www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Veeam lanceert nieuwe AWS-native back-up- en hersteloplossing op AWS Marketplace

• Veeam Backup voor AWS maakt het gemakkelijk voor klanten en cloudserviceproviders om AWS-workloads native te beveiligen, beheren en herstellen

• De eerste ingebouwde Cloud Backup Cost Estimator-tool biedt betere kostenbeheersing en besparingen
Utrecht, 6 december 2019 - Veeam® Software, de leidende aanbieder van back-upoplossingen en Cloud Data Management ™, lanceert Veeam Backup voor Amazon Web Services (AWS). Veeam Backup voor AWS is een puntoplossing die speciaal is ontwikkeld voor cloud-native Amazon Elastic Compute Cloud-bescherming (Amazon EC2). Deze oplossing die beschikt over krachtige Veeam-herstelmogelijkheden komt exclusief beschikbaar op AWS Marketplace, zowel in een gratis als betaalde versie. Dankzij de integratie met Veeam Backup & Replication ™, kunnen Veeam-gebruikers al hun data op hetzelfde platform beheren, ongeacht of deze in de cloud, virtueel of op fysieke dragers zijn opgeslagen. Veeam zal de nieuwe AWS-native back-up- en hersteloplossing voor het eerst demonstreren aan een groot publiek tijdens het evenement AWS re: Invent 2019 in Las Vegas.

Dataverlies kan zich voordoen bij opslag on premise en in de cloud. Onderzoek dat werd uitgevoerd onder klanten van Veeam, laat zien dat 53 procent van de klanten menselijke fouten en het per ongeluk verwijderen van data aanwijst als de voornaamste oorzaken van dataverlies. Uiteindelijk is de klant zelf verantwoordelijk voor de bescherming van zijn data.

Veeam Backup voor AWS is speciaal ontwikkeld voor AWS. Dit houdt in dat dezelfde hoge mate van eenvoud, flexibiliteit en betrouwbaarheid die Veeam al veel erkenning heeft gebracht in de IT-wereld, nu ook beschikbaar komt voor native back-up voor AWS. Analistenbureau Gartner heeft Veeam onlangs gepositioneerd als leider in het Magic Quadrant 2019 voor Data Center Backup and Recovery Solutions. Eerder had Forrester het bedrijf al gepositioneerd als leider in de Forrester Wave. De nieuwe back-up- en hersteloplossing maakt het voor klanten en cloudserviceproviders nog eenvoudiger om hun AWS-workloads native te beveiligen, beheren en herstellen. Veeam biedt de flexibiliteit om data op te slaan en gegevens te herstellen in dezelfde cloud (cross region èn cross-account), maar ook on-premise of in een andere door Veeam ondersteunde omgeving – of dit nu VMware V-Sphere, Microsoft Hyper-V of Nutanix AHV is.

“Het beveiligen van data is niet alleen essentieel voor het waarborgen van je bedrijfscontinuïteit, maar ook voor het behoud van concurrentievoordeel, het naleven van regelgeving en beschermen van je reputatie. Ook al biedt de cloud veel voordelen aan bedrijven, het is nog steeds noodzakelijk voor IT-beslissers om direct actie te ondernemen om kritische data te beveiligen en uitval van bedrijfsprocessen te voorkomen in het geval van een storing, ramp of cyberaanval,” zegt Ratmir Timashev, Executive Vice President Sales & Marketing bij Veeam. “Met Veeam Backup voor AWS versterken we niet alleen onze belofte aan de markt als leider in Cloud Data Management, maar zorgen we ook dat de Veeam-technologie voor databescherming beschikbaar komt voor AWS-klanten. Dit maakt het voor hen eenvoudig om een oplossing te kiezen met dezelfde API’s en hetzelfde abonnementsmodel als van hun andere software.”

Gebruiksgemak is ingebouwd in Veeam Backup voor AWS in de vorm van turn-key implementatie via AWS Marketplace. Ook voorziet de oplossing in krachtige herstelmogelijkheden met functies als herstel op bestandsniveau voor native snapshots en Veeam-back-ups. Cloud Backup Cost Estimator is de eerste ingebouwde tool die is ontwikkeld om cloudcomputing klanten te ondersteunen met kostenbeheersing. Door het simuleren van verschillende back-uppolicy’s voorkomt deze tool dat de gebruiker onnodig hoge kosten maakt bij het maken van de werkelijke back-up.

Voor Veeam-gebruikers betekent Veeam Backup & Replication ™ integratie dat zij controle krijgen over hun clouddata door het beveiligen en beheren van AWS-back-ups naast hun cloud-, virtuele en fysieke data. Bijkomende voordelen zijn onder meer:
  • AWS-native back-up en krachtig herstel - Dezelfde vertrouwde oplossing voor lokale back-ups beschermt nu AWS-workloads. Gebouwd voor cloud-native workloads met ondersteuning voor native snapshots en Veeam-back-ups. Kostenoptimalisatie voor langdurige dataopslag in Amazon Simple Storage Service (Amazon S3).
  • Hybride mobiliteit - Flexibel zonder cloud lock-in. Herstel of migreer on-premises workloads rechtstreeks naar AWS en herstel bestanden of data van AWS terug naar on-premise of een andere, door Veeam ondersteunde omgeving (bijvoorbeeld VMware V-Sphere, Microsoft Hyper-V, Nutanix AHV).
  • Lagere beheerkosten – Helpt klanten bij het beheren, back-uppen en herstellen van alle workloads vanuit één enkele interface.
  • Cloud-ready portable licenties - Verplaats workloads flexibel over verschillende cloudomgevingen met een Veeam Universal-licentie (VUL).
Prijzen en beschikbaarheid
Veeam Backup voor AWS komt in december 2019 beschikbaar op AWS Marketplace. Klanten kunnen aan de slag door de gratis versie te downloaden. Deze is beperkt tot het maken van tien instances: https://aws.amazon.com/marketplace/pp/B081VXF1Q9. Licenties zijn mogelijk op pay per use-basis, vanaf 40 dollar per jaar, per instance, en zijn inclusief  24/7 ondersteuning. Meer informatie: https://www.veeam.com/aws-backup.html.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in back-up-oplossingen die Cloud Data Management leveren. Het Veeam Availability Platform is de meest complete back-up-oplossing die klanten helpt succes te behalen in de vijf fases van Cloud Data Management. Met meer dan 365.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500-bedrijven en 66 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 68.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 24.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan 30 landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.
Laatste van Veeam Software

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope