www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (2 jaar en 103 dagen geleden)

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Hilversum is de tweede stad waar klanten van Ziggo internet met een downloadsnelheid tot een gigabit per seconde kunnen ervaren. Op 26 november gaat de knop om in de Mediastad. Daarbij is het niet nodig om straten (of tuinen) open te graven, want het vernieuwde netwerk ligt al klaar voor meer dan 42.000 huishoudens in deze stad. Na de jaarwisseling gaat de uitrol verder, zodat twee derde van onze klanten in Nederland eind 2020 over 'een giga zonder graven' kan beschikken.

"Na een upgrade beschikt ons netwerk ook in Hilversum over de meest recente techniek, zodat snelheden tot 1-Gbps downstream mogelijk zijn," aldus Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo èn trotse inwoner van Hilversum. "Op alle essentiële punten is nieuwe apparatuur geïnstalleerd in datacenters, wijkcentrales tot en met de klantaansluitingen. Zo is de stabiliteit en snelheid van ons hele netwerk verbeterd. Al onze klanten profiteren zo van ons slimme netwerk."

Snelheid en capaciteit
Hoencamp weet dat veel inwoners van Hilversum – net als zijn gezin – niet kunnen wachten tot zij thuis gebruik kunnen maken van de verhoogde internetsnelheid en meer bandbreedte. "Want het draait om snelheid en capaciteit van dataverbindingen." Ten opzichte van de gemiddelde 100-Mbps aansluiting in Nederland, is een downloadsnelheid tot 1-Gbps het tienvoudige. Daarmee kunnen klanten met meerder apparaten tegelijk online vrijwel onbeperkt 4K-films, tv-kijken en downloaden. Het binnenhalen van een nieuwe game van 45GB vergt dan slechts zes minuten in plaats van een uur. Hoencamp erkent dat de huidige uploadsnelheid van 50-Mbps aan de magere kant lijkt ten opzichte van 1-Gbps download: "Veruit de meeste klanten kunnen prima uit de voeten met deze upload, maar we gaan ook daar in de toekomst zeker een schepje bovenop doen. Dat is een kwestie van tijd."

Giga zonder graven
Ziggo wil zijn klanten in vrijwel heel Nederland in dik twee jaar een 'giga zonder graven' aanbieden. Hoencamp: "Ons hoofdnetwerk bestaat voor 100% uit glas, waarbij ons glasvezel al tot in de wijken ligt. Door toepassing van DOCSIS 3.1 is het praktische verschil tussen glasvezel en coax nu al verdwenen. Met deze technologie en upgrades is coaxkabel – van wijkkast naar woning – geen beperking. Want met DOCSIS 4.0 is straks 10-Gbps symmetrisch mogelijk, zo is al bekend. Met oog op deze ontwikkelingen schakelen we het analoge tv-signaal af en overwegen we afbouw van het FM-radiosignaal om extra bandbreedte beschikbaar te maken. Zo blijven we – in lijn met stijgende dataverbruik en vraag naar hogere snelheden – anticiperen op de wensen van onze klanten."

Hilversum technisch gereed
Om klanten optimaal te bedienen via GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, worden doorlopend inspanningen en investeringen gedaan. Hiertoe zijn specifiek in de regio Hilversum:
  • 90 wijken aangepakt, waarin zich 2.809 straatkasten bevinden.
  • 53.832 huisaansluitingen in de wijkkasten opnieuw aangesloten met nieuwe connectoren.
  • 5.172 aansluitkabels vervangen in de straatkasten (interne bekabeling).
  • 6 kilometer aan interne bekabeling in Hilversum geïnstalleerd.
  • 3 zeer complexe datacentersystemen vervangen om de nieuwste technologieën door te geven aan onze klanten.
Regionale promotie
Het instaptarief voor nieuwe particuliere Giga-klanten in Hilversum is 34,95 euro per maand inclusief btw voor het eerste halfjaar. Daarna geldt de rest van het abonnementsjaar het reguliere tarief van 99,50 per maand inclusief btw. Dat is gemiddeld in het eerste jaar 67,25 euro per maand, inclusief btw voor internet tot 1-Gbps upload, 50-Mbps download, het meest uitgebreide TV-zenderpakket via de interactieve Next-box, Movies & Series, Ziggo Sport, ZiggoGo-app en vast bellen. Uiteraard zijn er via de site ook aantrekkelijke aanbiedingen voor zakelijke en voor bestaande klanten beschikbaar.
Om te laten zien dat GigaNet het 'netwerk van de toekomst' is, organiseert VodafoneZiggo eind november in Hilversum een speciaal live-event. Verwachting is dat zeker fanatieke gamers hier naar uit zullen kijken. Nadere informatie over dit programma en de locatie volgen, zodra beschikbaar.

Noot: VodafoneZiggo doet de technische en logistieke voorbereidingen van GigaNet niet alleen: een belangrijke contractpartner die in Hilversum heeft geholpen om het netwerk Giga-ready te maken is Connect-Z / Volker Wessels Telecom (VWT).

Als onderdeel van het Giga-pakket is voor particulieren de nieuwe, volledig gecertificeerde Connectbox Giga van fabrikant CommScope (TG3492LG) beschikbaar, inclusief volledige installatie door een monteur. Zakelijke klanten, inclusief Small en Home Office (Soho), ontvangen de Ubee (BUC1318ZG) in combinatie met een WiFi-booster via internetkabel.
Laatste van Ziggo
Ziggo klanten in regio Rotterdam stappen over op digitale radio

3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio
Verstreken tijd: 2 jaar en 103 dagen
Ziggo contact

Logo Ziggo

+31 (0)88 - 717 0 717
  pers@office.ziggo.nl
  www.ziggo.nl
Ziggo sociaal

Ziggo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle