www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Volgens het bedrijf wint Security Orchestration, Automation and Response (SOAR) sterk aan populariteit voor het tackelen van cyberaanvallen die op grote snelheid plaatsvinden

Amsterdam, 18 november 2019 – NTT Ltd., de wereldwijde global technology services provider, deelt de belangrijkste cybersecuritytrends die in 2020 het businesstechnologielandschap zullen vormgeven. Ook deelt het bedrijf de stappen die organisaties moeten zetten om op de voorspellingen in te spelen.

Het onderzoek Future Disrupted: 2020 Technology Trends, met daarin de belangrijkste inzichten van Matthew Gyde, CEO van de Security-tak van het bedrijf, laat zien dat Orchestration, Automation, and Response (SOAR) sterk aan populariteit wint nu aanvallen die op grote snelheid plaatsvinden vragen om een op artificial intelligence gebaseerde securityaanpak.

Circa 75 procent van de bedreigingen die ontdekt worden in de Security Operation Centers (SOC’s) van NTT Ltd. wordt nu georkestreerd door supervised machine learning en threat intelligence. De securityexperts maken gebruik van algoritmes om patronen te herkennen, afwijkingen te identificeren en automatisch securitycontrols te orkestreren. Het opnemen van intelligentie in de infrastructuur en applicaties op dit niveau wordt daarom topprioriteit voor bedrijven.

Matthew Gyde, Security’s CEO, NTT Ltd.: “Cyberaanvallen vinden op hoge snelheid plaats en zijn niet meer door mensen bij te houden. Om ze bij te benen, hebben organisaties de hulp van machines en datawetenschappers nodig. Dat is dan ook precies waarom wij denken dat Security Orchestration, Automation and Response volgend jaar een belangrijke topic in cybersecurity zal zijn. SOAR stelt organisaties in staat snel te voorspellen wanneer een aanval zal plaatsvinden. We hebben het met onze klanten ook niet meer over proactieve security, maar over voorspellende security. We denken dat dit soort security in 2020 essentieel wordt voor het leveren van een actieve cyberverdediging.”

NTT Ltd. toont ook dat applicaties een nieuw aanvalsdoelwit worden. Volgens NTT Ltd’s 2019 Global Threat Intelligence Report (GTIR) beslaan applicatie-specifieke en webapplicatie-aanvallen inmiddels een derde (32 procent) van het kwaadwillende verkeer. Daarmee zijn ze de meest voorkomende vorm van kwaadwillende activiteiten.

Matthew: “Nu infrastructuren steeds meer cloudgebaseerd en software defined zijn, stappen we een wereld in waarin applicaties de makkelijkste manier zijn om data aan te tasten. Als volgens onze meest recente GTIR, neemt het aantal aanvallen bovendien alleen maar toe. Organisaties doen er goed aan regelmatig het securityniveau van hun applicaties te evalueren en de nodige patches uit te voeren. Infrastructuur blijft echter een doelwit, dus is het zaak dat organisaties ook de security van het datacenter tot aan de rand van het netwerk blijven testen en beheren.”

Andere cybersecuritytrends zijn:
  1. Security verplaatst zich naar de cloud. Hoewel organisaties nog steeds on-premises-apparatuur aanschaffen, voornamelijk met het oog op compliance, worden er meer applicaties en workloads gecreëerd en gehost in cloudomgevingen. Maar als organisaties meerdere hostingcentra of hyperscalers gebruiken, is het moeilijker om binnen de volledige infrastructuur gestandaardiseerde, op software gebaseerde securitycontrols toe te passen. Het toepassen van security op de applicatie of workload stelt organisaties in staat deze elementen te monitoren en de juiste controls te implementeren.
  2. Hyperscaler-patronen blijven ongrijpbaar. Vaste infrastructuur heeft vaak standaard verkeerspatronen die het relatief gemakkelijk maken om afwijkingen te identificeren. Met hyperscalers is dit niet het geval, die elke dag ook nog eens honderdduizenden high-speed-updates voor hun platform uitvoeren. Dit maakt het voor organisaties erg moeilijk om de interacties tussen mensen, machines, data en applicaties te monitoren om patronen en afwijkingen te identificeren. Voor een moderne security-aanpak moeten daarom informatie, context en intelligence worden toegepast.
  3. Data lakes en data wallets. Data lakes maken nieuwe modellen van voorspellende analytics mogelijk. Bovendien zien we data wallets opkomen, die data bij de eigenaar onderbrengen en zorgen voor een zeer goede beveiliging. Niemand heeft zonder toestemming toegang tot de data en als de gebruiker wordt bedreigd, is de data te vergrendelen
NTT Ltd. is recent ontstaan door veertigduizend mensen van 31 merken – waaronder NTT Communications, Dimension Data en NTT Security – samen te brengen in een nieuw bedrijf om tienduizend klanten van over de hele wereld te bedienen. Dankzij de inzichten afkomstig uit zijn wereldwijde klantenbestand is NTT Ltd. in staat om de toekomst beter te begrijpen en de meest effectieve, slimme technologie-oplossingen voor zijn klanten te ontwikkelen. In het rapport The Future Disrupted: 2020 Technology Trends staat hoe bedrijven zich volgend jaar moeten voorbereiden op de toekomst.

Noot voor de redactie:

Over NTT Ltd.
NTT Ltd. is een wereldwijd opererende technologiedienstverlener die de expertise van leiders op dit gebied samenbrengt, inclusief NTT Communications, Dimension Data en NTT security. Het bedrijf werkt wereldwijd samen met organisaties om resultaten vorm te geven en te bereiken aan de hand van intelligente technologieoplossingen. Intelligent staat bij NTT voor datadriven, verbonden, digitaal en veilig. Als wereldwijde IT-provider heeft het bedrijf 40.000 werknemers in een diverse en dynamische werkomgeving, verdeeld over 57 landen. Samen maken zij een verbonden toekomst mogelijk.

Kijk voor meer informatie op hello.global.ntt.
Laatste van NTT Ltd.
21 jan 2020 NTT Ltd. lanceert nieuwe wereldwijde datacenterdivisie ‘Global Data Centers’

20 nov 2019 NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

18 nov 2019 NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

Logo LVTPR
NTT Ltd. contact

Logo NTT Ltd.

hello.global.ntt
NTT Ltd. sociaal

NTT Ltd. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.
Logo Ctac N.V.
Logo Flanderijn
Logo Liquit
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl