Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 113 dagen geleden)
PR: Marcommit

Een keuze voor de cloud leidt tot betere bedrijfsresultaten, zo blijkt uit de eerste Unisys-cloudsuccesbarometer™

• Nieuwe enquête toont aan dat het aanpassen van de cloudtransformatie aan de bedrijfsplanning tot succes leidt.
  • De belangrijkste verwachting die bedrijven hebben van de cloudtransitie is een verbeterde gegevensbeveiliging en bijna 80% van de respondenten gaf aan dat aan hun verwachtingen werd voldaan of dat ze werden overstegen.
  • Uit de Unisys-cloudsuccesbarometer blijkt dat Europa licht achterligt op het wereldwijde gemiddelde wat betreft het benutten van alle voordelen van de cloud.
Hoofddorp, 19 november 2019 – De meeste organisaties (93%) zijn naar de cloud aan het migreren omwille van kritieke IT-vereisten, maar bij 68% is de aanpak niet aangepast aan de bedrijfsstrategie – zo blijkt uit de eerste Unisys-cloudsuccesbarometer™, een nieuwe studie die de impact en het belang van de cloud onderzoekt. Nadat 1.000 senior IT- en bedrijfsleiders in 13 landen over de hele wereld inclusief het VK, Duitsland, België en Nederland werden bevraagd, bleek uit het onderzoek dat er een sterk verband is tussen het succes met de cloud en de strategische planning.

Cloud als onderdeel van de bedrijfsstrategie is cruciaal
Hoewel 77% van de senior bedrijfsleiders de cloudtransformatie als een bedrijfskwestie beschouwt, neemt maar 32% van de organisaties ze mee in de strategische planning. Uit de studie bleek echter dat als de cloudtransitie een kernelement van de bedrijfsstrategie is, de doeltreffendheid van de organisatie sterker verbetert – 83% zei dat ze op dat vlak een verbetering zagen sinds de overgang naar de cloud. Bij de organisaties waar de cloud geen kernelement van de bedrijfsstrategie vormt, geeft daarentegen slechts 30% aan dat de doeltreffendheid van de organisatie is verbeterd sinds de overgang naar de cloud.

Ook wanneer bedrijven investeringen in de cloud deden, waren de resultaten positief. Als organisaties de voordelen eenmaal hebben ondervonden, blijven ze verder investeren in de cloud. Vier vijfde (80%) van de ondernemingen die van plan zijn in 2020 aanzienlijke te investeren in hun cloud computing hebben gemerkt dat de doeltreffendheid van hun organisatie significant is verbeterd.

Davy van Iersel, General Manager Unisys Nederland, vertelde: “Uit onze resultaten blijkt dat de meerderheid van de organisaties haar gebruik van cloud computing vanuit een tactisch perspectief aanpakt – en tactische zetten kunnen zeer krachtig zijn – maar onze bevindingen geven aan dat een strategisch perspectief en een integratie met de bedrijfsplanning meer resultaat oplevert. Een breed gedragen keuze voor de cloud is cruciaal en de cloud moet worden geïntegreerd in de algemene bedrijfsstrategie zodat hij kan worden benut om de doelstellingen te bereiken.”

Voor- en nadelen van de cloud
73% van het senior management zegt bovendien dat de voordelen van cloud computing de hindernissen compenseren en 66% heeft gemerkt dat de doeltreffendheid van de organisatie significant is verbeterd sinds er is gekozen voor cloud computing. De belangrijkste verwachtingen die men had van de cloud waren: een verbeterde beveiliging (64%), lagere kosten (50%), een verbeterde personeelsproductiviteit (40%), een verbeterde wendbaarheid om aan de vraag tegemoet te komen (40%) en een betere klantervaring (40%).

De meerderheid van het middenmanagement gaf aan dat de migratie naar de cloud aan hun verwachtingen had voldaan of die had overtroffen met betrekking tot de beveiliging (77%), een verbeterde toeleveringsketen (75%) en het stimuleren van vernieuwing (73%). Er werd niet voldaan aan de verwachtingen van onze respondenten op het vlak van een verbeterde personeelsproductiviteit (32%), hogere inkomsten (32%), kostenbeheer of -verlaging (35%) en een verlaagde personeelsbezetting (38%).

“Om de hiaten in die bedrijfsresultaten te vullen – inclusief inkomsten, kosten, productiviteit, vernieuwing en doeltreffendheid van de organisatie – is er meer nodig dan een ‘lift & shift’-transitie van de IT-applicaties en -infrastructuur naar de cloud. Daarvoor moet de manier waarop bedrijven werken worden veranderd om beter aan te sluiten bij klanten en personeel, en moet hun houding ten opzichte van digitale vernieuwing veranderen”, aldus Davy van Iersel. “Een strategische planning is net als beveiliging, schaalbaarheid, realistische termijnen en bijscholingen voor het personeel cruciaal voor een succesvolle cloudimplementatie.”

Slechts 28% van de organisaties gebruikt op dit moment al multicloudoplossingen: er zijn dus nog meer mogelijkheden om te profiteren van de zakelijke voordelen van de cloud. Door te kiezen voor meerdere cloudproviders kunnen bedrijven de beste delen van de diensten van elke provider benutten en die aanpassen aan de noden – en verwachtingen – van de organisatie. Die slechts gedeeltelijke transitie kan de voordelen van de cloud mogelijk beperken.

“Er bestaat een hele waaier aan cloudopties – privé, openbaar, hybride, multi en andere combinaties”, aldus Davy van Iersel. “Die keuzemogelijkheden kunnen echter tot onvoorziene complexe situaties leiden die de verwachtingen snel kunnen doen ontsporen. Organisaties die hun cloudmigratie zorgvuldig plannen en daarbij gebruikmaken van de deskundigheid van gerenommeerde partners waar dat strategisch het meest steek houdt, hebben de grootste kans om operationele, financiële en concurrerende successen te boeken dankzij hun cloudtransformatie.”

2019 Unisys-cloudsuccesbarometer
De barometerscore wordt berekend op een schaal van nul tot 100 en geeft aan hoe goed de cloudtransformaties aan de verwachtingen hebben voldaan op zes vlakken: inkomsten, kosten, wendbaarheid, concurrentie, beveiliging en productiviteit. Uit de nieuwe enquête blijkt dat de Europese score met 44 iets lager ligt dan het wereldwijd gemiddelde van 49 en dat Europa de een na laagste score van de vier bevraagde regio’s haalt. Dat wijst erop dat er opportuniteiten zijn voor een uitbreiding van het cloudgebruik en dat de cloud beter moet worden geïntegreerd in de bestaande IT-infrastructuur.

Voor meer resultaten en informatie over de 2019 Unisys-cloudsuccesbarometer en om een verslag over de resultaten van de enquête te downloaden, kunt u surfen naar  www.unisys.com/cloudbarometer.

De  infographic in PDF vindt u ook als bijlage van dit bericht.

Over Unisys
Unisys is een wereldwijd actief technologiebedrijf dat krachtige beveiligingsoplossingen bouwt voor bedrijven en overheden die hoge eisen stellen aan digitale technologie. Unisys biedt onder meer beveiligingssoftware en -diensten; hulp bij digitale transformatie van de werkplek; industriële applicaties en diensten, en innovatieve softwarebeheeromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik. Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële bedrijven helpt met betere en veiligere resultaten, op www.unisys.com.

Volg Unisys op Twitter en LinkedIn

Voor meer informatie en interviewaanvragen:
Mediacircus PR
Andrea Wigman
office@mediacircuspr.nl
Laatste van Unisys
Consortium geleid door Unisys met Uni Systems en Wavestone verbetert gegevensbeveiliging en versterkt slimme grenscontrole voor de EU

Helft van de Nederlanders ziet eigen online kluis zitten

Unisys neemt Unify Square over voor $152,5 miljoen
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie