www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 14 dagen geleden)
PR: CheckTwice

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Amsterdam, 12 november 2019 - Cisco versterkt de intent-based networking capaciteiten van het Meraki-portfolio, met nieuwe hardware en nieuwe functies voor microsegmentatie en multidomein-integratie. Ook voegt Cisco Meraki extra beveiligingscomponenten toe. De vernieuwingen vereenvoudigt en versnelt het digitaliseringsproces voor klanten zonder in te leveren op prestaties of security.

Medewerkers werken vandaag overal en gebruiken steeds meer devices voor hun werk. Die moeten allemaal operationeel en veilig zijn, wat zorgt voor veel werk en een zware belasting van doorgaans kleine IT-teams. Organisaties moeten dan ook vaak kiezen tussen snelle, digitale innovatie of beveiliging. Met de intent-based architectuur combineert Cisco Meraki beide, voor elk type organisatie – klein of groot. Voor IT-teams wordt het bovendien eenvoudiger om het beheer van verschillende netwerkdomeinen te centraliseren en de veiligheidspolicies voor die domeinen op elkaar af te stemmen.

De innovaties die Cisco Meraki vandaag op de markt brengt, combineren de eenvoud en prestaties van Cisco Meraki’s uniforme netwerkbeheer - in de cloud - met de solide hardware en innovatie van Cisco switches.

De nieuwe Meraki-oplossingen:
  • De nieuwe Meraki MS390 access switch combineert beheereenvoud, het is de eerste switch die Cisco Catalyst hardware koppelt met Cisco Meraki software.
  • Meraki multidomein-integratie met de Adaptive Policy stelt organisaties in staat om snel en eenvoudig de juiste netwerk- en veiligheidsregels in te stellen voor verschillende gebruikers, applicaties en toestellen (microsegmentatie). Adaptive Policy is bovendien een onderdeel van Cisco’s Zero Trust Security-beleid, en biedt ondersteuning voor policies voor verschillende netwerkdomeinen met zowel Cisco Meraki als implementaties met Cisco’s software-defined access (SDA) technologie. Netwerken met SD-Access automatiseren het beheer van de gebruiksmogelijkheden van de devices en gebruikers op het netwerk, dit vereenvoudigt de configuratie sterk.
  • Meraki Gateway (MG), deze gateway voor draadloze langeafstandsnetwerken koppelt draadloze en cellulaire technologieën zoals Wi-Fi 6 en LTE. Ze combineren de kracht van cellulaire connectiviteit met eenvoud in aanlevering én beheer. Met deze gateway boort Cisco Meraki een nieuw productsegment op de markt aan.
  • Meraki beveiligingsinnovaties: nieuwe beveiligingsfuncties en verdere multidomein-integratie. Meraki Trusted Access, de oplossing voorziet authenticatie van devices zonder dat mobile device management-software nodig is. Andere nieuwe securityintegraties omvatten bescherming van DNS-verkeer en content filtering voor Meraki MR-switches, dankzij een integratie van Cisco’s internet gateway Umbrella.
“Organisaties kijken soms op tegen de netwerkinnovaties die elkaar in snel tempo opvolgen zoals LTE, Wi-Fi 6 of IoT. Met de juiste architectuur en juiste beveiliging, kan het netwerk aangepast worden aan de behoeften van elke organisatie – ongeacht of ze over één of honderd sites beschikken”, zegt Todd Nightingale, SVP/GM, Cisco Meraki.

De MS390 access switch en MG21/21E gateways zijn verkrijgbaar in het tweede kwartaal van Cisco’s boekjaar (augustus tot juli). Ook Meraki Trusted Access en de andere nieuwe security-integraties zullen in die periode verkrijgbaar zijn.

Aanvullende informatie: blog van SVP en General Manager van Cisco Meraki, Todd Nightingale.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft