www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Siemens neemt MultiMechanics over. Deze ontwikkelaar van MultiMech finite element-software helpt bedrijven bij het virtueel voorspellen van fouten in geavanceerde materialen. MultiMechanics wordt geïntegreerd in Siemens Digital Industries Software. Hierdoor kunnen klanten een digital twin maken van materialen door materiaaltechniek nauw te integreren met het ontwerp van onderdelen, performance engineering en productie.

De technologie van MultiMechanics helpt bedrijven om op een efficiënte manier te voorspellen wat de eigenschappen zijn van materialen en hoe ze reageren op de elementen, inclusief fouten op microniveau, en dat met een enorme snelheid en nauwkeurigheid.

Deze technologie wordt geïntegreerd in Simcenter™-software binnen het Xcelerator-portfolio van Siemens. Op die manier wordt materiaaltechnologie in de digitale workflow geïmplementeerd en ontstaat een diepgaande koppeling tussen materiaalontwikkelaars, ontwikkelaars van productieprocessen en ontwerpers van onderdelen.

“We zijn enthousiast dat we deel uit mogen maken van Siemens en de Simcenter-familie", zegt Flavio Souza, President en CTO van MultiMechanics. “De combinatie van onze TRUE Multiscale-technologie en MultiMechanics met Simcenter 3D-software maakt verdere innovatie mogelijk en vergroot de mogelijkheden van structurele simulatie. Dit kan met onder meer multi-physics-ondersteuning voor toepassingen zoals minimalisering van fouten in onderdelen, het voorkomen dat er gaten vallen in de levering van materialen en voorspelling van visco-elastische akoestische eigenschappen.”

1.1 MB jpg  MultiMechanics_3DLatticeStructures.jpg
959 KB jpg  MultiMechanics_Composites.jpg

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 170 jaar staat voor uitmuntende technologie, kwaliteit, innovatie, betrouwbaarheid en internationaliteit. Het bedrijf is wereldwijd actief en richt zich op de gebieden van energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuur voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen. Daarnaast zijn automatisering en digitalisering in de proces- en productie-industrie belangrijke focuspunten. Door zijn meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde dochterondernemingen Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy is Siemens ook wereldwijd een toonaangevend leverancier van medische technologieën, digitale gezondheidszorgdiensten en milieuvriendelijke oplossingen voor onshore en offshore windenergieproductie. In het fiscale jaar 2019, dat eindigde op 30 september 2019, behaalde Siemens een omzet van €86,8 miljard en een netto-inkomen van €5,6 miljard. Eind september 2019 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 385.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms

Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools