Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Amsterdam – Tijdens de Dell Technologies Summit heeft Dell Technologies (NYSE: DELL) de Dell EMC PowerOne autonome infrastructuur aangekondigd waarmee organisaties hun IT eenvoudiger kunnen implementeren, beheren en gebruiken. PowerOne integreert de rekenkracht van PowerEdge, de opslagcapaciteit van PowerMax, PowerSwitch-netwerken en de virtualisatie van VMware in één systeem met een ingebouwde intelligentie om duizenden handmatige stappen te automatiseren gedurende de volledige levensduur(1).

"Deze PowerOne autonome infrastructuur automatiseert IT, zodat klanten zich minder hoeven te focussen op het dagelijks beheer van de technologie en wel meer van de voordelen kunnen genieten", aldus Jeff Boudreau, directeur van Dell Technologies Infrastructure Solutions Group. “PowerOne is een enorme sprong voorwaarts. Hiermee kunnen klanten zich focussen op de (ontketenende kracht van) gegevens, waardoor IT-teams sneller kunnen innoveren en businessdoelen kunnen bereiken."

Dankzij PowerOne kunnen gebruikers zich concentreren op resultaten
De kern van PowerOne is een ingebouwde, geavanceerde automatiseringsmotor. Het stelt gebruikers in staat zich op hun bedrijf te concentreren, of dat nu gaat om de implementatie van workloads, applicaties of het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Je kan het vergelijken met de rijstrookassistentie, navigatie en andere functies in autonome voertuigen waarbij de auto de meeste handelingen zelfstandig uitvoert, terwijl de bestuurder de auto enkel de eindbestemming moet laten weten. Op een gelijkwaardige manier stelt PowerOne's geavanceerde automatisering beheerders in staat om een gewenst bedrijfsresultaat in te stellen. Het systeem berekent vervolgens de beste manier om dit te behalen.

De engine maakt gebruik van een Kubernetes microservices-architectuur en gebruikt Ansible-workflows om gebruikers te helpen door de componentconfiguratie en -voorzieningen te automatiseren, waardoor PowerOne een customer-managed datacenter-as-a-service levert.

PowerOne biedt tevens een enkele API (Application Programming Interface) op systeemniveau. Deze API kan worden gekoppeld aan bestaande tools, zoals serviceportals, om programmeerbare versus handmatige IT-bewerkingen te leveren. Dit staat bekend als Infrastructure as Code - waardoor de noodzaak om in te loggen op afzonderlijke componentbeheersystemen vrijwel wordt geëlimineerd. Met PowerOne kunnen bedrijven ook workload-ready VMware-clusters maken in slechts een paar klikken(2).

PowerOne autonome voordelen zijn onder meer:
  • Launch Assist versnelt de installatie en configuratie met behulp van ingebouwde workflows op basis van VMware Validated Designs en best practices van Dell EMC. PowerOne helpt je tijd te besparen door de installatie en configuratie van hardware en VMware-clusters te automatiseren.
  • Lifecycle Assist helpt het zogenaamde infrastructuur risico verminderen – het potentieel op verliezen als gevolg van storingen in de basisdiensten en organisatiestructuren. Het reduceert dit risico door de dagelijkse activiteiten en het levenscyclusbeheer te vereenvoudigen met geautomatiseerde modulaire systeemupdates en -validatie, waarbij de juiste hardware- en firmware-instellingen continu worden gecheckt.
  • Expansion Assist koppelt de infrastructuur aan bedrijfsbehoeften door capaciteit en middelen toe te voegen, te verwijderen of opnieuw toe te wijzen door middel van geautomatiseerde provisioning en schaalbaarheid. Klanten kunnen hun IT-activiteiten dus gemakkelijker afstemmen op zakelijke vereisten.
All-in-One systeem levert de kracht van Dell Technologies
PowerOne is ontworpen om de services, beveiliging en flexibiliteit te leveren die nodig zijn voor kritieke en opkomende toepassingen met kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML). Daarnaast biedt PowerOne tegelijkertijd de eenvoudige integratie ervan in cloud management-toolsets, zoals VMware vRealize.

Dell EMC PowerOne-componenten zijn onder meer:
  • PowerOne-controller: deze ingebouwde tool is de motor achter de automatisering. Het maakt gebruik van een Kubernetes-microservices-architectuur en Ansible-workflows om de configuratie en het levenscyclusbeheer van de componenten te automatiseren.
  • PowerEdge MX: dankzij het unieke ontwerp van deze modulaire server kan PowerEdge MX meerdere generaties technologische – en toekomstige – releases ondersteunen, zoals microprocessors, nieuwe opslagtypen en innoverende connectiviteitmogelijkheden. PowerOne automatiseert deze infrastructuur en wijst middelen toe, zoals vereist om een echt dynamische computerervaring te bieden die kan worden geschaald naar behoefte.
  • PowerSwitch: Dell EMC-switches voeden een aantal van de grootste web-scale omgevingen ter wereld en bieden gebruikers een keuze in besturingssystemen aan die het beste bij hun behoeften passen. PowerOne vermindert de complexiteit door de switch hardware abstract te maken en te automatiseren, zodat het virtuele netwerk automatisch wordt ingericht voor VMware-workloads.
  • PowerMax: 's Werelds snelste opslagarray levert prestaties zonder complexiteit door een combinatie van krachtige architectuur, eenvoudige bewerkingen en innovatie. Voor nog meer eenvoud en om acties te versnellen, automatiseert PowerOne het hele proces van opslagvoorziening en zonering. Het breidt bovendien geheel dynamisch nieuwe clustergroepen uit wanneer het nieuwe resources detecteert.
  • PowerProtect: om de waarde van de data te beschermen, kan PowerOne ook profiteren van het volledige PowerProtect-gegevensbeschermingsportfolio. Het kan hiermee voldoen aan de steeds veranderende vereisten voor groei en beheer. Dit biedt een cloud-enabled beveiliging en opslag, geïntegreerde apps en softwaregedefinieerde oplossingen.
Om organisaties te helpen om de productievoordelen nog sneller te realiseren, biedt Dell Technologies Services ProConsult advies- en migratieservices, ProDeploy onsite experts om de acceptatie en integratie te versnellen en ProSupport Plus voor ondersteuning via één aanspreekpunt.

Dell EMC PowerOne komt in de Dell Technologies Cloud-familie als een validated design en helpt klanten hun weg naar een hybride cloudomgeving te vereenvoudigen door de kracht van Dell EMC-infrastructuur te combineren met VMware Cloud-software. Dit helpt de complexiteit van het beheer van meerdere clouds weg te nemen door een consistente infrastructuur te installeren over private clouds, openbare clouds en edge-locaties heen.

Dell EMC PowerOne flexibel gebruik: on-premise infrastructuur, on-demand
Bij moderne workloads moet de mogelijkheid bestaan om on-demand te schalen om zo aan de veranderende zakelijke vereisten te voldoen. Dell EMC PowerOne autonome infrastructuur is beschikbaar via de nieuw aangekondigde Dell Technologies On Demand, waardoor klanten en channel partners zaken kunnen doen op een manier die voor hen zinvol is. Dell Technologies On Demand levert de flexibiliteit van hybride cloud met de controle en prestaties van een on-premises infrastructuur. Klanten betalen alleen voor wat ze gebruiken wanneer ze het gebruiken - net als bij een service. Dit maakt het voor bedrijven eenvoudiger om de hele IT-levenscyclus te plannen, te budgetteren, te implementeren en te beheren.

Met Dell Technologies On Demand kunnen bedrijven kiezen uit verschillende flexibele pay-per-use-opties, wereldwijde ondersteuning, implementatie en managed services, allemaal ontworpen vanuit het oogpunt om het beheer van on-premises IT te vereenvoudigen en te verminderen. Dit geeft klanten de vrijheid om IT-infrastructuuruitgaven op een voorspelbare en verstandige manier te verplaatsen van eenmalige kapitaaluitgaven naar lopende operationele uitgaven.

Dell EMC PowerOne is wereldwijd beschikbaar vanaf 22 november 2019.

Over Dell Technologies
Dell Technologies (NYSE:DELL) is een unieke familie van bedrijven die organisaties en individuen helpen bij het bouwen van een digitale toekomst en het transformeren van hoe zij werken, leven en spelen. Het bedrijf biedt klanten de breedste en meest innovatieve technologie en diensten in de industrie die reiken van de edge tot de core tot de cloud.

Dell Technologies
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl

1) Gebaseerd op interne tests van Dell EMC in september 2019 (analyse van simulatie waarbij handmatige stappen vervangen werden door PowerOne-automatisering op een 16-nodes 4 chassis-systeem over een periode van 5 jaar. De werkelijke resultaten kunnen iets verschillen)

2) Gebaseerd op interne Dell EMC-tests, september 2019. (Analyse van simulatie waarbij handmatige stappen vervangen werden door PowerOne-automatisering bij het automatiseren van VMware-clustercreatie op een 16-nodes 4 chassis-systeem. De werkelijke resultaten kunnen variëren)
Tags bij dit bericht
Eerder van Dell Technologies
4 dec 2019 Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

13 nov 2019 Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

13 nov 2019 Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl