www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

• Atlas 3D helpt ontwerpers bij het definiëren van de beste componentoriëntatie om meteen correct in 3D te printen
  • De cloud-gebaseerde, GPU-versnelde Sunata-software kan downstream 3D-drukfouten (die worden veroorzaakt door thermische vervorming) tot een factor honderd verminderen
Siemens heeft een overeenkomst getekend voor de overname van Atlas 3D, een Amerikaanse ontwikkelaar van software die werkt met DMLS-printers (Direct Metal Laser Sintering). Deze software voorziet ontwerpers automatisch en bijna in real-time van de beste printoriëntatie en biedt daarnaast de vereiste ondersteuningsstructuur voor ‘additive’ onderdelen.Atlas 3D sluit zich aan bij Siemens Digital Industries Software, waar het de mogelijkheden voor additive manufacturing in de Xcelerator-softwareportfolio uitbreidt.

Sunata™-software maakt gebruik van thermische vervormingsanalyse en biedt hiermee een eenvoudige en geautomatiseerde manier om de oriëntatie van onderdelen te optimaliseren en ondersteunende structuren te genereren. Deze benadering stelt de ontwerper – in plaats van de analist – in staat om simulaties uit te voeren. Hierdoor zijn er minder downstream-analyses via Simcenter™-software nodig om een onderdeel te verkrijgen dat aan de ontwerpvereisten voldoet.

Siemens is van plan om de Atlas 3D-oplossing beschikbaar te stellen via het online Additive Manufacturing Network.

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

340 KB jpg  Atlas3D.jpg

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

--

Siemens Digital Industries(DI) is een innovatieleider in automatisering en digitalisering. In nauwe samenwerking met klanten en partners stimuleert Siemens Digital Industries de digitale transformatie in proces- en maakindustrieën. Met zijn Digital Enterprise portfolio biedt Siemens Digital Industries bedrijven van elke omvang een serie end-to-end producten, oplossingen en diensten om de gehele waardeketen te integreren en te digitaliseren. Het unieke portfolio van Siemens Digital Industries, dat geoptimaliseerd is voor de specifieke behoeften van elke sector, ondersteunt klanten bij het optimaliseren van de productiviteit en flexibiliteit. Siemens Digital Industries voegt voortdurend innovaties toe aan het portfolio om zo geavanceerde toekomstige technologieën te integreren. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Neurenberg, Duitsland. Bij Siemens Digital Industries zijn ruim 76.000 medewerkers werkzaam.

Siemens AG (Berlijn en München) is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 170 jaar staat voor uitmuntende technologie, kwaliteit, innovatie, betrouwbaarheid en internationaliteit. Het bedrijf is wereldwijd actief en richt zich op de gebieden van energieopwekking en -distributie, intelligente infrastructuur voor gebouwen en gedistribueerde energiesystemen. Daarnaast zijn automatisering en digitalisering in de proces- en productie-industrie belangrijke focuspunten. Door zijn meerderheidsbelangen in de beursgenoteerde dochterondernemingen Siemens Healthineers AG en Siemens Gamesa Renewable Energy is Siemens ook wereldwijd een toonaangevend leverancier van medische technologieën, digitale gezondheidszorgdiensten en milieuvriendelijke oplossingen voor onshore en offshore windenergieproductie. In het fiscale jaar 2019, dat eindigde op 30 september 2019, behaalde Siemens een omzet van €86,8 miljard en een netto-inkomen van €5,6 miljard. Eind september 2019 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 385.000 werknemers wereldwijd. Meer informatie is te vinden op http://www.siemens.com.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Siemens en SAP werken samen aan het versnellen van industriële transformatie

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio

Siemens presenteert update voor Simcenter system simulation solutions
Siemens PLM So.. contact

Logo Siemens PLM Software

Siemens PLM So.. sociaal

Siemens PLM So.. tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature