www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 103 dagen geleden)
PR: Marcommit

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Applicaties vervangen mobiele handscanners in de hele supply chain

Geertruidenberg Pure Ingredients, producent van halal snacks en maaltijden, heeft myBrand ingeschakeld voor de ontwikkeling van drie bedrijfskritische applicaties met behulp van het low-code platform OutSystems. De voedselproducent maakt voor diverse processen in haar supply chain gebruik van SAP-add-ons. Dit systeem is echter niet wendbaar en aanpassingen hadden een te lange doorlooptijd. Uiteindelijk koos Pure Ingredients ervoor om samen met myBrand het OutSystems-platform in te zetten om innovatie binnen de organisatie te versnellen. Door de bestaande add-ons te vervangen door een app op basis van OutSystems, kan Pure Ingredients gebruik maken van de bestaande interfaces én de standaard configuratie van SAP.

myBrand is SAP- en OutSystems-dienstverlener en -kennispartner en ontwikkelt in 2019 drie apps voor de voedselproducent:

1. Routeverkoop-app
Pure Ingredients bedient naast het foodservice en full-service retailkanaal, het traditionele retailkanaal door levensmiddelen af te leveren bij de klant met eigen diepvriesauto’s. De routeverkopers gebruiken tijdens de rit handscanners om de verkopen te registreren. Als zij terug op kantoor zijn, worden de verkoopgegevens gesynchroniseerd met SAP. myBrand ontwikkelt nu een applicatie met OutSystems waarmee de routeverkopers alle verkopen kunnen registeren via een smartphone. Deze applicatie wordt volledig geïntegreerd met SAP, waardoor de data real-time gesynchroniseerd worden. De nieuwe app wordt gebruiksvriendelijker, waardoor er veel tijdwinst te behalen is.

2. Goederenontvangst-app
Pure Ingredients gebruikt voor de ontvangst van goederen in haar fabrieken en distributiecentra dezelfde handscanners. Binnen het halalproductieproces is de traceerbaarheid van ingrediënten erg belangrijk. Met de nieuwe add-on wordt het proces efficiënter ingericht en worden de deelprocessen vereenvoudigd. Voor dit proces ontwikkelt myBrand een OutSystems-applicatie waarmee de fabrieksmedewerkers van Pure Ingredients de ontvangst van bestellingen kunnen inboeken met een smartphone, waarna palletlabels worden geprint. De data wordt direct doorgevoerd in SAP.

3. Productie-app
De derde applicatie die myBrand voor Pure Ingredients ontwikkelt is de productie-app. Met deze nieuwe app kunnen productiemedewerkers op basis van de receptuur het verbruik van grondstoffen op batchniveau direct in SAP worden geboekt.

Wil Janssen, CFO bij Pure Ingredients: “SAP is voor ons een belangrijk én betrouwbaar systeem, maar helaas is het niet wendbaar genoeg om kansen in de markt te verzilveren. Via myBrand hoorden we over de mogelijkheden van OutSystems en we werden hier direct enthousiast van. Met OutSystems beschikken wij over een strategisch platform waarmee we nu en in de toekomst onze bedrijfsprocessen verder kunnen digitaliseren, terwijl we onze solide kern behouden. Deze drie applicaties zijn het startschot en myBrand is de aangewezen partner om ons te helpen. Hun vergaande kennis van SAP maakt dat de applicaties perfect aansluiten op onze bestaande processen en systemen. Dit project is een grote stap richting een volledig geïntegreerde digitale omgeving om de snelle groei van het bedrijf te faciliteren en om optimaal in te kunnen spelen op toekomstige kansen in de markt.”

Rembrandt de Vries, Directeur Rapid Application development Platforms bij myBrand: “Pure Ingredients heeft een complexe supply chain die loopt van de ontvangst van onbewerkte ingrediënten in de fabrieken, tot aan de levering van het eindproduct in de keuken van de klant. Met het low-code platform van OutSystems helpen we Pure Ingredients om dat proces verder te digitaliseren. Bovendien integreert OutSystems naadloos met SAP. Door de toevoeging van nieuwe apps wordt dit bronsysteem nóg krachtiger.”

Over Pure Ingredients
Geïnspireerd door uiteenlopende windstreken, produceert Pure Ingredients sinds 1993 producten uit verschillende keukens die de basis vormen voor overheerlijke gerechten. Het bedrijf groeide - aanvankelijk onder de naam Mekkafood - snel uit tot marktleider op de halalmarkt. Inmiddels is het aanbod van Pure Ingredients uitgegroeid tot een uniek merkportfolio met een toegankelijk assortiment voor iedereen die zo nu en dan iets anders op tafel wil. Meer informatie is te vinden via: www.pureingredients.eu
Laatste van myBrand
CB Healthcare ontwikkelt thuiszorgapplicatie op het OutSystems-platform met myBrand

Lagardère Travel Retail schakelt myBrand in als IT-partner om groeistrategie te realiseren

Conclusion ontwikkelt projectuitvoer- en managementapplicatie voor Eneco
Verstreken tijd: 2 jaar en 103 dagen

Logo Marcommit
myBrand contact

Logo myBrand

info@mybrand.nl
  mybrand.nl
myBrand sociaal

myBrand tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo