www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

Box stelt dat Nederlandse bedrijven een beleid voor thuiswerken moeten opstellen om zich te beschermen tegen dataprivacyrisico's

Amsterdam, 11 november 2019 – Een ruime meerderheid (86 procent) van de kantoormedewerkers in Nederland heeft de mogelijkheid om op afstand van kantoor (‘remote’) te werken. Driekwart van de kantoormedewerkers maakt hier daadwerkelijk gebruik van. Toch heeft nog niet eens de helft van de bedrijven en organisaties waarbij het mogelijk is om op afstand te werken, een protocol opgesteld, waarin is vastgelegd aan welke regels medewerkers zich dienen te houden bij het werken op afstand (47 procent). Dat blijkt uit onderzoek van Box, een toonaangevend bedrijf in cloud content management, dat is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Team Vier. Zonder heldere protocollen met richtlijnen over wat wel en niet is toegestaan als het gaat om werken op afstand, lopen bedrijven mogelijk risico’s op het gebied van dataprivacy en -beveiliging.

Betere controle op data
Vier op de tien werknemers zeggen wel eens bestanden te sturen vanaf het zakelijke naar het privé e-mailadres om op afstand te werken en werk af te ronden. Bijna een kwart (24 procent) heeft wel eens bestanden op de desktop geplaatst. Uit een recente steekproef van de Consumentenbond blijkt dat veel particuliere computers niet veilig zijn vanwege onder andere ongewenste, gevaarlijke of verouderde software die op deze computers staat. Zo zou één op de drie thuiscomputers een veiligheidsrisico oplopen. Het sturen van zakelijke bestanden naar het privé e-mailadres en deze bestanden vervolgens opslaan op de thuiscomputer brengt dus mogelijk gevaren met zich mee.

Dan Farkas, VP EMEA Sales van Box: “Werknemers zijn de eerste lijn in dataprivacy en -beveiliging om datalekken te voorkomen. Tegenwoordig zijn strengere, nieuwe eisen van kracht over databeveiliging, datalekken en aansprakelijkheid, zoals met het inwerkingtreden van de GDPR-wetgeving en andere dataprivacyvoorschriften. Bedrijven moeten zich daarom steeds bewuster zijn van persoonlijke privacy en veiligheid, aangezien zij over enorme hoeveelheden gegevens beschikken, die te allen tijde veilig opgeslagen moeten zijn. Werkgevers moeten hun werknemers daarom voorzien van heldere richtlijnen voor werken op afstand en werknemers de technische middelen bieden, waarmee ze veilig kunnen werken, zonder dat dit ten koste gaat van de voordelen van het werken op afstand.”

Balans werk en privé
Een goede werk-privébalans blijft voor Nederlandse werknemers belangrijk. Bijna de helft van de medewerkers die niet op afstand kunnen werken, zou dit wel graag willen (45 procent). En ruim de helft van de medewerkers (53 procent) vindt de optie om op afstand te werken belangrijk bij de keuze van een nieuwe werkgever. Met name millennials zeggen hier waarde aan te hechten (62 procent). Farkas: “De eisen die werknemers stellen aan hun werkplek, verschuiven – een goede werk-privébalans wordt steeds belangrijker. Daarbij hoort de mogelijkheid om te kunnen werken waar en wanneer je wilt, en naadloos te kunnen schakelen tussen productiviteitsapplicaties om taken zo snel en efficiënt mogelijk af te ronden. En dat alles op een veilige manier. Het is dus ook belangrijk dat bedrijven niet alleen protocollen opstellen voor het werken op afstand, maar dat zij ook de workflow aanpassen aan de behoeften van de werknemers en hen de tools bieden, die een nieuwe manier van werken mogelijk maken.”

Over het onderzoek
Het onderzoek werd uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Team Vier, onder N = 611 werknemers. Die zijn werkzaam in organisaties met meer dan 250 werknemers. Het onderzoek beoogt inzicht te geven in hoe Nederlandse werknemers het werken op afstand ervaren, en in de mogelijkheden die werkgevers bieden aan werknemers om op afstand te werken. Het onderzoek werd online uitgevoerd (CAWI: Computer-Assisted Web Interviewing). Het onlineveldwerk vond plaats tussen 17 en 21 juni 2019.

Over Box
Box (NYSE: BOX) is het cloud content management-bedrijf dat ondernemingen in staat stelt een verandering teweeg te brengen in hun manier van werken door hun mensen, informatie en applicaties veilig te verbinden. Box is opgericht in 2005 en ondersteunt wereldwijd meer dan 90.000 bedrijven, zoals AstraZeneca, General Electric, P&G en The GAP. Box heeft zijn hoofdkantoor in Redwood City, Californië, en vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Box naar www.box.com.
Laatste van Box Netherlands

Box kondigt updates en nieuwe samenwerkingen aan tijdens BoxWorks 2019

Box zet nieuwe standaard voor intelligente contentbeveiliging met Box Shield

Logo Progress Communications
Box Netherland.. contact

Logo Box Netherlands

www.box.com/nl-nl
Box Netherland.. sociaal

Box Netherland.. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl