Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt zijn positie op de Europese markt

Hoofddorp, 3 december 2019 – Full-service digital partner Macaw neemt B+D Interactive over: een Duits fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business, dat zich richt op awareness- en activatie campagnes. Hiermee versterkt Macaw zijn positie als full-service digital partner in Europa. Macaw helpt bedrijven op een succesvolle manier digitaal te transformeren door zich te concentreren op de volgende drie onderwerpen: Customer Experience, Employee Empowerment en Optimized IT Operations. De overname is onderdeel van Macaw’s langetermijnstrategie om verder te groeien naar een full-service digital partner met impact op Europese schaal.

Snelle groei
Met de toetreding van B + D Interactive groeit Macaw uit tot een organisatie met ongeveer 370 werknemers verspreid over locaties in Hoofddorp, Barendrecht, Apeldoorn, Vilnius (Litouwen) en Keulen. Groei is geen doel op zich, maar volgens Macaw-CEO William van der Pijl de beste manier om in een veranderende markt de Macaw-cultuur te behouden. Van der Pijl heeft de ambitie om verder te groeien door autonome groei, overnames en samenwerkingen: "Eén van de belangrijkste manieren voor bedrijven om zich online te onderscheiden, is door een superieure klantervaring en een sterke digitale workforce. Er is een toenemende vraag onder onze klanten en partners naar een full-service digital partner die hen hierin kan ondersteunen op Europese schaal."

Waarom deze overname?
Volgens Van der Pijl past de cultuur en werkwijze van B+D Interactive goed bij Macaw. “We hebben altijd ingezet op autonome groei. Maar dat is niet voldoende als we willen inspelen op het potentieel in deze markt. B+D Interactive is actief in digitale communicatie, marketing en commerce, belangrijke onderdelen van Macaw's portfolio. Ze creëren digitale strategieën, platforms, campagnes, commerce-oplossingen en loyaliteitsprogramma's voor aantrekkelijke merken zoals congstar, Vorwerk, L'Oréal, Telekom, REWE, Postbank, BMW, Worx en Henkel. Door de overname kunnen we ook deze klanten begeleiden in hun digitale transformatie, zoals we dat in Nederland gewend zijn."

CFO Ronald van Es is ook erg enthousiast over de overname: “In de afgelopen 25 jaar is onze cultuur gevormd door een unieke combinatie van een systeemintegrator en een digitaal bureau. Kenmerken zijn vakmanschap, toewijding, de uitdaging aangaan, de beste willen zijn en niet tevreden zijn totdat onze klant succesvol is. Uli Wolter, directeur van B+D Interactive, deelt die visie. Hij voelt zich verantwoordelijk voor zijn team. Hij wil zowel zijn mensen als het bedrijf ontwikkelen en een betere toekomst creëren. Daarnaast is het een financieel gezond bedrijf met mooie klanten. Daarom was het voor ons een logische stap om onze krachten te bundelen.”

B+D Interactive zal verdergaan onder de naam Macaw, met Uli Wolter als Managing Director Macaw Duitsland. Uli Wolter: “Wij bij B+D Interactive waren op zoek naar een partner met uitstekende technische expertise en een holistische kijk op digitale strategieën, marketing en zakelijke oplossingen. We zijn erg blij dat we die partner in Macaw hebben gevonden. Alleen degenen die creativiteit, data en baanbrekende technische oplossingen combineren, kunnen de snelle digitale transformatie bijbenen. Dat is onze gemeenschappelijke overtuiging. En daarom kijken we uit naar een succesvolle toekomst met Macaw en naar het creëren van uitstekende resultaten voor onze klanten. "

Macaw: full-service digital partner sinds 1994
Macaw werd opgericht in 1994 en is al 25 jaar een full-service digital partner op het gebied van Customer Experience, Employee Empowerment en het optimaliseren van IT. Met deze overname heeft Macaw ongeveer 370 werknemers en werkt voor klanten zoals Evides, Heineken, ANWB, Smurfit Kappa, CRH, HomeFashion Group, Univé, ONVZ, VGZ, Volkswagen PON Financial Services en Shoeby. In de 25 jaar dat Macaw bestaat, is het volledig autonoom gegroeid.

Over B+D Interactive
B+D Interactive is een full-servicebureau voor digitale communicatie en e-business. Tot deze overname maakte het deel uit van de B+D-groep. Het bureau biedt digitale oplossingen en producten op het gebied van websites en portals, e-business, mobiel, online marketing, sociale media, contentmarketing, CRM en digitale creatieve campagnes. Daarmee helpt het merken als congstar, Vorwerk, L'Oréal, Telekom, REWE, Postbank, BMW, Worx en Henkel met hun digitale marketingcommunicatie.

William van der Pijl, CEO Macaw
William (1968) is sinds januari 2017 CEO van full-service IT-serviceprovider Macaw. Sinds 2011 werkt hij bij Macaw, vanaf 2013 als COO. Hij was eerder onder andere director e-business en director employee productivity bij Sara Lee.

Ronald van Es, CFO Macaw
Ronald van Es (1971) werkt sinds 1998 bij Macaw en vervult sinds 2006 de functie van CFO in het management van Macaw. Daarvoor had hij verschillende financiële functies bij Unisys.

Uli Wolter, managing director Macaw Duitsland
Uli Wolter (1973) is sinds 2000 partner bij B+D Interactive en was verantwoordelijk voor de groei van de interactieve tak van de B+D-groep door bedrijven zoals congstar, L'Oréal, Sony, Henkel, Telekom en Vorwerk te ondersteunen met hun digitale transformatie.
Laatste van Macaw
3 dec 2019 Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt zijn positie op de Europese markt

3 dec 2018 Macaw: 2019 wordt het jaar van IT-transformatie

11 sep 2014 Macaw verzorgt IT-beheer en ICT-projecten voor ICM Opleidingen & Trainingen
Macaw contact

Logo SAP

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com