Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 9 dagen geleden)
PR: LEWIS

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Siemens neemt MultiMechanics over. Deze ontwikkelaar van MultiMech finite element-software helpt bedrijven bij het virtueel voorspellen van fouten in geavanceerde materialen. MultiMechanics wordt geïntegreerd in Siemens Digital Industries Software. Hierdoor kunnen klanten een digital twin maken van materialen door materiaaltechniek nauw te integreren met het ontwerp van onderdelen, performance engineering en productie.

De technologie van MultiMechanics helpt bedrijven om op een efficiënte manier te voorspellen wat de eigenschappen zijn van materialen en hoe ze reageren op de elementen, inclusief fouten op microniveau, en dat met een enorme snelheid en nauwkeurigheid.

Deze technologie wordt geïntegreerd in Simcenter™-software binnen het Xcelerator-portfolio van Siemens. Op die manier wordt materiaaltechnologie in de digitale workflow geïmplementeerd en ontstaat een diepgaande koppeling tussen materiaalontwikkelaars, ontwikkelaars van productieprocessen en ontwerpers van onderdelen.

“We zijn enthousiast dat we deel uit mogen maken van Siemens en de Simcenter-familie", zegt Flavio Souza, President en CTO van MultiMechanics. “De combinatie van onze TRUE Multiscale-technologie en MultiMechanics met Simcenter 3D-software maakt verdere innovatie mogelijk en vergroot de mogelijkheden van structurele simulatie. Dit kan met onder meer multi-physics-ondersteuning voor toepassingen zoals minimalisering van fouten in onderdelen, het voorkomen dat er gaten vallen in de levering van materialen en voorspelling van visco-elastische akoestische eigenschappen.”

1.1 MB jpg  MultiMechanics_3DLatticeStructures.jpg
959 KB jpg  MultiMechanics_Composites.jpg

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 170 jaar staat voor uitmuntende technologie, kwaliteit, innovatie, betrouwbaarheid en internationaliteit. Het bedrijf is wereldwijd actief en richt zich op de gebieden van energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuur voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen. Daarnaast zijn automatisering en digitalisering in de proces- en productie-industrie belangrijke focuspunten. Door zijn meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde dochterondernemingen Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy is Siemens ook wereldwijd een toonaangevend leverancier van medische technologieën, digitale gezondheidszorgdiensten en milieuvriendelijke oplossingen voor onshore en offshore windenergieproductie. In het fiscale jaar 2019, dat eindigde op 30 september 2019, behaalde Siemens een omzet van €86,8 miljard en een netto-inkomen van €5,6 miljard. Eind september 2019 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 385.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Verstreken tijd: 1 jaar en 9 dagen
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Ivanti
Logo Eaton
Logo ilionx