www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Shared Service Center ONS slaat met Liquidware drie vliegen in één klap

Inzet Essentials-suite maakt leven gebruikers én beheerders eenvoudiger

Het Shared Service Center ONS, in de regio Groot Zwolle, heeft Liquidware geselecteerd als workplace management-oplossing. Het Shared Service Center ONS zet de Essentials-suite in om de gebruikersprofielen voor de Windows-desktopomgeving te standaardiseren, de gebruikerservaring te verbeteren en een soepele migratie van Windows 7 naar Windows 10 te realiseren.

SSC ONS is een samenwerkingsverband van de gemeenten Zwolleen Kampen en de provincie Overijssel en bestaat sinds juli 2014. Tot de taken van het Shared Service Center ONS behoren HR services, inkoop- en contractmanagement en ICT. Het uitgangspunt van de organisatie is – zoveel mogelijk gestandaardiseerde – diensten aan te bieden aan haar partners.

Op het vlak van ICT vindt momenteel een rationalisatieslag plaats om de gebruikerservaring van de ongeveer drieduizend werknemers te verbeteren en de kosten terug te dringen. Eén onderdeel van dit project betreft de standaardisatie van de registratie en het management van de gebruikersprofielen. Deze profielen zijn essentieel om ervoor te zorgen dat gebruikers bij het opstarten van hun desktop-omgeving toegang krijgen tot de rechten, functionaliteit en applicaties  die ze nodig hebben voor hun werk.

Het ONS-SSC werkte met een oplossing, welke  niet verder ontwikkeld  werd vanuit de vendor. Dit vormde, in combinatie met het feit dat gebruikersprofielen bij de verschillende partners op een andere manier waren ingericht, een directe aanleiding om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier. Belangrijke criteria bij de selectie van een andere leverancier zijn functionaliteit, flexibiliteit, ondersteuningsmogelijkheden en de prijsstelling.

De doorslag
Onder leiding van René van Es, projectmanager bij ONS-SSC, werd een aantal oplossingen geevalueerd, waaronder ProfileUnity van Liquidware. Deze oplossing voor gebruikersprofielen sprong er bovenuit, vanwege de functionaliteit, het eenvoudige beheer en de uitstekende prijsstelling. Zo biedt ProfileUnity de mogelijkheid gebruikersprofielen te beheren over alle desktop-platformen; fysiek, virtueel of in de cloud. De software maakt gebruik van meer dan 300 combinaties van omgevingsvariabelen om context te bepalen en content te leveren. Daarnaast zorgen applicatierestricties (wie mag waarbij) en dynamische rechten (wanneer mag iemand erbij) voor een fijnmazige beveiliging en controle over de gebruikers. Deze aspecten gaven voor ONS-SSC de doorslag om de Essentials-suite, waarvan ProfileUnity onderdeel is, te kiezen voor de toekenning, de beveiliging  en het beheer van de gebruikersprofielen.

Van Es vertelt hierover: “Liquidware biedt een ‘levend’ product, dat de desktop-gebruiker centraal stelt. Er vindt veel ontwikkeling plaats om te zorgen dat alle relevante werkplekomgevingen ondersteund worden. Bovendien heeft Liquidware een bijzonder gunstige prijs-/kwaliteitsverhouding. We kunnen met de aanschaf van Essentials het beheer van de gebruikersprofielen verbeteren, de gebruikerservaring verbeteren met Stratusphere UX én de migratie van Windows 7 naar Windows 10 in goede banen leiden met FlexApp.”
Laatste van Liquidware
27 nov 2019 Shared Service Center ONS slaat met Liquidware drie vliegen in één klap

11 nov 2019 Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere
Liquidware contact

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureau