www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR#

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 47 dagen geleden)

EIF investeert via October 100 miljoen euro in MKB

Institutionele topbeleggers waaronder CNP Assurances, Bpifrance en Zencap, vernieuwen steun aan het Europese MKB

Amsterdam, 3 december 2019 – Het Europees Investeringsfonds (EIF), CNP Assurances, Bpifrance en Zencap zijn het eens geworden over een nieuwe investering van 100 miljoen euro in het Europese MKB via het financierings-platform October. De betrokken partijen participeerden ook in het voorgaande institutionele fonds.

Met de hernieuwde toezegging spreken deze partijen hun vertrouwen uit in October. “Wij bieden twee voordelen voor institutionele investeerders die het MKB-ecosysteem in Europa willen ondersteunen: wij zijn een pan-Europees platform dat actief is in Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland en binnenkort ook Duitsland. Daarnaast stellen wij hen in staat om kleine en middelgrote ondernemingen op grote schaal te ondersteunen dankzij onze technologie", zegt Luuc Mannaerts, CEO van October Nederland.

Pierre Moscovici, Europees Commissaris voor Economische en Financiële Zaken, Belastingen en Douanezaken, vult aan: "October is een succesvolle en innovatieve kredietverstrekker en biedt een haalbaar alternatief voor bankleningen. October heeft al zevenhonderd bedrijven in heel Europa ondersteund in hun financiering en dankzij deze overeenkomst is er nu nog eens 100 miljoen euro beschikbaar.”

Plan Juncker
De EIF-verbintenis wordt aangegaan in het kader van het programma Private Credit Tailored for SME’s. Het programma combineert middelen van het EIF en de Europese Unie in het kader van het Europees Fonds voor Strategische Investeringen (EFSI). Dit vormt de kern van het investeringsplan voor Europa, ook bekend als het Plan Juncker. Het doel van het programma is de bevordering van particuliere institutionele investeringen ter ondersteuning van meer markt gebaseerde en op maat gemaakte financieringsoplossingen voor het Europese MKB.

"Gediversifieerde schuldfondsen bieden kleine bedrijven een alternatief voor traditionele bankleningen, met inbegrip van op maat gemaakte schuldpakketten, snelle inzet en een flexibele aanpak", aldus Pier Luigi Gilibert, Chief Executive van het EIF. "Het doel van ons programma is om de groeiende Europese particuliere kredietmarkt te ondersteunen. We zijn blij dat we opnieuw een partnerschap hebben gesloten met October.”

Financieringen
Met de toezegging van 100 miljoen euro financiert October het MKB in Frankrijk, Spanje, Italië, Nederland en Duitsland met nieuwe leningen van 30.000 tot vijf miljoen euro. October werd in 2015 gelanceerd als een technisch platform om eenvoudige, snelle en directe leningen aan kleine bedrijven op grote schaal te ondersteunen. Tot op heden zijn meer dan zevenhonderd kleine en middelgrote ondernemingen gefinancierd door zowel institutionele als individuele investeerders. De gemiddelde lening via October aan het MKB is verstrekt, bedraagt €490.000.

Mannaerts: “October heeft al steun verleend aan een ecosysteem van bedrijven die meer dan 26.000 banen in Europa vertegenwoordigen. De betrokkenheid van institutionele partners heeft een grote impact op de groei en het bewaken van dit ecosysteem.”

Over October
October is het grootste en snelst groeiende platform voor MKB-financiering in continentaal Europa en beschikbaar voor Nederlandse, Franse, Spaanse en Italiaanse ondernemers en investeerders. October heeft al meer dan 350 miljoen euro aan leningen verstrekt aan meer dan 700 verschillende MKB-ondernemingen. October Nederland is één van de oprichters van de Stichting MKB Financiering (SMF), die als doel heeft de toegang tot alternatieve (non- bancaire) financieringsmogelijkheden voor ondernemers te verbeteren. Deze stichting wordt ondersteund door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.

Over het Europees Investeringsfonds
Het Europees Investeringsfonds (EIF) maakt deel uit van de Europese Investeringsbank (EIB). Het hoofddoel ervan is micro-ondernemingen en kleine en middelgrote ondernemingen te helpen toegang te krijgen tot financiering. Het EIF verleent risicokapitaal ter ondersteuning van investeringen in eigen middelen van het MKB in EU-lidstaten, kandidaat-lidstaten en ontwikkelingslanden. De activiteiten van het EIF bevorderen de EU-doelstellingen innovatie, onderzoek en ontwikkeling, de oprichting van ondernemingen, groei en het scheppen van werkgelegenheid (www.eif.org / www.eib.org).

Over het investeringsplan voor Europa
Het investeringsplan voor Europa (ook bekend als Plan Juncker) is in 2014 gelanceerd om de neerwaartse trend in investeringen tegen te gaan en Europa economisch verder te ontwikkelen. De innovatieve aanpak van het plan maakt het mogelijk publieke en particuliere middelen te mobiliseren voor investeringen in strategische sectoren van de Europese economie. Het plan-Juncker heeft bijna 390 miljard euro aan investeringen gegenereerd en 929 duizend bedrijven in heel Europa ondersteund.
Laatste van October Nederland B.V.
EIF investeert via October 100 miljoen euro in MKB
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 2 jaar en 47 dagen
October Nederl.. contact

Logo October Nederland B.V.

nl.october.eu
October Nederl.. sociaal

October Nederl.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix