www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 103 dagen geleden)
PR: En Serio

Juniper Networks lanceert Mist Wired Assurance Service en Marvis™ Actions voor AI-driven eenvoud en betrouwbaarheid in netwerken

Bekroonde AI-engine en cloud van Mist maken zelfsturende netwerken realiteit

Mist Systems, een dochteronderneming van Juniper Networks, introduceert het eerste door AI aangestuurde Self-Driving Network™. Deze oplossing maakt gebruik van de AI-engine en microservices-cloud van Mist voor het stroomlijnen van IT-processen, het vereenvoudigen van de probleemoplossing voor vaste en draadloze netwerken en het waarborgen van een optimale gebruikservaring. Met de toevoeging van deze unieke mogelijkheden aan het bekroonde platform van Mist draagt Juniper verder bij aan een snelle transformatie van bedrijfsnetwerken op basis van automatisering en netwerkinzichten.
  • De Wired Assurance Service brengt geautomatiseerde processen en service level-beheer naar gebruikers van de zakelijke access switches van Juniper via de cloud van Mist.
  • Marvis Actions, een framework voor zelfsturende netwerken, zet door AI aangeleverde netwerkinzichten om in praktisch uitvoerbare taken die bijdragen aan proactief en gestroomlijnd IT-beheer.
De Wired Assurance Service van Mist
Mist breidt zijn platform uit met de nieuwe cloud-gebaseerde abonnementsdienst Wired Assurance. Deze dienst verzamelt een rijkdom aan data via de switch-telemetrie van Junos en levert die aan de microservices-cloud en AI-engine van Mist aan. Dit draagt bij aan vereenvoudigd beheer, een kortere gemiddelde hersteltijd en verbeterd inzicht in de ervaring van eindgebruikers. Mist verlicht daarnaast de werklast van IT-professionals met de volgende mogelijkheden:
  • Aanpasbare service levels voor het meten van de gebruikservaring voor vaste netwerken en de prestaties van IoT-endpoints voor en nadat die zijn verbonden.
  • Detectie van afwijkende patronen met preventieve meldingen zodra de switchprestaties van de baseline afwijken, zodat beheerders kunnen ingrijpen voordat eindgebruikers hinder ondervinden
  • De door AI aangestuurde virtual network assistant Marvis biedt nu ondersteuning voor zowel vaste als draadloze netwerken. IT-beheerders kunnen vragen inspreken om een antwoord te krijgen op diverse netwerkvragen, zoals “What is wrong with my switch?”; “How was my network last Friday?” en “How are my switch uplinks?”
  • Zelfsturende functionaliteit voor netwerkherstel achterhaalt de werkelijke oorzaak van problemen met vaste en draadloze netwerken en treft waar mogelijk automatisch maatregelen, zoals het toevoegen van ontbrekende VLAN-configuraties en het corrigeren van verkeerde configuraties van switchpoorten.
Een nieuw dashboard
Het nieuwe Marvis Actions-dashboard binnen de Virtual Network Assistant (VNA) Marvis van Mist vormt een belangrijke stap op weg naar de realisatie van intelligente, zelfsturende netwerken. Het platform van Mist maakt gebruik van een AI-engine om de werkelijke oorzaak te achterhalen van problemen binnen diverse IT-domeinen (WLAN, LAN, WAN en de beveiliging) en die waar mogelijk zelfstandig op te lossen. Als het probleem buiten het domein van het toegangsnetwerk valt, zal Marvis een reeks van aanbevolen maatregelen aandragen, zodat de IT-afdeling het probleem kan verhelpen.

Marvis biedt binnen vaste netwerken ook inzicht in de prestaties van switches van andere leveranciers. De AI-engine brengt proactief problemen in kaart, zoals inactieve/ontbrekende VLAN’s, firmware-compliance, beperkingen van het PoE-budget en problemen van draadloze gebruikers als gevolg van storingen van het vaste netwerk.

“Marvis Actions maakt gebruik van data van onze AI-engine, onder meer om de werkelijke oorzaak van problemen te achterhalen. Het zet deze data om in praktisch toepasbare inzichten voor IT-beheerders. Dit is de eerste, en in sommige gevallen enige plek waar onze klanten moeten kijken voor inzicht in de status van hun Mist-netwerk. Deze eenvoud en intelligentie maakt Mist tot het voorkeursplatform voor bedrijven in alle delen van de wereld en onderscheiden ons van de concurrentie op weg naar door AI ondersteunde zelfsturende netwerken.”
  • Sudheer Matta, Vice President of Product Management, Mist
Marvis Actions is per direct verkrijgbaar voor klanten van Mist die de Marvis Virtual Network Assistant Service hebben aangeschaft.

Aanvullende informatie

Over Mist
Mist Systems, een dochteronderneming van Juniper Networks, vereffent de weg naar door AI aangestuurde IT-omgevingen. Het Mist Learning Wireless LAN (WLAN) maakt draadloze netwerken voorspelbaar, betrouwbaar en meetbaar door optimaal inzicht in de gebruikservaring te bieden en een einde te maken aan tijdrovende handmatige met proactieve automatisering. Mist integreert daarnaast zakelijke functionaliteit voor Wi-Fi, Bluetooth Low Energy (BLE) en het Internet of Things tot gepersonaliseerde en locatiegebaseerde draadloze diensten die geen batterijgevoede beacons vereisen. Alle processen worden daarbij beheerd via de moderne cloud-architectuur van Mist. Dit draagt bij aan optimale schaalbaarheid, flexibiliteit en prestaties.

Raadpleeg voor meer informatie www.mist.com.
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights
Verstreken tijd: 2 jaar en 103 dagen
Juniper Networ.. contact

Logo Juniper Networks

+31 20-712-5700
  www.juniper.net
Juniper Networ.. sociaal

Juniper Networ.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle