Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Nederlandse professionals zijn het meest bekend met 3D-printtechnologie

3D Printing Sentiment Index van Ultimaker toont aan dat 83 procent van de Nederlandse professionals bekend is met 3D-printen

Utrecht - Ultimaker,wereldleider op het gebied van desktop 3D-printen, maakt vandaag de uitkomsten van de 3D Printing Sentiment Index bekend. In dit onderzoek, uitgevoerd door internationaal onderzoeksbureau Savanta, is een analyse gemaakt van het huidige gebruik van 3D-printers in twaalf landen. Daarnaast is ook de potentie van deze technologie voor de komende jaren onderzocht en het sentiment omtrent 3D-printen. Amerika behaalt de eerste plaats in de index, Nederland de tiende. Nederland komt wel op de eerste plek als het gaat om bewustzijn van 3D-printtechnologie.

41 procent van de Nederlandse respondenten heeft ervaring met 3D-printen
De index is gebaseerd op verschillende elementen. Voor ieder land is onderzocht hoe professionals in uiteenlopende sectoren over 3D-printen denken, wat zij weten van de mogelijkheden en hoever de adoptie van deze technologie is. Het onderzoeksbureau deed 2.548 interviews met gekwalificeerde professionals en een diepgaande analyse van macro-economische factoren. Wanneer we kijken naar alle landen kent 67 procent van de respondenten de termen ‘3D-printen’ of ‘additive manufacturing’. In Nederland is deze kennis een stuk beter: 83 procent van de respondenten is bekend met deze woorden. Maar kennis betekent niet per definitie het gebruik van de technologie: van de Nederlandse respondenten heeft 41 procent de technologie daadwerkelijk gebruikt. Ook hier scoort ons land hoger dan het gemiddelde van 35 procent. Niet gek, gezien verschillende 3D-printbedrijven in Nederland hun thuisbasis hebben.

65 procent verwacht revolutie door 3D-printen
Twee derde van de ondervraagde respondenten wereldwijd verwacht dat 3D-printen een revolutie teweeg gaat brengen in hun industrie. Daarnaast verwacht 40 procent dat 3D-printen het komende jaar al een significante verbeterslag in bedrijfsprocessen laat zien, door het terugdringen van tijd en kosten. In Nederland verwacht 24 procent van de respondenten dit in 2020.

Wanneer we kijken naar het verleden en de mate van adoptie van 3D-printen, heeft slechts tien procent van de Nederlandse respondenten deze technologie al meer dan vijf jaar in gebruik. Dit is een groot verschil met bijvoorbeeld de Verenigde Staten, waar twee keer zoveel respondenten (19%) 3D-printers al minstens vijf jaar gebruiken. Het gemiddelde van de twaalf landen ligt ook op tien procent. 3D-printen krijgt in elk geval de komende tijd genoeg aandacht in Nederland, zo blijkt uit het onderzoek. Nederland en China scoren namelijk het hoogste op budget voor de komende periode en plannen om te investeren in 3D-printen.

“De 3D Printing Sentiment Index toont ons dat 3D-printen niet meer als hype wordt gezien, maar als een blijvende technologie,” geeft Rohit Jhamb, Director Global Research & Analytics bij Ultimaker, aan. “Voor de bedrijven die minder vooruitstrevend zijn en nog huiverig over 3D-printen, laat de index zien dat veel andere bedrijven de voordelen al zien en het de investering waard is.”

Jos Burger, CEO van Ultimaker, voegt hieraan toe: “We vinden het altijd belangrijk om in gesprek te blijven met eindgebruikers. De resultaten van de 3D Printing Sentiment Index geven ons vertrouwen dat we de juiste koers varen met betrouwbare en gebruiksvriendelijke oplossingen, waarmee iedereen snel ROI kan behalen met 3D-printen. We bieden een open ecosysteem van hardware, software en materialen, zodat bedrijven een complete oplossing ontvangen die naadloos integreert met de al bestaande workflows. Hiermee faciliteren we een toekomst waarin 3D-printen van steeds groter belang wordt en de drijvende kracht zal zijn achter digitale distributie en lokale productie.”

Meer informatie over dit onderzoek vind je hier: https://3d.ultimaker.com/Ultimaker-3D-Printing-Sentiment-Index

Over het onderzoek
Savanta Group, een onafhankelijk onderzoeksbureau, heeft dit onderzoek uitgevoerd in opdracht van Ultimaker in drie belangrijk wereldregio’s: Europa, APAC en Noord-Amerika. Tussen 1 augustus en 30 september zijn 2.548 professionals uit twaalf landen bevraagd over 3D-printen middels een online survey. De respondenten zijn tussen de 18 en 64 jaar en werkten parttime of fulltime. De respondenten werken in verschillende sectoren zoals het onderwijs, de architectuur en automotive. Meer informatie over de respondenten kun je hier vinden: https://3d.ultimaker.com/Ultimaker-3D-Printing-Sentiment-Index
Eerder van Ultimaker
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl