www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure

Klanten van Microsoft kunnen hun cloud-omgevingen uitgebreid beschermen dankzij verdere integratie van Fortinet oplossingen voor Azure

Utrecht, 14 november 2019 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn aanbod van oplossingen voor dynamische cloud-beveiliging binnen zijn Fortinet Security Fabric heeft uitgebreid met speciale oplossingen voor Microsoft Azure. Deze bieden organisaties vereenvoudigde connectiviteit, beheeropties en bescherming voor hun workloads in Microsoft Azure.

Organisaties doen een beroep op Azure om te profiteren van de voordelen van de publieke cloud zonder concessies aan de beveiliging te doen. Microsoft beschermt de infrastructuur van Azure en houdt de omgevingen van gebruikers strikt van elkaar gescheiden, maar zijn klanten blijven zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van hun cloud-omgeving. Fortinet stelt hen in staat om elke applicatie met vertrouwen in de cloud te hosten, een consistent beheermodel te hanteren en grip op de risico’s te houden. De dynamische oplossingen voor cloud-beveiliging die deel uitmaken van de Fortinet Security Fabric helpen gebruikers van Azure met het beschermen en verbinden van workloads in de cloud.

Dynamische oplossingen voor cloud-beveiliging
Fortinet heeft zijn krachten met Microsoft gebundeld om gezamenlijke klanten in staat te stellen om te profiteren van de voordelen van de cloud zonder daar de beveiliging aan op te offeren. Hiertoe introduceert Fortinet de volgende nieuwe mogelijkheden:
  • Integratie van FortiGate Secure SD-WAN met Azure Virtual WAN. Deze integratie zorgt voor een verbeterde quality of experience (QoE) en krachtiger beveiliging, zodat organisaties sneller naar de cloud kunnen overstappen. Dit is mogelijk dankzij automatisering en vereenvoudigde connectiviteit met Azure Virtual WAN. Organisaties kunnen hun filialen met Azure Virtual WAN verbinden en de verbindingen op elk gewenst moment ongedaan maken. De integratie van FortiGate Secure SD-WAN met Azure Virtual WAN biedt daarnaast centraal beheer van alle clouds die zijn verbonden met alle vestigingen in alle regio’s. Dit zorgt voor optimale prestaties en beveiliging voor gebruikers die toegang zoeken tot applicaties in Azure.
  • De integratie van FortiCWP met Azure biedt klanten verbeterd overzicht op de activiteit en configuraties van workloads in hun cloud-omgevingen. Ze kunnen daarnaast diepgaande analyses uitvoeren van data die zij in Microsoft Azure-blobs hebben opgeslagen. Dankzij de hechte integratie met Azure kan FortiGuard uitgebreide, up-to-date informatie aanleveren over bedreigingen die het op workloads in de cloud hebben gemunt. FortiCWP biedt ondersteuning voor uiteenlopende clouds en maakt gebruik van de API’s van cloud providers om een uitgebreid overzicht te bieden van workloads in elke cloud-regio. Dit stelt organisaties in staat om cyberbedreigingen te detecteren en de beveiligingsmaatregelen te nemen die nodig zijn om deze risico’s effectief een halt toe te roepen.
  • FortiWeb Cloud WAF-as-a-Service is nu beschikbaar via de Microsoft Azure Marketplace. Organisaties die hun internetapplicaties proberen te beschermen vinden het vaak moeilijk om het juiste evenwicht te vinden tussen beheeroverhead en effectieve beveiliging. Fortiweb WAF-as-a-Service zorgt voor de ideale balans door relevante configuratieparameters aan te reiken, de provisioning van beveiligingsmechanismen te automatiseren en beveiligingsregels te optimaliseren. Organisaties kunnen de Software-as-a-Service (SaaS)-variant van de web application firewall (WAF) van Fortinet direct activeren via de Azure Marketplace. Het beheer vereist geen specifieke vaardigheden op het gebied van applicatiebeveiliging, zodat de oplossing snel in gebruik kan worden genomen. Andere producten van Fortinet die beschikbaar zijn via de Azure Marketplace zijn FortiGate VM Next-Generation Firewall, FortiWeb VM, FortiMail VM, FortiManager, FortiAnalyzer en FortiSandbox for Azure.
Hechtere integratie op basis van het Fabric-Ready-programma
Organisaties maken steeds intensiever gebruik van Azure voor de ontwikkeling en migratie van applicaties. Daarmee wordt hun technologische voetafdruk steeds groter en diverser en groeit het aanvalsoppervlak. Om de risico’s terug te dringen en workloads en applicaties effectief te beveiligen hebben organisaties veilige connectiviteit met de cloud nodig.

De dynamische beveiligingsoplossingen die deel uitmaken van de Fortinet Security Fabric bieden Azure-gebruikers toegang tot een uitgebreid scala aan geïntegreerde oplossingen die in deze behoefte voorzien. Het gebruik van de Fortinet Security Fabric in Azure resulteert in een geïntegreerde beveiligingsoplossing die naadloze bescherming biedt voor alle omgevingen op locatie en in de cloud.

Fortinet biedt een breed scala aan integraties van de Security Fabric met producten van Microsoft. Naast de eerder genoemde oplossingen biedt het integratie van FortiNAC met Microsoft InTune en SCCM en integratie van FortiMail met Microsoft 365. Fortinet en zijn Fabric-Ready Partner Microsoft kunnen hun gezamenlijke klanten op deze manier van een integrale beveiligingsoplossing voorzien die vooraf is getest, voor tijd- en kostenbesparingen zorgt en minder arbeidsintensief is qua integratie, gebruik, beheer en ondersteuning.

John Maddison, executive vice president Product en CMO bij Fortinet: “Fortinet helpt zijn klanten met het aanbieden, gebruiken en beschermen van cloud-applicaties. Hiertoe kunnen zij een beroep doen op onze dynamische oplossingen voor cloud-beveiliging. Organisaties die gebruikmaken van Microsoft Azure kunnen hun cloud-omgevingen en infrastructuur op locatie daarmee uitgebreid beschermen. Met de oplossingen die we vandaag introduceren versterken we onze samenwerking met Microsoft. Dit sluit aan op ons streven om integrale bescherming te bieden voor het steeds uitgebreidere digitale aanvalsoppervlak van organisaties.”

Reshmi Yandapalli, principal product manager bij Microsoft Azure: “Het doet ons een genoegen om onze samenwerking met Fortinet uit te breiden met de integratie van Secure SD-WAN en de Virtual WAN-oplossing van Microsoft Azure. Klanten proberen de verbindingen tussen hun filialen en cloud-omgeving te vereenvoudigen en hun applicatie-workloads in Microsoft Azure onder te brengen. FortiGate Secure SD-WAN helpt hen om veilig en soepel over te stappen naar de cloud met een veilige en functierijke oplossing voor zakelijke connectiviteit.”
  • Lees het blog voor meer informatie over de cloud-beveiliging van Fortinet voor Microsoft Azure.
Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 425,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Eerder van Fortinet
27 nov 2019 Fortinet’s voorspellingen voor 2020: beveiliging draait om artificial intelligence en contraspionage

21 nov 2019 Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen

19 nov 2019 Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl