www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2497 volgers blijven op de hoogte!

Gigabit in Hilversum: the game is on!

Tabzz en Dani in glazen gamehuis

Ziggo heeft vandaag zijn gigabit-internet aangezet in Hilversum. Zo is de Mediastad – samen met Utrecht en omstreken – de tweede locatie waar klanten downloadsnelheden tot 1 Gbps kunnen ervaren. Om deze introductie te vieren geven de e-sporters Tabzz (Erik van Helvert, League of Legends) van Team Liquid en Dani Hagebeuk (FIFA) van Ajax-e-sport morgen – op woensdag 27 november – een live-demonstratie in een glazen gamehuis in Hilversum. In 2020 krijgt de gigabit-uitrol van Ziggo zijn vervolg in twee-derde van Nederland.

Na een technische upgrade is het Ziggo-netwerk in Hilversum klaar voor gigabit-internet, aldus CEO Jeroen Hoencamp van VodafoneZiggo: "Zeker bij het downloaden en installeren van 'zware games' telt een downloadsnelheid tot 1 Gbps. Want dit is tien keer sneller dan de gemiddelde download van 100Mbps in Nederland." Het ophalen van een nieuwe game van 45 GB is zo klaar in zes minuten, in plaats van een uur. En dankzij de snelheid en capaciteit van GigaNet kunnen op één aansluiting meerdere spelers tegelijk online met hun apparatuur. Hoencamp: "Om die robuustheid, snelheid en capaciteit van ons vernieuwde netwerk te onderstrepen, hebben we daarom samen met Ajax en Team Liquid twee populaire e-sporters gevraagd om hun gamekwaliteiten in Hilversum te tonen."

Glazen gamehuis op Kerkbrink
De e-sportcompetitie vindt plaats in een glazen gamehuis op de Kerkbrink dat wordt ingericht met alle benodigde gamefaciliteiten. Hierin zullen Tabzz en Dani op woensdag 27 november van 16:00 tot 21:00 uur hun game vaardigheden vertonen. Wie durft, mag de spelers online of ter plekke uitdagen voor een potje FIFA of League of Legends. Tegelijk zijn de games live te volgen op een megascherm op het Stationsplein in Hilversum. Daarbij zal een zo genoemde 'shoutcaster' het spelverloop van commentaar voorzien. De dag erna – op donderdag 28 november – kunnen gameliefhebbers onderling de e-sportstrijd aangaan in dit glazen gamehuis op de Kerkbrink in Hilversum.

Grootste e-sportorganisatie
Deze gebeurtenis in Hilversum wordt mogelijk gemaakt door Ajax en Team Liquid, een wereldwijde e-sportorganisatie met vestigingen in Utrecht en Los Angeles. Team Liquid opent in 2020 zijn Europese hoofdkantoor in Utrecht. Daar komt ook een fan-zone waar fans live over de schouders kunnen meekijken bij de spelers. Doorgaans worden wedstrijden op de grootste e-sportkalender wereldwijd door talloze kijkers gevolgd via streamingsdiensten. Ook in Nederland, want bijna 40 procent van de Nederlandse jongeren (14-35 jaar) is fan van e-sport. De gamebranche is dan ook de snelst groeiende bedrijfstak ter wereld met een omzet van 151 miljard euro. Dat is ruim vijf keer zoveel dan muziek en meer dan drie keer die van film. Gamen is zodoende ook in Nederland de groeimotor in de telecomsector wat betreft datagebruik en tal van innovaties.

Smart City Hilversum
Wethouder Jaeger, portefeuillehouder Economie en Media is trots op deze ontwikkelingen in de Mediastad: "Hilversum heeft altijd voorop willen lopen met zijn digitale infrastructuur. Dat blijkt uit de communicatieverbindingen voor radio, televisie en internet dat is verbonden met de Mediaring in Hilversum en nu voor haar inwoners als tweede gemeente met gigabit-internet van Ziggo."

Ook op andere vlakken is sprake van wederzijdse versterking: "Ziggo en gemeente Hilversum werken sinds enkele jaren op een aantal terreinen intensief samen. Daartoe is in 2016 een overeenkomst afgesloten om samen te investeren in de ontwikkeling van Hilversum Mediastad. Voorbeelden hiervan zijn de schermen in de stad, de Media Future Week voor talentontwikkeling en de Dutch Media Week. Onlangs hebben we ook een krachtig consortium gevormd van bedrijven, waaronder Ziggo, dat meedenkt met de gemeente en in staat is praktische Smart City toepassingen te realiseren. De basisbehoefte van snel, stabiel en veilig internet in een veranderende digitaliserende maatschappij is daarin essentieel," aldus wethouder Jaeger.
Laatste van Ziggo

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo Alcadis
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl