www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: carolijn peelen bv

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Gartner, het toonaangevende adviesbureau voor de IT-sector, heeft BlueDolphin opgenomen in de Magic Quadrant voor Enterprise Architecture Tools. BlueDolphin is de SaaS-oplossing die door het techbedrijf ValueBlue uit Utrecht is ontwikkeld. Met de benoeming in Gartner Maqic Quadrat behoort ValueBlue op het gebied van enterprise-architectuur bij de zestien erkende softwareleveranciers ter wereld.

BlueDolphin is niet alleen een tool voor Enterprise Architectuur. Het is een strategisch samenwerkingsplatform voor de hele organisatie, bestaande uit alle informatie over business, IT en data. De kracht van ValueBlue is om dit samen te brengen. Organisaties kunnen hiermee hun strategie sneller, efficiënter en succesvoller uitvoeren.

Jelle Visser, CCO bij ValueBlue: “Gartner erkent de volledigheid van onze visie en ons vermogen om dit uit te voeren. Met onze benadering kunnen wij een gecentraliseerde benadering van planning, monitoring en verandering mogelijk maken op een manier die elke stakeholder kan begrijpen vanuit zijn of haar perspectief. Daarbij wordt ons transparante prijsmodel en de gebruiksvriendelijkheid als prettig ervaren.”

Uitdagingen
ValueBlue heeft nog wel enkele uitdagingen. “Deze zijn met name gebaseerd op de schaal van de organisatie, de financiële middelen en uitvoeringskracht die we tot nu toe hadden”, legt Jelle uit. “Vanwege onze snelle groei en de opening van ons kantoor in de VS hebben we al goed op deze punten in kunnen spelen. Zo is bijvoorbeeld ons marketingteam uitgebreid van twee naar acht personen, zien wij kansen in voor ons nieuwe industrieën en zijn we in de Verenigde Staten in gesprek met potentiële klanten.”

Indrukwekkend
Volgens Gartner moeten EA tool-leveranciers voldoen aan de volgende categorieën om opgenomen te worden in de Maqic Quadrant; inkomsten uit een EA-licentie of 7,5 miljoen dollar omzet per jaar en een omzetgroei van 50% op jaarbasis hebben. “ValueBlue introduceerde BlueDolphin in 2014 en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt. Jelle: “Vanwege onze snelle groei en indrukwekkende klantbeoordelingen is het een dubbel indrukwekkende prestatie waar we heel trots op zijn.”

Gartner, Magic Quadrant for Enterprise Architecture Tools, Marty Resnick, James McGovern, 22 oktober 2019.

Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of service die wordt weergegeven in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet alleen leveranciers met de hoogste beoordelingen of andere aanduidingen te selecteren. De onderzoekspublicaties van Gartner is de opinie van de onderzoeksorganisatie van Gartner en dit mag niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over ValueBlue
ValueBlue heeft BlueDolphin ontwikkeld, het SaaS-samenwerkingsplatform dat het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart brengt.

BlueDolphin brengt alle data over de bedrijfsprocessen en het IT-landschap bij elkaar en vertaalt deze naar stuur- en verbeterinformatie, door middel van duidelijke visualisaties en rapportages. BlueDolphin werkt simpel, zodat alle medewerkers van de organisatie het kunnen gebruiken als middel voor doelgerichte samenwerking en om inzichten te delen. Zo wordt de organisatie effectiever en kan op kosten worden bespaard.

Het bedrijf is in 2011 opgericht en er zijn momenteel 40 medewerkers in Nederland werkzaam. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n 100 organisaties, waaronder een groot aantal Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC. Internationaal wordt BlueDolphin gebruikt door onder meer FIS Global en Superior Tank.

Noot voor de redactie:

Voor vragen kunt u contact opnemen met:
Tessa Dijkman
Counter Content
T. 06 - 1323 2551
E. tessa@countercontent.nl
Laatste van ValueBlue
Bovengemiddelde klantwaardering voor ValueBlue in Gartner Peer Insights

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Utrechtse ValueBlue opent kantoor in New York
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo carolijn peelen bv
ValueBlue contact

Logo ValueBlue

info@valueblue.nl
  www.valueblue.nl
ValueBlue sociaal

ValueBlue tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage