www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau
PR: LEWIS

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Internationaal farmaceutisch bedrijf zorgt voor betere klanttevredenheid door gestroomlijnde en geoptimaliseerde processen

’s Hertogenbosch, 13 november 2019Celonis, marktleider in software voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen, kondigt vandaag een co-innovatieproject aan met Sartorius, wereldwijde leverancier van farmaceutische en laboratoriumapparatuur. Deze samenwerking stelt Sartorius in staat om de leverbetrouwbaarheid voor haar klanten te verbeteren. Voor meer dan 35.000 producten, geproduceerd in dertig fabrieken, worden de hoofdoorzaken van fricties in de leveringsketen vastgesteld, waardoor het bedrijf proactief maatregelen kan nemen om problemen in de toekomst te voorkomen en voortdurend te controleren op duurzame verbetering.

Process mining voor een objectief beeld van het order-to-cash proces
Sartorius had het bedrijfsbrede doel om de on-time delivery te verbeteren en daarmee de klanttevredenheid te verhogen, maar het bleek een uitdaging om te begrijpen hoe de end-to-end leverprocessen bijdroegen aan het totaalbeeld. De uitdaging voor Sartorius werd ingewikkeld door het brede productaanbod en het enorme aantal orders dat de organisatie jaarlijks verwerkt. Celonis werkt samen met Sartorius om inzicht te bieden in de sub-processen van de leveringen en direct beschikbare verbetermogelijkheden te belichten, zodat het team het succes van de bedrijfsresultaten kan vergroten.

Drie apps om de leverbetrouwbaarheid en -verbeteringen te volgen
Samen met Celonis richt Sartorius zich op drie belangrijke gebieden om verbeteringen te stimuleren. Hiervoor ontwikkelden ze samen drie apps:
  • On-Time Delivery Monitoring: welke overeenkomt met de betrouwbaarheid van de levering zelf;
  • Delivery Capability: hiermee wordt gemeten of Sartorius in staat is om de leveringsdata van klantenorders te matchen;
  • Delivery Data Changes: dit meet hoe vaak een leveringsdatum wordt gewijzigd.
Deze apps bieden niet alleen een uitgebreid overzicht van het bedrijfsbrede initiatief om de klanttevredenheid te verbeteren door middel van meer betrouwbare leveringen, maar stellen het team van Sartorius ook in staat om eenvoudig waardevolle klanten te identificeren en beschikbare middelen op de juiste manier in te zetten.

“Wat Sartorius doet is uitdagend, omdat ze niet enkel zullen zien wat er met de leveringen gebeurt, maar ook waarom datgene is gebeurd mét bijbehorende voorstellen om in het vervolg een betere klantervaring te garanderen”, aldus Hala Zeine, Chief Product Officer van Celonis. “Optimale processen, door Celonis ook wel ‘Superfluid Processes’ genoemd, maken betere ervaringen mogelijk en stellen Sartorius in staat om zich te focussen op de gebieden met een hoge impact.”

Toekomstplannen om het succes van inkoop en productie te verspreiden
Sartorius en Celonis werken samen om ervoor te zorgen dat de drie apps zeer flexibel zijn, bijvoorbeeld door in te zoomen op specifieke regio’s, klanten en zelfs fabrieken om verbetermogelijkheden te identificeren. In de komende maanden is Sartorius van plan om de toegang tot het platform uit te breiden en meer gebruikers aan te trekken. Vervolgens zal de organisatie kijken naar automatiseringsmogelijkheden voor inkoop en productie.

Gerrit Becker, Manager van BPM Process Improvement, zegt hierover: “Precies dat is de reden waarom we hebben geïnvesteerd in process mining en de samenwerking met Celonis. Het kan de kern vormen van de strategie die zorgt voor procesverbetering en digitalisering in een bedrijf met zulke hoge eisen en verwachtingen als Sartorius.”

Over Celonis
Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining-technologie. Als marktleider in process mining, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Bedrijven wereldwijd – waaronder Siemens, GM, 3M, Airbus en Vodafone – vertrouwen al op Celonis’ technologie om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit resulteert in een miljoenenbesparing en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.

Op dit moment heeft Celonis kantoren in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, en het Verenigd Koninkrijk.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Linda van Helden van LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Lufthansa CityLine wint 'Data Powered Business' award voor transformatieproject met Celonis

Celonis stelt Arsenio Otero aan als Chief Operating Officer

Celonis lanceert nieuwe, AI-gebaseerde operationele toepassingen
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature