www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

Hewlett Packard Enterprise (HPE) kondigt vandaag gecombineerde intelligence en composability diensten aan door de integratie van het HPE Primera storageplatform met HPE Synergy en HPE composable rack.1 Hierdoor kunnen klanten nieuwe apps en innovaties sneller leveren op een intelligent cloudplatform. Dit biedt de flexibiliteit om iedere applicatie en elk service level agreement (SLA) te ondersteunen met een cloudachtige ervaring, extreme resiliency en naadloze schaalbaarheid.

Voortbouwend op de recente introductie van HPE Synergy-support voor VMware Cloud Foundation (VCF), biedt HPE nu ook HPE Composable Rack (de composable rack-scaleoplossing van HPE). De nieuwe dienst biedt cloud-management-services om applicaties in private en publieke cloudomgevingen op een betrouwbare en efficiënte manier te gebruiken.

Bedrijven willen hun apps, data en innovatie zoveel mogelijk versnellen. Dit vereist de mogelijkheid om traditionele bare metal- en virtualisatietoepassingen efficiënter te beheren, terwijl ook containertoepassingen en cloudstacks worden ondersteund met softwaregedreven automatisering en dataresources. Deze kunnen flexibel aangepast worden aan de specifieke behoeften van applicaties. Waar organisaties de transitie maken van een software-defined datacenter naar een autonoom datacenter, moeten IT-teams verzamelde insights over de infrastructuur en workloads omzetten in acties om te zorgen voor een altijd snelle en beschikbare omgeving.

Composable infrastructuur
HPE loopt voorop in composability en introduceerde aanvankelijk een composable infrastructuur met HPE Synergy, een modulaire blade-architectuur. Met gedisaggregeerde compute, storage en fabric biedt de composable infrastructuur van HPE onafhankelijke resourceschaling en on-demand provisioning om elke workload en SLA te ondersteunen. Dit terwijl tegelijkertijd CapEx-besparingen worden gerealiseerd. De software-defined automatisering verbetert de IT-efficiëntie en verlaagt de OpEx-kosten, terwijl een uniforme API ontwikkelaars in staat stelt om infrastructuuropdrachten rechtstreeks in ontwikkelings- en implementatieprocessen te integreren. Dit geldt ook voor applicaties en tools van andere partijen. Op dezelfde manier biedt HPE Composable Rack geaggregeerde compute, storage en fabric resources in een rack-form factor, met ondersteuning voor bare metal, containerisatie, virtualisatie en private en hybride clouds.

Intelligente infrastructuur
HPE Primera maakt gebruik van HPE InfoSight, het meest geavanceerde AI-platform voor operations. Met HPE Primera is 93 procent minder tijd nodig om storage te beheren2 en kunnen issues voorspeld en voorkomen worden. HPE Primera zorgt dat organisaties innoveren zonder compromissen te sluiten. Dit door de benodigde veerkracht en performance te combineren met de flexibiliteit van de cloud.

Door de integratie van HPE Primera in het composable portfolio kunnen klanten van HPE Synergy en HPE Composable Rack profiteren van onder andere:

Flexibiliteit en snellere time-to-market
• Ontwikkel en implementeer applicaties sneller met infrastructure-as-a-code om resourcebeheer te automatiseren en te stroomlijnen. De tijd voor de implementatie van Oracle databases wordt met 89 procent gereduceerd.3
• Elimineer verstoringen en verspilde tijd door de reactie op problemen met de AI-gestuurde full-stack intelligentie.
• Schakel self-sufficiency in en elimineer lag-time met provisioningverzoeken.

Extreme resiliency
• Via cloud-based machine learning en AI voorspelt en voorkomt HPE InfoSight in HPE ProLiant-servers, HPE Synergy en HPE Primera storageproblemen voordat ze optreden.
• Mission critical betrouwbaarheid is ingebouwd in HPE Primera. Dit is ontworpen voor hoge beschikbaarheid met een multi-node ontwerp, transparante bedrijfscontinuïteit met HPE Peer Persistence en datareplicatie.
• HPE beschermt systemen verder tegen serviceverstoringen en -risico’s, met zijn ‘silicon root of trust’ die voorkomt dat het systeem opstart met gecompromitteerde firmware. De Cyber Catalyst-aanduiding biedt verbeterde algemene voorwaarden voor cyberverzekeringspolissen.

Naadloze dynamische schaling
• Met de HPE-composable diensten kunnen organisaties gedisaggregeerde resources on demand en zonder verstoringen samenstellen.
• De naadloze mogelijkheden voor auto-discover en configuration maken tussentijdse schaling en integratie van resources mogelijk.
• Het directe inzicht in hoe resources door applicaties worden gebruikt, verbetert de inzichten voor capaciteitsplanning.

Door de unieke combinatie van intelligence en composability biedt HPE een intelligente cloudfundering die de IT-omgeving met een gebruikelijk software-defined en AI-gedreven operating model verbindt. Deze kan optioneel ‘as-a-Service’ geleverd worden via HPE Greenlake, zodat kosten in lijn zijn met het verbruik.

Prijzen en beschikbaarheid
HPE Synergy en HPE Composable Rack-integratie met HPE Primera en de ondersteuning voor VMware Cloud Foundation op HPE Composable Rack zijn beschikbaar in november 2019.
Laatste van Hewlett Packard Enterprise (HPE)

HPE en Deutsche Telekom implementeren Network Data Layer voor 5G-architectuur

HPE garandeert hoogste efficiëntie in all-flash storagecapaciteit met HPE Nimble Storage-platform
4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
Hewlett Packar.. contact

Logo Hewlett Packard Enterprise (HPE)

www.hpe.com/nl
Hewlett Packar.. sociaal

Hewlett Packar.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl