www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 121 dagen geleden)

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen

Nederlanders hebben zich goed voorbereid op het doen van online aankopen rondom Sinterklaas. Maar liefst 81% van de consumenten die sinterklaasaankopen doen, gaf aan zijn aankopen minstens een week voor pakjesavond te doen. Daardoor heeft 77% van de groep die online sinterklaasaankopen doet er alle vertrouwen in dat hun bestellingen op tijd geleverd zullen worden. Dit blijkt uit cijfers van het feestdagenonderzoek dat Ruigrok NetPanel in opdracht van Thuiswinkel.org heeft uitgevoerd.

“Via onze campagne ‘Wees voorbereid, bestel op tijd’ hebben we consumenten geadviseerd op tijd te beginnen met hun feestdagenaankopen en het is daarom mooi om te zien dat zij die intentie ook hebben”, vertelt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Slechts 10% van de online kopers is bang dat hun sinterklaasaankopen te laat worden bezorgd en daaruit spreekt veel vertrouwen in de Nederlandse e-commercebranche.”

Gezelligheid met familie
Traditie en gezelligheid zijn de belangrijkste associaties die consumenten hebben met het sinterklaasfeest, waarbij we bij gezelligheid een stijgende lijn zien naarmate de leeftijd van de respondenten toeneemt. Waar 58% van Generatie Z (18 t/m 22 jaar) Sinterklaas associeert met gezelligheid, ligt de percentage onder de mensen van 74 jaar en ouder op 80%.

Over het algemeen vieren Nederlanders het sinterklaasfeest met familie (35%) of het eigen gezin (29%). Sinterklaas vieren buiten de eigen familie is veel minder populair, want slechts 2% viert het met collega’s en 8% met vrienden en/of kennissen. Daarnaast is er overigens nog een relatief grote groep consumenten die geen pakjesavond viert (29%).

Cadeaus en surprises
Het sinterklaasfeest kan niet los worden gezien van cadeaus, blijkt uit de onderzoekcijfers. Zo gaf 89% van de sinterklaasvierders aan dat er kleine cadeaus worden gegeven. Daarnaast blijven zoetigheden onlosmakelijk verbonden aan het kinderfeest, want bij 78% van de mensen die aan Sinterklaas doen, zijn pepernoten en/of ander strooigoed aanwezig en bij 69% krijgt iedereen een chocoladeletter.

Ook gedichten en surprises vormen een belangrijk onderdeel van het sinterklaasfeest, waarbij 42% van de sinterklaasvierders zich goed vindt in gedichten schrijven en 34% in surprises maken. Overigens krijgt ruim de helft van de sinterklaasvierders (53%) liever een goed cadeau dan een mooie surprise. Dit geldt meer voor de jongere generaties: 59% onder de Millennials (23 t/m 37 jaar) tegenover 33% van de Babyboomers (58 t/m 73 jaar).

De grootste ergernissen rond Sinterklaas zijn dat de pepernoten in september al in de winkel liggen (38%) en het krijgen van cadeaus waar men niet op zit te wachten. Twee van de tien mensen die Sinterklaas vieren, zijn bang voor een teleurstellend cadeau. Toch maakt bijna de helft van de sinterklaasvierders dit jaar geen verlanglijstje.
Laatste van Thuiswinkel.org
Vooral Nederlandse e-commercemarkt profiteert van groei online uitgaven

Marlene ten Ham gestart als directeur Thuiswinkel.org

Opkomst voice heeft meer impact dan ontstaan webwinkels
Verstreken tijd: 2 jaar en 121 dagen
Thuiswinkel.or.. contact

Logo Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.or.. sociaal

Thuiswinkel.or.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.