www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: MCS PR

Barracuda treedt toe tot Cyberveilig Nederland

Venlo, 2 december 2019 - Barracuda is lid geworden van Cyberveilig Nederland, de Nederlandse belangenvereniging van de cybersecurity sector. Samen met andere spelers in cybersecurity wil Barracuda zich sterk maken voor meer transparantie en kwaliteit in de sector, bijdragen aan betere samenwerking tussen IT-leveranciers en helpen om de kennis over cybersecurity bij Nederlandse organisaties te vergroten.

“Cybersecurity is een onderwerp waar nog altijd veel misvattingen over bestaan bij Nederlandse organisaties. Ons land loopt voorop in digitalisering en dat is goed voor onze economie en voor de banengroei. Maar het betekent ook dat bedrijven goed moeten nadenken over hoe ze veilig en zeker kunnen opereren”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Wij zien dat daar nog vaak te licht over wordt gedacht. De methodes en technieken die cybercriminelen hanteren, blijven zich ontwikkelen. Dat houdt in dat ook bedrijven hun aanpak van cybersecurity voortdurend moeten evalueren en verbeteren. Cyberveilig Nederland draagt bij aan het vergroten van het bewustzijn hierover en dat is iets waar wij ons graag voor willen inspannen.”

Het is voor organisaties een uitdaging om bij te blijven met veranderende strategieën van cybercriminelen. Een beveiligingsaanpak die voorheen afdoende bescherming bood, is niet altijd opgewassen tegen nieuwe methodes en technieken. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan oude e-mail gateways die geen bescherming bieden tegen de steeds geavanceerdere spearphishing-aanvallen die bedrijven veel schade opleveren.

Luxembourg vervolgt: “Een van de belangrijkste zakelijke trends is de overstap naar de cloud. Dat kan bedrijven aanzienlijke kostenbesparingen opleveren, evenals meer flexibiliteit, ruimte voor innovatie en nog meer. Maar de cloud brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Zo is bijvoorbeeld 80 procent van de datalekken in de cloud het gevolg van een verkeerde configuratie. Dat vraagt dus om meer kennis en bewustzijn, maar ook om betere securityoplossingen. Ons streven bij Barracuda is om ervoor te zorgen dat bedrijven van iedere grootte kunnen beschikken over betaalbare beveiligingsoplossingen van enterpriseklasse. Naarmate bedrijven verder groeien, blijven wij ze ondersteunen met innovatieve en vooral makkelijk te gebruiken en effectieve security, van emailbeveiliging en backup tot cloudsecurity.”

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Onderzoek: zorgen rond security remmen adoptie public cloud

E-mail aanvallen zorgen voor hoge werkdruk bij Europese security professionals
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage