www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 158 dagen geleden)
PR: En Serio

Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Field test levert 400GbE-verkeer over een ongekende afstand met Juniper-apparatuur

Juniper Networks, leverancier van veilige, AI-gedreven netwerken, heeft een wereldprimeur met de voltooiing van een succesvolle praktijkproef met het leveren van 400Gbps Ethernet live verkeer over ruim 2092 kilometer (1,300 mijl). De test werd uitgevoerd in samenwerking met SCinet, het hogecapaciteitsnetwerk voor de Supercomputing 2019 Conference, dat in 2019 werd uitgevoerd. SCinet gebruikte Juniper’s PTX10003 Packet Transport Router om ongekende capaciteit, flexibiliteit en programmeerbaarheid te leveren.

Deze test markeert een belangrijke stap in de richting van de overgang naar 400GbE netwerken, die van vitaal belang is voor de ondersteuning van de bandbreedte-eisen van geavanceerde high-performance computing, next generation cloud datacenter-architecturen, 5G-netwerken, augmented en virtual reality en 4K videoproductie en -distributie. De proef, gehouden in de week van 18 november 2019, werd uitgevoerd tussen Denver en Chicago, met behulp van Juniper’s PTX10003, de eerste ‘fixed-configuration’ core router die 400GbE ondersteunt.

De 400GbE link maakte deel uit van de 4.22 Terabits connectiviteit die SCinet aan de conferentie leverde. Het netwerk werd beschikbaar gesteld aan onderzoekers in verschillende disciplines, zoals High Energy Physics, Radio Astronomy en Human Genome research. In de komende jaren zullen veel onderzoeks- en onderwijsnetwerken hun backbone upgraden naar 400GbE, zodat ze voldoen aan de bandbreedte-eisen van Big Science.

Juniper voorzag de SC19 ook van extra netwerkinfrastructuur om SCinet te bouwen en de conferentie te ondersteunen, inclusief MX2010 en MX960 routers, QFX switches en SRX4600 firewalls. De gehele infrastructuur draaide op het Junos-besturingssysteem die geoptimaliseerd was om te voldoen aan de eisen van die aan netwerken in het cloud-tijdperk worden gesteld op het gebied van modulariteit, openheid en programmeerbaarheid.

Rob Vietzke, VP van Network Services bij Internet2, vertelt: “Onderzoekers zijn in toenemende mate afhankelijk van het verplaatsen van massale datasets naar supercomputercentra en naar de cloud ter ondersteuning van collaboratieve wetenschap die doorbraken in alles van astrofysica tot gezondheidszorg kan bevorderen. Het verhogen van de capaciteit, het verminderen van de complexiteit en het verbeterenvan de automatiserings- en selfservicemogelijkheden in onze netwerken zijn van cruciaal belang voor de toekomst. Internet2 heeft het genoegen om samen te werken met Juniper en andere industriële en O&U-medewerkers om deze 2092 kilometer (1,300 mijl – red.) lange 400GE-verbinding aan de SC-community te leveren.”

Andy Athreya, Chief Development Officer bij Juniper Networks, voegt toe: “Deze veldproef is een belangrijke mijlpaal in het realiseren van de potentie van 400GbE’s hoge capaciteitsnetwerken. Juniper Networks heeft een lange geschiedenis in het bouwen van snelle en eenvoudig te beheren netwerken. Door het leveren van geavanceerde innovaties in 400GbE-netwerken, leggen we de basis voor de snelste en meest geavanceerde netwerken ter wereld.”
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights