www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks brengt eenvoud in datacenter-operations met nieuwe mogelijkheden voor data fabric automation

Nieuwe software en switches helpen IT-teams bij het versnellen van transformatie-initiatieven en verminderen tijdrovende beheertaken dankzij flexibele plug-and-play implementatieopties, ecosysteemintegratie, cloudspeed en geautomatiseerde netwerkinstallatie.

Utrecht, 22 november 2019 - Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, introduceert nieuwe mogelijkheden voor zijn Extreme Fabric Automation-software. De software is onderdeel van het Extreme Data Center Fabric dat enterprise IT-teams versterkt en menselijke fouten vermindert. De oplossing voor geautomatiseerde validatie, testen en inzetten van datacenter-fabric-netwerken biedt tegelijkertijd cruciale netwerkbetrouwbaarheid en veerkracht. Extreme introduceert ook twee nieuwe high-performance switches uitgevoerd met een guest virtual machine (VM) – de SLX 9150 leaf switch en de SLX 9250 spine switch. Gezamenlijk bieden de nieuwe datacenterhardware en -software IT-teams gestroomlijnde netwerkautomatisering, vereenvoudigde integraties en meer controle over waar en wanneer datacentermiddelen worden ingezet.

Belangrijkste voordelen
  • Vereenvoudigde automatisering en cloudspeed-installatie: plug-and-play fabrics met on-switch automation stroomlijnen configuraties en vereenvoudigen netwerkactiviteiten met day-zero infrastructuurinstallatie en day-one tenant/services-installatie. IT-teams kunnen binnen enkele seconden een fabric implementeren nadat zij de bekabeling van de apparaten hebben aangesloten, de switches hebben ingeschakeld en vervolgens de Extreme Fabric Automation-applicatie draaien op een willekeurige SLX spine of leaf switch.
  • Flexibele mogelijkheden voor installatie: Extreme Fabric Automation is uniek in de branche en wordt gehost op de guest VM van de SLX 9150 leaf switch of de SLX 9250 spine switch. De software kan ook worden gehost op een externe VM en biedt implementatiemogelijkheden voor on-premise omgevingen en de private cloud.
  • Ecosysteemintegraties: Extreme Fabric Automation integreert met orkestratiesoftware, waaronder OpenStack, VMware vCenter en Microsoft SCVMM. Elke integratie is een afzonderlijke microservice en maakt gebruik van de fabric awareness van de applicatie. In toekomstige releases zullen aanvullende integraties beschikbaar komen.
  • Snellere time-to-value: de ingebouwde elasticiteit in Extreme Fabric Automation biedt IT-teams de mogelijkheid het netwerk op- en af te schalen om aan veranderende vraag te voldoen. Snelle installatie van een volledig fabric-netwerk bespaart waardevolle tijd die IT-teams kunnen gebruiken om zich te concentreren op projecten die het bedrijf naar een hoger niveau brengen. Bovendien verlaagt de oplossing de kosten van netwerkbeheer en is er niet langer een externe server nodig voor organisaties die gebruikmaken van een guest VM.
  • Beveiligingscertificering en TAA-compliance: de SLX 9150 en SLX 9250 ondergaan uitgebreide tests, ontvangen hun kwalificaties en voldoen daarmee aan de hoogste niveaus van beveiliging. Ze zijn TAA-compliant en ondersteunen FIPS 140-2, Common Criteria (CC), USGv6 en DoDIN APL vanaf Q1 CY20. De oplossingen zijn beschikbaar voor pre-order en klanten kunnen beginnen met de evaluatiecyclus voor inkoop en implementatie.
  • Gebouwd op Broadcom: de nieuwe SLX spine en leaf switches zijn gebouwd op de Trident 3 switch ASICs van Broadcom. Hierdoor zijn dezelfde mogelijkheden voor telemetrie van toonaangevende hyperscale cloudproviders beschikbaar op enterprise-niveau. Gecombineerd met Extreme’s toonaangevende flow analytics, bieden de door Broadcom aangedreven oplossingen superieure netwerkkwaliteit en prestaties aan klanten en partners. Extreme Networks is voorkeursleverancier voor netwerkoplossingen voor de enterprise-campus.
Abby Strong, Vice-President Product Marketing van Extreme
“Het datacenter gaat niet langer alleen om snelheid en input – het is waar de digitale transformatie wordt gewonnen of verloren. Extreme Fabric Automation is gebouwd met behulp van een cloud-native architectuur om de mogelijkheden voor fabric-beheer te verbeteren. Het biedt eenvoud aan datacenterteams, waardoor de noodzaak voor handmatige switch-by-switch-configuraties verdwijnt. Hierdoor zijn IT-teams in staat om te bewegen op dezelfde snelheid als hun bedrijf: cloudspeed.”

Darren Elsom, Director van Trunk Networks
“Ons IT-team moet constant meer doen met minder. Met de nieuwe Extreme Fabric Automation-tool konden we het volledige netwerk in enkele minuten opzetten, zonder aanvullende, kostbare serverinfrastructuur. De technologie van Extreme is plug-and-play en stroomlijnt arbeidsintensief netwerkbeheer. Installatie duurt niet langer uren, maar seconden en biedt nieuwe, flexibele inzetmogelijkheden.”

Brad Casemore, Research Vice-President Datacenter Networks van IDC
“Ondernemingen eisen dat hun datacenternetwerken flexibeler worden, zowel qua architectuur als op operationeel gebied, zodat ze beter aansluiten op cloudoperationele modellen en de noodzakelijke digitale transformatie. Nu meer dan ooit moet het moderne datacenternetwerk volledig inspelen op de behoeften van de workloads die in toenemende mate worden verdeeld over multicloudomgevingen. In deze context zijn microservices naar voren gekomen als belangrijke component voor geautomatiseerde netwerkflexibiliteit en gestroomlijnde vereenvoudiging vanaf het moment van installatie en gedurende de gehele netwerklevenscyclus. Met Extreme Fabric Automation helpt Extreme Networks om eenvoud in complex fabric-beheer te brengen, waardoor klanten – zonder hulp van externe consultants – hun datacenternetwerken binnen enkele minuten in plaats van in dagen in gebruik kunnen nemen.”

Extreme Networks aanwezig op Supercomputing (SC19) in Colorado, VS
Extreme Networks demonstreert zijn datacenteroplossingen in stand 975 van de SC19 in Colorado. Het bedrijf laat IT-beheerders zien hoe Extreme Fabric Automation, ingebed in de Extreme SLX 9150 en SLX 9250 datacenterswitches, ongekende innovatie biedt voor IP-fabric-netwerken door de automatisering van fabric- en tenantservices te vereenvoudigen. Klik hier voor meer informatie of om een demonstratie te plannen.
Laatste van Extreme Networks
Update Extreme Networks rond COVID-19

Extreme Networks erkend als 2020 Gartner Peer Insights Customers' Choice Awards voor vaste en draadloze WLAN-toegangsinfrastructuren

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl