www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
PR: Yellow Communications

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

Nuance lanceert zijn toonaangevende spraakherkenningsplatform Dragon Medical One in Nederland, waardoor artsen tot de helft tijd besparen bij het vastleggen en bijwerken van patiëntendossiers en documentatie.

Merelbeke, België, 10 december 2019 – Nuance Communications, Inc., een toonaangevende leverancier van AI-gestuurde oplossingen, brengt zijn cloudgebaseerde spraakherkenningsplatform Dragon® Medical One naar Nederland om de zware documentatieprocessen te vereenvoudigen en te versnellen die professionele zorgverleners elke dag moeten beheren. Dragon Medical One® is het nieuwe spraakherkenningsplatform van Nuance en is de basis voor toekomstige innovaties en oplossingen. Het vervangt bestaande lokale oplossingen van Nuance, waardoor gebruikers kunnen profiteren van alle voordelen van de cloud.

Dragon® Medical One wordt gehost in de cloud en maakt softwareonderhoud bij zorginstellingen overbodig. Bovendien is het mogelijk informatie buiten de vier muren van het ziekenhuis te verzamelen en garandeert het platform directe interoperabiliteit met elektronische medische dossiers. Na installatie openen artsen gewoon de toepassing, kiezen ze de sectie die ze willen documenteren en beginnen ze te spreken. Het elektronische medische dossier wordt meteen bijgewerkt. Dragon® Medical One werkt op computers en smartphones en vormt elk werkstation om tot een potentieel dicteerstation. Spraakherkenning zorgt ook voor een niveau van precisie dat de kwaliteit van klinische documentatie verbetert en helpt bij het verminderen van medische en juridische risico's die eraan verbonden zijn.

Met 400 miljoen minuten cloudgebaseerde spraakherkenning die jaarlijks wereldwijd nauwkeurig worden verwerkt, introduceert de technologie van Nuance een nieuwe manier om gezondheidsinformatie te documenteren, waarbij bestaande gebruikers medische verslagen tot 45 procent sneller produceren en tot 20 procent meer relevante inhoud vastleggen.

“Professionele zorgverleners in Nederland genereren elk jaar miljoenen documenten. Het is een omslachtig proces dat we al lang hadden moeten moderniseren om ons aan te passen aan de steeds snellere werking van de gezondheidszorg. Zo kunnen artsen meer tijd besteden aan hun patiënten, maar ook hun workflows verlichten en daardoor geestelijke gezondheidsproblemen en burn-outs voorkomen”, vertelt Frederik Brabant, VP en Chief Medical Information Officer bij Nuance. “Dankzij cloudgebaseerde spraakherkenning verloopt het proces sneller en flexibeler. Artsen kunnen informatie over hun contacten met patiënten altijd en overal documenteren, waardoor ze tijd besparen die ze opnieuw kunnen besteden aan patiëntenzorg.”

Flexibele oplossingen verbeteren tevredenheid van artsen en ervaringen van patiënten
Dragon® Medical One wordt gehost in de gecertificeerde infrastructuur van Microsoft Azure zodat de lancering wordt ondersteund en de Nederlandse privacyregelgeving beter kan worden nageleefd.

Met Dragon® Medical One in Microsoft Azure hebben klanten geen spraakserver nodig die ruimte inneemt. Nuance kan de flexibele, krachtige spraakherkenningssoftware leveren op verschillende apparaten, waaronder op thin clients en via virtuele werkplekken. Doordat de verwerkingen worden verplaatst naar Microsoft Azure, wordt dit klanten uit handen genomen. Ze kunnen nu Dragon® Medical One gebruiken met een minimale belasting van het netwerk. Bovendien kan Nuance eenvoudig software-updates uitvoeren, waardoor klanten over de meest recente innovaties van Nuance beschikken en deze direct kunnen gebruiken.

Dragon® Medical One is een schaalbare oplossing die constant veranderende IT-infrastructuren ondersteunt. Dankzij Dragon® Medical One genieten zorgverleners een consistente ervaring en workflow, ongeacht de locatie. Dit is vooral zinvol in de snel evoluerende ziekenhuisomgeving van vandaag, waar artsen zich regelmatig verplaatsen tussen diverse locaties waarbij ze steeds gebruik maken van verschillende systemen en softwaretoepassingen.

“Met de uitbreiding van Dragon® Medical One naar Nederland hopen we deze technologie sneller te introduceren om zo artsen te helpen tijd en kosten te besparen. Ons netwerk van EMR-partners zal daar zeker toe bijdragen”, aldus Michael Clark, Sr. Vice President, General Manager, Provider Solutions bij Nuance. “Door minder tijd te besteden aan administratieve taken, kunnen artsen meer focussen op hun grootste prioriteit: hun patiënten”, voegt hij eraan toe.

Beschikbaarheid
Dragon Medical One is in Nederland beschikbaar vanaf 18 december 2019. Ga voor meer informatie naar deze link.

8.6 MB jpg  Dictating doctor.jpg

Over Nuance Communications
Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN) is pionier en marktleider op het gebied van innovatieve AI-oplossingen die intelligentie toevoegen aan ons dagelijks werk en leven. Het bedrijf levert oplossingen die mensen kunnen begrijpen, analyseren en op hen kunnen reageren om de menselijke intelligentie te versterken en zo productiviteit en security te verhogen. Nuance heeft tientallen jaren ervaring op het gebied van domain en artificial intelligence. Duizenden bedrijven in verschillende sectoren, waaronder gezondheidszorg, financiële dienstverlening, telecommunicatie, overheidsorganisaties en detailhandel gebruiken de oplossingen van Nuance om een slimmere, verbonden wereld mogelijk te maken. Ga voor meer informatie naar netherlands.nuance.com.

Contactpersoon voor de media
EMEA-regio
Vanessa Richter
Nuance Communications
Tel.: + 32 9 2398031
E-mail: Vanessa.richter@nuance.com

Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: nuance@yellow-communications.com
Laatste van Nuance
Nuance cloudoplossing Dragon Professional Anywhere nu ook beschikbaar voor Nederlandse markt

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio

Logo Yellow Communications
Nuance contact

Logo Nuance

Vanessa Richter
  + 32 9 2398031
  Vanessa.richter@nuance.com
  www.nuance.com/nl-nl
Nuance sociaal

Nuance tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Shippeo
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel