker toe bijdragen”, aldus Michael Clark, Sr. Vice President, General Manager, Provider Solutions bij Nuance. “Door minder tijd te besteden aan administratieve taken, kunnen artsen meer focussen op hun grootste prioriteit: hun patiënten”, voegt hij eraan toe.

Beschikbaarheid
Dragon Medical One is in Nederland beschikbaar vanaf 18 december 2019. Ga voor meer informatie naar deze link.

8.6 MB jpg  Dictating doctor.jpg

Over Nuance Communications
Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN) is pionier en marktleider op het gebied van innovatieve AI-oplossingen die intelligentie toevoegen aan ons dagelijks werk en leven. Het bedrijf levert oplossingen die mensen kunnen begrijpen, analyseren en op hen kunnen reageren om de menselijke intelligentie te versterken en zo productiviteit en security te verhogen. Nuance heeft tientallen jaren ervaring op het gebied van domain en artificial intelligence. Duizenden bedrijven in verschillende sectoren, waaronder gezondheidszorg, financiële dienstverlening, telecommunicatie, overheidsorganisaties en detailhandel gebruiken de oplossingen van Nuance om een slimmere, verbonden wereld mogelijk te maken. Ga voor meer informatie naar netherlands.nuance.com.

Contactpersoon voor de media
EMEA-regio
Vanessa Richter
Nuance Communications
Tel.: + 32 9 2398031
E-mail: Vanessa.richter@nuance.com

Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: nuance@yellow-communications.com
Laatste van Nuance

Nuance en Microsoft werken samen om de arts-patiënt ervaring te transformeren

Nuance Gatekeeper zet AI-gedreven security en biometrie in om wereldwijd fraudeprobleem aan te pakken

Logo Yellow Communications
Nuance contact

Logo Nuance

Vanessa Richter
  + 32 9 2398031
  Vanessa.richter@nuance.com
  www.nuance.com/nl-nl
Nuance sociaal

Nuance tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl