www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Eerste EGG-conferentie Amsterdam brengt 500 AI- en business professionals samen

Vorige week bracht Dataiku voor het eerst de EGG-conferentie naar Nederland. Het event, dat eerder dit jaar al Parijs, New York, Londen, Stuttgart en San Francisco aandeed,wist met 30 (inter)nationale sprekers zo’n 500 AI- en business professionals samen te brengen in Pakhuis de Zwijger. Geheim van dit succes: EGG is geen typisch event van een IT-leverancier, maar een bijeenkomst waarbij praktijkverhalen en best practices met AI centraal staan.

Bezoekers van EGG konden maar liefst 35 kennissessies en presentaties volgen. Daarbij kregen zij inzicht in wat er mogelijk is met AI en data science en welke stappen je als bedrijf moet zetten om ermee aan de slag te gaan. Zo stonden onder meer praktijkcases van Rabobank, de Gemeente Amsterdam, DPG Media, de Provincie Noord-Holland, Tele2, Takeaway en Booking.com op het programma.

image
Hylke Visser, Director Sales & Business Development bij Dataiku opent EGG Amsterdam

“Niet alle partijen die tijdens EGG Amsterdam een presentatie verzorgden werken met ons platform”, zegt Hylke Visser, Director Sales & Business Development bij Dataiku. "Voor de samenstelling van het programma hebben we vooral gekeken naar wat sprekers zouden kunnen bijdragen met hun visie en praktijkervaringen op het gebied van AI en data science. Dit zien wij ook als de kracht van EGG. Het belangrijkste doel is niet de boodschap te verkondigen die wij als leverancier hebben, maar om bezoekers inzichten en inspiratie te geven over wat er mogelijk is met enterprise AI.”

Dennis van Kooij, projectleider bij het Amsterdam Institute of Sports Science

Olympische roeiers voorbereiden op Tokyo 2020
De eerste editie van EGG Amsterdam werd afgesloten door sprekers van het Amsterdam Institute of Sports Science en Capgemini. Zij vertelden over project IRIS (Insights & Research in Sports). Binnen IRIS worden data science en AI toegepast om onder meer blessures van de Nederlandse Olympische roeiers te voorspellen. Zo worden op basis van AI-modellen passende trainingsschema's opgesteld voor de individuele atleten en het team om zo tot optimale prestaties te komen. Tijdens EGG werd verteld hoe data science het Amsterdam Institute of Sports Science helpt om de atleten voor te bereiden op de Olympische spelen in Tokyo in 2020.

image
Kia Eisinga, Senior Data Scientist bij TomTom (ook te zien in documentaire Data Science Pioneers)

Data Science Pioneers
Dataiku noemt de EGG conferentie ‘The human centered AI conference’. Want uiteindelijk gaan machine learning en AI niet alleen om technologie. Het zijn de mensen die het verschil maken in het ontwikkelen van AI-systemen die impact hebben, maar ook duurzaam en verantwoord zijn. Daarom was er tijdens EGG Amsterdam ook gelegenheid de documentaire Data Science Pioneers - Conquering the Next Frontier - te bekijken. Deze film laat 22 Amerikaanse en Europese data scientists aan het woord van onder meer de BCC, Daimler en TomTom over de steeds belangrijker wordende rol van de data scientist.
Eerder van Dataiku

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl