www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt

Amsterdam –  Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, is door IDC genoemd als de nummer 1 leverancier in Software-Defined Compute (SDC) workload protection. De bevindingen van IDC hierover zijn te vinden in het rapport:  Worldwide Software Defined Compute Workload Security Market Shares, 2018 (DOC #US45638919, November 2019). Volgens het rapport had Trend Micro in 2018 een marktaandeel van 35,5 procent, wat bijna drie keer zoveel is als de eerstvolgende leverancier.

“Tien jaar geleden voorspelden we dat organisaties behoefte hadden aan security op meerdere lagen om hun cloud-omgevingen en software-defined datacenters te beschermen”, zegt Steve Quane, executive vice president, Network Defense and Hybrid Cloud Security van Trend Micro. “We zijn blij dat onze vooruitziende blik en onze innovaties worden erkend door zo veel klanten en dat IDC ons op basis van ons marktaandeel in 2018 op de eerste plaats zet.”

Het analistenbureau definieert SDC in zijn rapport als volgt: ‘SDC technologie wordt vaak gebruikt in de context van public of private clouds, maar kan ook geïmplementeerd worden in non-cloud-omgevingen, in het bijzonder gevirtualiseerde en/of containerized omgevingen. Deze producten hebben als taak ervoor te zorgen dat er op het systeem geen kwaadaardige software draait die business-applicaties en data op de servers kan compromitteren.”

“Trend Micro heeft jarenlang gebouwd aan zijn SDC workload protection-mogelijkheden voor virtuele, public cloud- en container-omgevingen en biedt naadloze integratie met AWS, Azure en Google Cloud Platform”, zegt Frank Dickson, program vice president, security and trust bij IDC. “Ondanks dat de toekomst niet vast ligt, is Trend Micro zeker een dominante speler in deze markt.”

De afgelopen jaren is real time security ingebed in draaiende applicaties en Trend Micro heeft zich toegelegd op automatisering en security-as-code om beveiliging in te bouwen in DevOps pipelines, inclusief pre-runtime scanning van container images. Deze innovatie is opgevolgd met de release van XDR, dat data correleert van zowel e-mail, netwerk, endpoint, server en cloud workloads om kwaadaardige code te kunnen ontdekken die anders mogelijk onontdekt zou blijven.

Trend Micro blijft verder bouwen op dit gebied, onder andere met de overname van security posture management-leider Cloud Conformity in oktober 2019. Onlangs heeft Trend Micro ook het cloud security services-programma ‘Trend Micro Cloud One’ geïntroduceerd dat beveiligingsuitdagingen addresseert van klanten op het gebied van datacenter, IaaS, containers, storage en serverless architecturen.

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen – zowel vandaag als in de toekomst. Door slimme toepassing van onze XGen security-strategie, leveren wij onze innovatieve oplossingen aan consumenten, bedrijven en overheden: connected security voor hun datacenters, cloud-omgevingen, netwerken en endpoints. Onze connected threat defense maakt het eenvoudig om threat intelligence te delen. Ook biedt het centraal inzicht en onderzoek om organisaties zo veerkrachtig mogelijk te maken.

Met meer dan 6.500 medewerkers in 50 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence en onderzoek, beveiligt Trend Micro de connected wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.
Laatste van Trend Micro
Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Trend Micro: 63% van de Nederlandse thuiswerkers is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity

Trend Micro wederom nummer één in Global Hybrid Cloud Security
Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Trend Micro contact

Logo Trend Micro

www.trendmicro.nl
Trend Micro sociaal

Trend Micro tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Shippeo
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel