www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020

Data, automatisering en IoT maken virtuele samenlevingen mogelijk en veranderen de manier waarop we leven en werken. Belangrijkste conclusie: nadruk ligt in 2020 op connected cities en societies

Amsterdam, 18 november 2019 – NTT Ltd., de wereldwijde global technology services provider, deelt zijn onderzoeksrapport Future Disrupted: 2020 Technology Trends Predictions. De voorspellingen in dit rapport zijn gebaseerd op de belangrijkste technologietrends waarvan bedrijven volgend jaar op de hoogte moeten zijn. Ook bevat het rapport de stappen die bedrijven moeten zetten om op de voorspellingen in te spelen. Op basis van de belangrijkste inzichten van zijn technologie-experts presenteert het bedrijf de trends die het businesstechnologielandschap in 2020 vorm zullen geven. De trends zijn gericht op zes belangrijke gebieden: Disruptive Technologies, Cybersecurity, Workplace, Business en Technology Services. Ettienne Reinecke, CTO van NTT Ltd., voorspelt dat de mainstream implementatie van disruptieve technologieën er in 2020 voor zorgt dat data, automatisering en internet of things-technologieën (IoT) eindelijk samenkomen en leiden tot verbonden steden en samenlevingen.

Het bedrijf voorspelt dat in 2020 eindelijk alle hypewoorden van het afgelopen decennium samenkomen en zo verbonden omgevingen creëren. Deze omgevingen werken op autonome basis en vormen zo slimmere (en goed beveiligde) steden, werkplekken en bedrijven. Data, artificial intelligence (AI) en secure by design staan aan de basis van deze beweging en laten apparaten met elkaar communiceren en zonder menselijke tussenkomst actie ondernemen op basis van de uitgewisselde informatie. Omdat ze productiviteit, groei en innovaties op regionale schaal verbeteren, zullen slimme steden en IoT de norm worden.

NTT Ltd. is recent ontstaan door veertigduizend mensen van 31 merken – waaronder NTT Communications, Dimension Data en NTT Security – samen te brengen in een nieuw bedrijf om tienduizend klanten van over de hele wereld te bedienen. NTT Ltd. Netherlands is op 1 oktober 2019 gestart als operating company van NTT Ltd. wereldwijd. Dankzij de inzichten afkomstig uit zijn wereldwijde klantenbestand is NTT Ltd. in staat om de toekomst beter te begrijpen en de meest effectieve, slimme technologie-oplossingen voor zijn klanten te ontwikkelen. In het rapport The Future Disrupted: 2020 Technology Trends staat hoe bedrijven zich volgend jaar moeten voorbereiden op de toekomst.

Jeroen van Hamersveld, managing director bij NTT Ltd. Netherlands: “In Nederland hebben we het al jaren over de cloud, data, AI en security. Vaak praten we over deze technologieën alsof ze anders werken, maar in 2020 zal dat veranderen. De komende twaalf maanden richten Nederlandse bedrijven zich op complete end-to-end-oplossingen. Daarbij profiteren ze van oplossingen die ervoor zorgen dat hun omgevingen volledig verbonden worden en die een aanzienlijke impact hebben op onze wereld.”

Van Hamersveld: “De meeste steden en samenlevingen zullen in de voetsporen treden van Las Vegas. Deze stad is slim in de manier waarop zij data deelt met de hele regio en dus het omgevingsbewustzijn verbetert door middel van video- en audiodata. Doordat de IoT-technologie is geïmplementeerd in een goed beveiligde infrastructuur heeft de stad een veiligere leefomgeving gecreëerd. Hiermee zijn niet alleen de leefomstandigheden te verbeteren, maar uiteindelijk zelfs levens te redden.”

De voorspellingen werden samengesteld door NTT-experts die voor de komende twaalf maanden de belangrijkste trends hebben geïdentificeerd. Ook brachten zij de disruptieve technologieën in kaart die we in de toekomst kunnen verwachten – en de stappen die bedrijven in 2020 kunnen zetten om van die technologieën te profiteren.

Ettienne Reinecke, Global CTO, NTT Ltd.: “Technologie verandert snel, maar dit is nog maar een langzame verandering vergeleken met wat we gaan zien. Ook hadden we nooit eerder zoveel sterke technologieën tot onze beschikking, technologieën die we kunnen gebruiken om in onze samenlevingen, bedrijven en gemeenschappen problemen op te lossen en vragen te beantwoorden. We krijgen de kans om al deze hulpmiddelen in te zetten om innovatie-initiatieven te ondersteunen en onze toekomstige wereld op een positieve manier te veranderen.”

Een aantal van de disruptieve technologieën uit de voorspellingen op een rij:
  1. Digital twinning. Met voldoende datapunten kun je gedrag modelleren en inzicht krijgen in patronen – zoals het dieet van iemands biometrische tweeling – en tot nauwkeurigere conclusies komen (hoelang het zou duren voordat een gezondheidsprobleem zich voordoet). Ook werkt digital twinning sneller en goedkoper dan de huidige moderne wetenschap.
  2. Vertrouwen opbouwen via digitale interactie. Nu AI op grote schaal wordt toegepast, kunnen we toewerken naar meer relationele interacties met klanten, in plaats van puur op transactie gebaseerde interacties. Hierbij passen we regels toe die zorgen voor meer empathie in de interactie en zo vertrouwen creëren bij de klant.
  3. Immersieve, responsieve ‘physical spaces’, waar de fysieke wereld zich vermengt met de digitale ruimte. Neem een fysieke ruimte als een vergaderruimte, kantoor, winkel, VIP-box in een stadium en voeg een klein aantal technologieën toe om de ruimte om te toveren tot een virtuele omgeving die een scala aan ervaringen tot leven kan brengen.
  4. Slimme gebouwen die gebruikmaken van IoT om hun bewoners meer comfort te bieden, door de temperatuur automatisch aan te passen aan het aantal mensen in het gebouw of de verlichting aan het daglicht aan te passen. Hierdoor wordt alles veel duurzamer.
  5. ‘Data wallets’, die data bij de eigenaar onderbrengen en zorgen voor een zeer goede beveiliging. Niemand heeft zonder toestemming toegang tot de data en als de gebruiker wordt bedreigd, is de data te vergrendelen.
Bezoek NTT’s Future Disrupted-pagina om meer te lezen over de trends die het bedrijf in 2020 en daarna verwacht tegen te komen.

Noot voor de redactie:

Over NTTLtd.
NTT Ltd. is een wereldwijd opererende technologiedienstverlener die de expertise van leiders op dit gebied samenbrengt, inclusief NTT Communications, Dimension Data en NTT security. Het bedrijf werktwereldwijdsamen met organisaties om resultaten vorm te geven en te bereiken aan de hand van intelligente technologieoplossingen. Intelligentstaat bij NTTvoordata driven, verbonden, digitaal en veilig. Als wereldwijde IT-provider heeft het bedrijf40.000 werknemers in een diverse en dynamische werkomgeving, verdeeld over 57 landen. Samenmaken zijeen verbonden toekomst mogelijk.

Kijk voor meer informatie op: hello.global.ntt.
Eerder van NTT Ltd.
20 nov 2019 NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

18 nov 2019 NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

18 nov 2019 NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl