www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Adviesdiensten gericht op business/IT-vraagstukken

Delft, 4 december 2019 - QA Consulting (Quality Assured Consulting) is de nieuwe bedrijfsnaam van QA Services. Deze nieuwe naam geeft een betere reflectie van de adviesdiensten die het bedrijf levert aan CIO’s en IT-managers waarbij de businesscontext altijd het vertrekpunt is. Het bedrijf richt zich op ‘business/IT alignment’ vraagstukken, binnen rijksoverheden en private ondernemingen, en alle veranderingen die hierbij komen kijken.

Met de lancering van de nieuwe naam breidt QA Consulting ook direct haar dienstenpakket uit. Naast de huidige strategische, financiële en ‘quality assurance’ dienstverlening, ondersteunt het bedrijf klanten nu ook met slagvaardige inrichting en besturing van digitale ketens (‘agile governance’), vendor management en juridisch advies. Daartoe is het aantal consultants inmiddels het afgelopen jaar gegroeid naar 12 adviseurs, waaronder twee juristen.

Tevens zal Jan Willem van den Bos per 1 januari worden benoemd tot Managing Partner. Samen met Reinout Dotinga, Maarten van Delden en Michiel van Hemert vormt hij de directie van QA Consulting, Van den Bos was hiervoor Commercieel Directeur bij Cegeka Nederland.

“Wij zien dat steeds meer CIO’s en CDO’s hun IT-organisatie omvormen tot een aantal digitale ketens die elk een aspect van de business ondersteunen. Deze kanteling van de IT-organisatie is noodzakelijk om de digitalisering van de business werkelijk door te voeren. Daarbij spelen de nodige strategische, inrichtings- en besturingsvraagstukken,” zegt Reinout Dotinga, Managing Partner bij QA Consulting. “Met de toegenomen dominantie van IT in het bedrijfsproces bepaalt IT dan ook steeds meer wat er bedrijfsmatig kan. Om onze klanten hierbij optimaal te kunnen adviseren is end-to-end expertise nodig. Onze jarenlange ervaring met de inrichting van digitale ketens en de impact die dit heeft op de organisatie, is daarbij essentieel. Daardoor zijn we goed in staat om organisaties te adviseren welke stappen nodig zijn om tot een succesvolle digitalisering te komen.”

De werkwijze van QA Consulting is gebaseerd op bewezen methodes en best practices aangevuld met data analytics tools die door QA Metrics (onderdeel van QA Consulting), zijn ontwikkeld. Daarbij werkt QA Consulting met een mix van ervaren adviseurs die jarenlange kennis hebben opgedaan binnen het business/IT-domein, jonge consultants en data scientists.

IT Assessments
Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening van QA Consulting is IT Assessments: een instrument dat voorafgaand aan een (mogelijke) verandering de actuele IT-situatie in kaart brengt. Aan de hand van de uitkomsten van dit IT Assessment komen de QA-consultants met een advies en een aanpak. Zo kan bijvoorbeeld de volwassenheid en effectiviteit van de IT worden gemeten of kan de huidige manier van samenwerken met partners worden geëvalueerd. Daarnaast kan een IT Assessment dienen om te meten in hoeverre een beoogde verandering daadwerkelijk is geïmplementeerd of om een tussentijdse status te meten.

Over QA Consulting
QA Consulting werkt resultaatgericht aan complexe IT-vraagstukken en deelt zijn uitgebreide kennis en ervaring met klanten. Het bedrijf zal hierbij altijd de business context als vertrekpunt nemen. De complexiteit van de vraagstukken kan strategisch-, bestuurlijk-, financieel, technisch of relationeel van aard zijn. Meestal betreft het een combinatie van twee of meer aspecten. Afhankelijk hiervan worden per case de specifieke kennis en uitgebreide ervaring ingezet, met oog voor detail, praktische bruikbaarheid van de oplossingen en klantbehoeften.

Voor meer informatie: www.qaconsulting.nl.

Contactpersonen voor de pers
Jan Willem van den Bos, janwillem@qaconsulting.nl / 06 51911871
Hans van Raaij, MCS PR - hans@mcspr.nl / 023 562 82 08.
Laatste van QA Consulting
Paul Cornelisse (57) start als executive partner bij QA Consulting

QA Consulting bouwt AI-platform voor analyse ICT-arbeidsmarkt

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Logo MCS PR
QA Consulting contact

Logo QA Consulting

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope