www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

myBrand en MBI digitaliseren processen met OutSystems voor 15% tijdwinst

Geertruidenberg – Betonproducent MBI schakelt de hulp in van myBrand, SAP- en OutSystems-dienstverlener en kennispartner, om haar bedrijfsprocessen te digitaliseren. Met behulp van het low-code platform van OutSystems gaan de bedrijven aan de slag met de digitalisering van vijf hoofdprocessen: transport, inslag, uitslag, opslag en het proces gericht op de klant. myBrand levert samen met MBI diverse apps op ter ondersteuning van deze vijf hoofdprocessen. Alle nieuwe applicaties worden geïntegreerd met SAP.

De betonproducent berekende dat door papierloos te gaan werken, de doorlooptijd van haar processen met 15 procent verkort kan worden. Bovendien volgt MBI een ambitieus groeiscenario, waarbij het grotere volumes wil afzetten met dezelfde resources. Dit project met myBrand legt het fundament om deze doelstellingen waar te maken.

Eerste fase: transport en uitslag
De eerste fase van de samenwerking richt zich op het digitaliseren van het transport- en uitslagproces. Met de nieuwe toepassingen kunnen heftruckchauffeurs bijvoorbeeld met behulp van een tablet de juiste orders bij elkaar verzamelen. De applicatie vertelt ze welke taak ze wanneer moeten uitvoeren. Nu gebruiken ze daarvoor nog papieren orders die telkens opgehaald en afgeleverd moeten worden op een centrale locatie. Door dit te digitaliseren vermindert het aantal rijbewegingen drastisch en verloopt het proces sneller. Ook de vrachtwagenchauffeurs die het transport van MBI naar de klant verzorgen, stappen met een nieuwe applicatie af van papieren vrachtbrieven. De nieuwe applicatie vertelt ze wat ze waar moeten afleveren en of er nog retouren meegenomen moeten worden. Deze apps worden begin 2020 opgeleverd, zodat MBI ruim op tijd klaar is voor het nieuwe tuinseizoen.

Tweede en derde fase: opslag, inslag en klant
In de tweede fase van het project gaan myBrand en MBI werken aan twee andere processen: opslag en inslag. Hiervoor worden diverse applicaties gebouwd voor onder andere het voorraadbeheer en de dagelijkse planning. In de derde fase gaat MBI aan de slag met het klantgerichte proces. Het bedrijf wil klanten de mogelijkheid geven om hun orders real-time te volgen met behulp van track & trace. Bovendien gaat het bedrijf zorgen dat de informatievoorziening richting de klant beter wordt.

Erwin Aarts, Supply Chain Manager bij MBI: “Wij hebben een toegewijd projectteam samengesteld met verschillende mensen uit de organisatie om een nieuwe blauwdruk te maken van onze processen zónder papier. Daaruit bleek dat er enorm veel winst te behalen valt als we bepaalde zaken digitaliseren. Door OutSystems als een flexibele schil om ons SAP-systeem heen te leggen, krijgen we de mogelijkheid om veel extra functies en mobiele schermen toe te voegen. Het team van myBrand ondersteunt ons hierin perfect. Hun vergaande kennis van SAP en OutSystems brengt onze bedrijfsvoering naar een hoger plan. Iedere steenmeester bij MBI gaat hier de vruchten van plukken.”

Rembrandt de Vries, Directeur Rapid Application development Platforms bij myBrand: “Met OutSystems beschikt MBI nu over een strategisch platform waarmee ze op een agile-werkwijze snel nieuwe apps en functies tot leven kunnen brengen. Dit maakt de organisatie wendbaar en concurrerend. Het is enorm inspirerend om het gedreven team van MBI te helpen om hun bedrijfsprocessen te digitaliseren zodat zij werkzaamheden beter en eenvoudiger kunnen uitvoeren.”
Eerder van myBrand
6 jan 2020 Linda Beukers treedt toe tot directie myBrand als directeur projecten

3 dec 2019 Aviko gaat uitdagend integratieproject aan met myBrand

25 nov 2019 myBrand en MBI digitaliseren processen met OutSystems voor 15% tijdwinst

Logo Marcommit

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl