www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure

Klanten van Microsoft kunnen hun cloud-omgevingen uitgebreid beschermen dankzij verdere integratie van Fortinet oplossingen voor Azure

Utrecht, 14 november 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn aanbod van oplossingen voor dynamische cloud-beveiliging binnen zijn Fortinet Security Fabric heeft uitgebreid met speciale oplossingen voor Microsoft Azure. Deze bieden organisaties vereenvoudigde connectiviteit, beheeropties en bescherming voor hun workloads in Microsoft Azure.

Organisaties doen een beroep op Azure om te profiteren van de voordelen van de publieke cloud zonder concessies aan de beveiliging te doen. Microsoft beschermt de infrastructuur van Azure en houdt de omgevingen van gebruikers strikt van elkaar gescheiden, maar zijn klanten blijven zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van hun cloud-omgeving. Fortinet stelt hen in staat om elke applicatie met vertrouwen in de cloud te hosten, een consistent beheermodel te hanteren en grip op de risico’s te houden. De dynamische oplossingen voor cloud-beveiliging die deel uitmaken van de Fortinet Security Fabric helpen gebruikers van Azure met het beschermen en verbinden van workloads in de cloud.

Dynamische oplossingen voor cloud-beveiliging
Fortinet heeft zijn krachten met Microsoft gebundeld om gezamenlijke klanten in staat te stellen om te profiteren van de voordelen van de cloud zonder daar de beveiliging aan op te offeren. Hiertoe introduceert Fortinet de volgende nieuwe mogelijkheden:
  • Integratie van FortiGate Secure SD-WAN met Azure Virtual WAN. Deze integratie zorgt voor een verbeterde quality of experience (QoE) en krachtiger beveiliging, zodat organisaties sneller naar de cloud kunnen overstappen. Dit is mogelijk dankzij automatisering en vereenvoudigde connectiviteit met Azure Virtual WAN. Organisaties kunnen hun filialen met Azure Virtual WAN verbinden en de verbindingen op elk gewenst moment ongedaan maken. De integratie van FortiGate Secure SD-WAN met Azure Virtual WAN biedt daarnaast centraal beheer van alle clouds die zijn verbonden met alle vestigingen in alle regio’s. Dit zorgt voor optimale prestaties en beveiliging voor gebruikers die toegang zoeken tot applicaties in Azure.
  • De integratie van FortiCWP met Azure biedt klanten verbeterd overzicht op de activiteit en configuraties van workloads in hun cloud-omgevingen. Ze kunnen daarnaast diepgaande analyses uitvoeren van data die zij in Microsoft Azure-blobs hebben opgeslagen. Dankzij de hechte integratie met Azure kan FortiGuard uitgebreide, up-to-date informatie aanleveren over bedreigingen die het op workloads in de cloud hebben gemunt. FortiCWP biedt ondersteuning voor uiteenlopende clouds en maakt gebruik van de API’s van cloud providers om een uitgebreid overzicht te bieden van workloads in elke cloud-regio. Dit stelt organisaties in staat om cyberbedreigingen te detecteren en de beveiligingsmaatregelen te nemen die nodig zijn om deze risico’s effectief een halt toe te roepen.
  • FortiWeb Cloud WAF-as-a-Service is nu beschikbaar via de Microsoft Azure Marketplace. Organisaties die hun internetapplicaties proberen te beschermen vinden het vaak moeilijk om het juiste evenwicht te vinden tussen beheeroverhead en effectieve beveiliging. Fortiweb WAF-as-a-Service zorgt voor de ideale balans door relevante configuratieparameters aan te reiken, de provisioning van beveiligingsmechanismen te automatiseren en beveiligingsregels te optimaliseren. Organisaties kunnen de Software-as-a-Service (SaaS)-variant van de web application firewall (WAF) van Fortinet direct activeren via de Azure Marketplace. Het beheer vereist geen specifieke vaardigheden op het gebied van applicatiebeveiliging, zodat de oplossing snel in gebruik kan worden genomen. Andere producten van Fortinet die beschikbaar zijn via de Azure Marketplace zijn FortiGate VM Next-Generation Firewall, FortiWeb VM, FortiMail VM, FortiManager, FortiAnalyzer en FortiSandbox for Azure.
Hechtere integratie op basis van het Fabric-Ready-programma
Organisaties maken steeds intensiever gebruik van Azure voor de ontwikkeling en migratie van applicaties. Daarmee wordt hun technologische voetafdruk steeds groter en diverser en groeit het aanvalsoppervlak. Om de risico’s terug te dringen en workloads en applicaties effectief te beveiligen hebben organisaties veilige connectiviteit met de cloud nodig.

De dynamische beveiligingsoplossingen die deel uitmaken van de Fortinet Security Fabric bieden Azure-gebruikers toegang tot een uitgebreid scala aan geïntegreerde oplossingen die in deze behoefte voorzien. Het gebruik van de Fortinet Security Fabric in Azure resulteert in een geïntegreerde beveiligingsoplossing die naadloze bescherming biedt voor alle omgevingen op locatie en in de cloud.

Fortinet biedt een breed scala aan integraties van de Security Fabric met producten van Microsoft. Naast de eerder genoemde oplossingen biedt het integratie van FortiNAC met Microsoft InTune en SCCM en integratie van FortiMail met Microsoft 365. Fortinet en zijn Fabric-Ready Partner Microsoft kunnen hun gezamenlijke klanten op deze manier van een integrale beveiligingsoplossing voorzien die vooraf is getest, voor tijd- en kostenbesparingen zorgt en minder arbeidsintensief is qua integratie, gebruik, beheer en ondersteuning.

John Maddison, executive vice president Product en CMO bij Fortinet: “Fortinet helpt zijn klanten met het aanbieden, gebruiken en beschermen van cloud-applicaties. Hiertoe kunnen zij een beroep doen op onze dynamische oplossingen voor cloud-beveiliging. Organisaties die gebruikmaken van Microsoft Azure kunnen hun cloud-omgevingen en infrastructuur op locatie daarmee uitgebreid beschermen. Met de oplossingen die we vandaag introduceren versterken we onze samenwerking met Microsoft. Dit sluit aan op ons streven om integrale bescherming te bieden voor het steeds uitgebreidere digitale aanvalsoppervlak van organisaties.”

Reshmi Yandapalli, principal product manager bij Microsoft Azure: “Het doet ons een genoegen om onze samenwerking met Fortinet uit te breiden met de integratie van Secure SD-WAN en de Virtual WAN-oplossing van Microsoft Azure. Klanten proberen de verbindingen tussen hun filialen en cloud-omgeving te vereenvoudigen en hun applicatie-workloads in Microsoft Azure onder te brengen. FortiGate Secure SD-WAN helpt hen om veilig en soepel over te stappen naar de cloud met een veilige en functierijke oplossing voor zakelijke connectiviteit.”
  • Lees het blog voor meer informatie over de cloud-beveiliging van Fortinet voor Microsoft Azure.
Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 425,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Fortinet voegt ruim 350 nieuwe functies toe aan zijn Security Fabric

Fortinet breidt integratie met Amdocs uit zodat dienstverleners geavanceerde Secure SD-WAN-diensten kunnen aanbieden
Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering

VMware maakt uitgebreide workload- en netwerkbeveiliging economischer en eenvoudiger te bedienen voor datacenters en clouds

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl