www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!

Nederlandse consumenten hebben dit jaar hun shopgedrag rond Black Friday en de feestdagen aangepast, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier in opdracht van Trunkrs, expert in same day en next day delivery. Nadat vorig jaar vele bestellingen veel later dan verwacht werden bezorgd – soms zelfs pas na de feestdagen – vertrouwt slechts 17% van de consumenten erop dat webwinkels en bezorgers de zaken dit jaar beter op orde hebben en dat de bestellingen nu wel op tijd worden bezorgd. Twee derde van de consumenten neemt daarom maatregelen om te zorgen dat de cadeaus voor de feestdagen dit jaar wel op tijd binnen zijn.

Ondanks de vele beloften vertrouwen Nederlanders er dus nog niet op dat zij dit jaar de online bestelde cadeaus wel op tijd geleverd krijgen. Het merendeel (66%) neemt daarom maatregelen om stress wegens te late bezorging te voorkomen. De meest getroffen maatregel is het eerder bestellen van de cadeaus. 36% van de Nederlanders geeft aan de cadeaus eerder te bestellen of deze zelfs al in huis te hebben. Opvallend is dat 17% van de Nederlanders die vorig jaar online hebben besteld, dit jaar de ecommerce voor de feestdagen helemaal de rug toe keert. Zij durven het niet aan en hebben dit jaar besloten hun cadeaus voor de feestdagen in de gewone winkels te halen. 8% probeert het wel, maar let extra op de geboden levergarantie.

“We zien dat de leverproblematiek van enkele grote vervoerders vorig jaar nog vers in het geheugen zit”, zegt Jan Wijn, mede-oprichter en CEO van Trunkrs. “Consumenten die vorig jaar nog hun cadeaus online bestelden, zoeken dit jaar vrij massaal naar een garantie om niet weer zonder te zitten. Dat twee op de vijf Nederlanders de eCommerce helemaal de rug toekeert tijdens deze belangrijke periode voor de online retail, is opvallend. Online retailers kunnen het vertrouwen alleen terugwinnen door duidelijke levergaranties te bieden. Doen zij dat voor de kerstperiode, dan bestaat de kans dat consumenten het toch wel aandurven om hun kerstbestellingen online te doen.”

Levergarantie mag wat kosten
8% van de consumenten die wel vertrouwen op het online bestellen van hun feestdagencadeaus, let op de levergarantie. Die levergarantie kan niet alleen het vertrouwen terugwinnen, maar zorgt ook voor extra omzet bij eCommerce. Eén op dertien online shoppers is zelfs sowieso bereid om te betalen voor een hogere levergarantie, ook buiten de feestdagen om. Een prijs van 2 euro per bestelling wordt als schappelijk ervaren voor een hogere levergarantie.

Over het onderzoek
Team Vier ondervroeg ruim 1100 Nederlanders van 18 jaar en ouder naar hun online shopgedrag. Van de online shoppers zijn 509 personen gevraagd naar hun ervaringen met en meningen over de levering van online aangeschafte goederen.

Het onderzoek vond plaats tussen 20-26 november 2019.

Over Trunkrs
Met Trunkrs is bezorging snel, flexibel en vriendelijk. Dit betekent voor webshops: hogere conversie, hogere klanttevredenheid en het verschil maken in service.

Zie ook: www.trunkrs.nl
Eerder van Trunkrs
2 dec 2019 Nederlandse consumenten nemen maatregelen na bezorgdrama’s Black Friday weekend vorig jaar
Trunkrs contact

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comContentbureauwww.lubbersdejong.nl