www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2479 volgers blijven op de hoogte!

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

Optimaliseer het aankoopproces met SMS.

Het fenomeen Black Friday heeft het Europese continent veroverd. Deze ultieme uitverkoop komt overwaaien uit de Verenigde Staten en wordt aan de andere kant van de oceaan gezien als het startsein voor de kerstinkopen. Black Friday vindt namelijk altijd plaats op de vrijdag na Thanksgiving, als de meeste werknemers in de VS vrij zijn. Nederlandse retailers gebruiken deze koopjesdag ook steeds vaker om hun producten onder de aandacht te brengen. Maar hoe doe je dat als ondernemer op een slimme manier? Zodat je er ook op lange termijn voordeel van hebt?

Hoge omzetten tijdens Black Friday

Op 29 november is het weer zover. Dan is het Black Friday, ook in Nederland. Want Black Friday is booming. Volgens het AD pinden Nederlanders tijdens Black Friday 2018 maar liefst 19 miljoen keer, een vijfde meer dan het jaar ervoor. Het aantal iDEAL-transacties lag zelfs bijna de helft hoger dan in 2017. Alles bij elkaar bedroeg de retailomzet vorig jaar bijna 750 miljoen euro. Serious business dus.

Het belang van een positieve klantreis

Als ondernemer in de retail wil je natuurlijk dat de klant een positief gevoel overhoudt aan het gekochte product. Juist in een periode waar ook veel concurrenten om het hardst schreeuwen. Want met een positieve ervaring is de kans dat hij of zij terugkeert veel groter. En die positieve klantervaring wordt sterker als de klant op meerdere momenten in aanraking komt met uw bedrijf. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Daar kan SMS versturen een handje bij helpen.

SMS versturen als marketinginstrument

Veel webwinkels en winkeliers gebruiken voor elke actie dezelfde promotiekanalen: banners, promotie via de website en social mediakanalen. Maar als je écht wilt opvallen, dan communiceer je proactief met je klanten. SMS versturen (of zelfs bulk SMS versturen) is een snelle en vriendelijke manier om voorafgaand aan Black Friday goed zichtbaar te zijn. En om je te onderscheiden van andere retailers. Door uw klantenbestand tijdig via SMS te benaderen, bereikt u bovendien mensen die al eerder interesse in uw producten hebben gehad. Dat vergroot uw bereik en vergroot de kans op een aankoop.

Optimaliseer het koopproces met SMS service

Met SMS service kunt u de klant gedurende zijn gehele ‘reis’ begeleiden, vanaf de oriëntatie tot en met een review na aankoop. Door op het juiste moment een SMS te versturen met de juiste informatie, geeft u de klant op een positieve en persoonlijke manier aandacht. Hoe gaat dit precies in z’n werk? U kunt bijvoorbeeld een SMS versturen:

• Met daarin een kortingscode of coupon (een positief contactmoment vóór de aankoop)
  • Voor een veilige 2-factor-authenticatie bij het inloggen (of voorafgaand aan het  plaatsen van een bestelling)
  • Om aan te geven wanneer het pakket precies bezorgd zal worden (service na de aankoop).

Er zijn nog veel meer communicatiemomenten mogelijk met SMS. Bij Spryng weten we daar alles van. Wij bekijken dan ook altijd de gehele ‘flow’. Zodat wij de klanten van onze klanten optimaal kunnen informeren en ontzorgen. Dat bespaart iedereen tijd en geld maar het levert u vooral een positieve klantervaring op. En die is goud waard. Zeker tijdens Black Friday!

Dé SMS provider van Nederland

Ook benieuwd wat onze SMS service voor uw klanten kan betekenen, tijdens feestdagen en daarbuiten? Neem vrijblijvend contact op met Spryng. Dan kunnen we samen bespreken wat SMS voor uw (web)winkel kan betekenen. En voor uw klanten natuurlijk. Bel ons voor meer informatie: +31207703005 Of, nog sneller, SMS!

Eerder van Spryng
12 dec 2019 SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

14 nov 2019 Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com