www.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2480 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Het Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging (NBV) van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft de Fox Crypto DataDiode van Cybersecuritybedrijf Fox-IT de beveiligingswaarde Zeer Geheim toegekend. Deze hoogst mogelijke kwalificatie betekent dat de Fox Crypto DataDiode door overheidsinstellingen ingezet mag worden voor informatie van de hoogst mogelijke vertrouwelijkheid. De oplossing van Fox-IT is één van de weinige netwerkbeveiligingsproducten met een evaluatie voor deze beveiligingswaarde.

Beveiligingswaarde ZEER GEHEIM
Het NBV evalueert producten voor de bescherming van bijzondere informatie voor gebruik binnen de Rijksoverheid. Dit gebeurt op verzoek van een of meerdere ministeries. De criteria die het NBV hanteert bij de evaluatie hangen samen met de rubricering voor de beveiliging die de informatie eist. Het uitgangspunt daarbij is de schade die ministeries oplopen als de informatie in verkeerde handen valt. De vier rubriceringen lopen op van: ‘Departementaal Vertrouwelijk’, Stg. ‘CONFIDENTIEEL’, Stg. ‘GEHEIM’ tot Stg. ZEER GEHEIM’. De Fox Crypto DataDiode is dus volgens de strengst mogelijke criteria door het NBV geëvalueerd.

Citaat NBV: “Met de huidige ontwikkelingen op het wereldtoneel en cybersecurity is het essentieel dat er producten zijn die bijzondere informatie kunnen beschermen tot het hoogste niveau. De Nederlandse crypto-industrie met haar producten geeft hier zodanig invulling aan dat de overheid veilig kan werken.”

Voortbouwen op EAL7+ certificaat
Het NBV kon de strenge evaluatie van de Fox Crypto DataDiode in een relatief korte tijd afronden. Het EAL7+ certificaat dat het beveiligingsproduct in 2018 verwierf – als enige van de 2300 binnen de Common Criteria Evaluation Assurance geëvalueerde producten – speelde hierin een grote rol. In dat proces, dat Fox-IT in samenwerking met IT security lab Riscure doorliep, was namelijk veel voorwerk voor de evaluatie door de NBV al gedaan.

“De ZEER GEHEIM-classificatie door het NBV is de kroon op ons harde werk om producten te maken voor het allerhoogste beveiligingsniveau,” zegt Jurgen Delfos, Directeur Fox Crypto. “Het is het groene licht voor gebruik binnen de Rijksoverheid, maar ook een krachtig signaal naar organisaties in binnen- en buitenland die nu hun beveiligde netwerken fysiek afschermen van onbeveiligde netwerken zoals het internet om hun waardevolle gegevens te beschermen. Aangezien aan een dergelijke air-gap nog steeds risico’s kleven, is de Fox Crypto DataDiode ook voor hen bijzonder interessant.”

Fox Crypto DataDiode
De Fox Crypto DataDiode verbindt twee netwerken met verschillende beveiligingsniveaus via een gegarandeerde eenrichting-verbinding.  Dit voorkomt dat gegevens openlijk of in het geheim worden verstuurd van het veilige netwerk naar het onveiligere netwerk. Zonder de DataDiode worden documenten en bestanden meestal d.m.v. fysieke media zoals cd’s en USB-sticks verplaatst.
Laatste van Fox-IT
Fox-IT contact

Logo Fox-IT

fox@fox-it.com
  www.fox-it.com/nl
Fox-IT sociaal

Fox-IT tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.
Logo Ctac N.V.
Logo Flanderijn
Logo Liquit
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl