www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 122 dagen geleden)
PR: LVTPR

European Society for Blood and Marrow Transplantation traint leden wereldwijd met Brightspace-platform van D2L

[UTRECHT], 25 november 2019 – De medisch-wetenschappelijke non-profitorganisatie European Society for Blood and Marrow Transplantation (EBMT) kiest voor het Brightspace-platform van D2L, wereldwijd toonaangevend op het gebied van opleidingstechnologie. De organisatie gebruikt het platform voor het opzetten van nieuwe leermodellen en om informatie, onderzoek en technieken te delen over bloed- en beenmergziekten.

De EBMT is een toonaangevende medisch-wetenschappelijke organisatie die zich bezighoudt met het verspreiden van kennis op het gebied van beenmergtransplantatie en cellentherapie. De organisatie is actief in Frankrijk, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, en heeft 6.000 leden – waaronder artsen, verplegers, apothekers en datamanagers die werkzaam zijn bij 560 ziekenhuizen. De missie van de organisatie is om de levens te redden van patiënten met bloedkanker en andere levensbedreigende ziekten. Zij doet dit door met behulp van wetenschap, onderwijs en patiëntenzorg de bloed- en beenmergtransplantatiesector verder te ontwikkelen.

Bovendien heeft de EBMT als doel artsen, wetenschappers en andere betrokkenen in deze branche te voorzien van één platform dat samenwerking en het delen van ervaringen mogelijk maakt en een ondersteunende rol speelt in de training van toekomstige zorgprofessionals. Voorheen vond hun training altijd face-to-face plaats, met een groot congres en ongeveer twintig kleinere cursussen verspreid over het jaar, verdeeld over kleinere onderwijslocaties. Dit zorgde voor problemen, omdat de cursisten – vanwege hun veeleisende baan – moeite hadden deze trainingen op locatie in hun agendain te passen. Daardoor werd hun voortgang beperkt.

De EMBT wilde de leden voortaan zelf laten bepalen waar en wanneer ze leren. Zo worden de cursisten voorzien van meer informatie en meer trainingen online – met bovendien duidelijkere doelen en mijlpalen. De organisatie koos voor het Brightspace-platform vanwege zijn functionaliteiten, eenvoudige implementatie en flexibiliteit en introduceerde het platform in oktober 2019. Gebruikers hiervan kunnen onderwerpen selecteren op basis van de relevantie voor hun functie, en alle training wordt volbracht via online webinars en het platform. Daarnaast wordt het platform gebruikt om alle vijfhonderd EBMT-managers in Europa te trainen.

Andreu Gusi, Executive Director, EBMT: “Brightspace biedt ons een ongecompliceerde digitale oplossing voor het beter trainen van onze leden. En de mogelijkheid voor artsen en verplegers om op afstand te leren, zodat ze zelf tijd kunnen maken in hun drukke agenda. Ons ledenbestand is divers en varieert van artsen tot datamanagers en verplegers en alles daartussen. Geïndividualiseerde leerpaden en realtime data-analytics, die de voortgang van elke gebruiker volgen en monitoren, zorgen ervoor dat niemand achterblijft. We hebben het gevoel dat D2L onze behoeften heel goed begrijpt. Het bedrijf biedt ons een op maat gemaakte, holistische en complete oplossing. Als online platform geeft Brightspace cursisten gemakkelijker toegang tot hun cursusmaterialen. Met Brightspace voorzien we onze leden op betere wijze van alle nieuwste informatie over de transplantatie van bloedstamcellen, maar ook klinisch onderzoek, onderwijs, standaardisatie, kwaliteitscontrole en accreditatie.”

Elliot Gowans, senior VP International, D2L: “D2L is verheugd om met de EBMT samen te werken en te helpen bij het bevorderen van de wetenschap en het medisch onderzoek dat mogelijk levens kan redden. We blijven werken aan onze gedeelde doelen voor het creëren van een aantrekkelijker, innovatiever leermodel voor iedereen. En we zijn trots om deel uit te maken van de wereldwijde missie van de EBMT.”

Over European Society for Blood and Marrow Transplantation (EBMT)
De European Society for Blood and Marrow Transplantation (EBMT) is een non-profit medische en wetenschappelijke organisatie die in 1974 is opgericht. De organisatie houdt zich bezig met de bestrijding van levensbedreigende bloedkankersoorten en andere bloedziekten en het verbeteren van de levenskwaliteit van patiënten. De EBMT-leden – meer dan 6000 artsen, verplegers, wetenschappers en andere zorgprofessionals – zijn onderdeel van een uniek samenwerkingsnetwerk van gelijkgestemden die zich bezighouden met onderzoek op het gebied van hematopoëtische stamceltransplantatie (HSCT) en celtherapie.

Het EBMT Patient Registry werd begin jaren zeventig opgericht en is de enige databron van zijn soort in Europa. De data wordt continu ingestuurd door meer dan 550 centra, ook van buiten Europa. Het Registry bevat data over meer dan 650.000 HSCT-procedures, inclusief details over ziekte, transplanttype, donortype en stamcelbron. Het bevat data over patiënten die HSCT hebben ondergaan en over patiënten die immunosuppressieve therapieën of andere celtherapieën krijgen. Het Registry biedt ook de mogelijkheid om de follow-updatum van donoren in te voeren – een essentieel onderdeel om maximale donorveiligheid te garanderen. Het Registry ondersteunt uitgebreid Europees onderzoek dat zich vertaalt in veranderingen in de klinische praktijk en verbeteringen in patiëntuitkomst en -zorg.

Meer weten over de EBMT? Ga naar www.ebmt.org en volg EBMT op Twitter: @TheEBMT.

Over Brightspace
Brightspace is een cloudgebaseerd leerplatform dat is gebouwd door onderwijzers, voor onderwijzers en werkt op elk apparaat. Het platform biedt goedbeveiligde, naadloze technologie die klanten voorop stelt. Hiermee is het mogelijk om aantrekkelijke cursussen te creëren binnen de bestaande, beschikbare technologie – op basis van unieke behoeften. Met Brightspace is het heel eenvoudig om geïndividualiseerde leerpaden voor cursisten te ontwikkelen, ervoor te zorgen dat ze bijblijven met geautomatiseerde seintjes, ze te voorzien van gepersonaliseerde feedback en hun betrokkenheid te vergroten via gamification, socialtools, video en andere krachtige features.

Brightspace is het enige leerplatform dat partner is van het National Federation of the Blind’s Strategic Nonvisual Accessibility Partnership-programma: het Centre of Excellence in Nonvisual Access. Brightspace is door Ovum Research uitgeroepen tot de nummer één LMS in Higher Ed en door eLearning Magazine tot nummer één in Adaptive Learning. Aragon Research nam D2L daarnaast mee in zijn felbegeerde lijst Hot Vendors in Learning. Meer weten? Bezoek de pagina’s Higher Education en K-12 op de D2L-website.

Over D2L
D2L gelooft dat leren aan de basis staat van alle voortgang en prestaties. Door nauw samen te werken met organisaties wereldwijd heeft D2L de manier getransformeerd waarop miljoenen mensen online en in het leslokaal leren. Lees meer over wat D2L doet voor scholen, het hoger onderwijs en bedrijven op www.D2L.com.
Laatste van D2L
AVANS Hogeschool kiest brightspace van D2L om flexibiliteit studenten te verbeteren en data-gedreven leren mogelijk te maken

Verstreken tijd: 2 jaar en 122 dagen

Logo People First Group