www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

Box stelt dat Nederlandse bedrijven een beleid voor thuiswerken moeten opstellen om zich te beschermen tegen dataprivacyrisico's

Amsterdam, 11 november 2019 – Een ruime meerderheid (86 procent) van de kantoormedewerkers in Nederland heeft de mogelijkheid om op afstand van kantoor (‘remote’) te werken. Driekwart van de kantoormedewerkers maakt hier daadwerkelijk gebruik van. Toch heeft nog niet eens de helft van de bedrijven en organisaties waarbij het mogelijk is om op afstand te werken, een protocol opgesteld, waarin is vastgelegd aan welke regels medewerkers zich dienen te houden bij het werken op afstand (47 procent). Dat blijkt uit onderzoek van Box, een toonaangevend bedrijf in cloud content management, dat is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Team Vier. Zonder heldere protocollen met richtlijnen over wat wel en niet is toegestaan als het gaat om werken op afstand, lopen bedrijven mogelijk risico’s op het gebied van dataprivacy en -beveiliging.

Betere controle op data
Vier op de tien werknemers zeggen wel eens bestanden te sturen vanaf het zakelijke naar het privé e-mailadres om op afstand te werken en werk af te ronden. Bijna een kwart (24 procent) heeft wel eens bestanden op de desktop geplaatst. Uit een recente steekproef van de Consumentenbond blijkt dat veel particuliere computers niet veilig zijn vanwege onder andere ongewenste, gevaarlijke of verouderde software die op deze computers staat. Zo zou één op de drie thuiscomputers een veiligheidsrisico oplopen. Het sturen van zakelijke bestanden naar het privé e-mailadres en deze bestanden vervolgens opslaan op de thuiscomputer brengt dus mogelijk gevaren met zich mee.

Dan Farkas, VP EMEA Sales van Box: “Werknemers zijn de eerste lijn in dataprivacy en -beveiliging om datalekken te voorkomen. Tegenwoordig zijn strengere, nieuwe eisen van kracht over databeveiliging, datalekken en aansprakelijkheid, zoals met het inwerkingtreden van de GDPR-wetgeving en andere dataprivacyvoorschriften. Bedrijven moeten zich daarom steeds bewuster zijn van persoonlijke privacy en veiligheid, aangezien zij over enorme hoeveelheden gegevens beschikken, die te allen tijde veilig opgeslagen moeten zijn. Werkgevers moeten hun werknemers daarom voorzien van heldere richtlijnen voor werken op afstand en werknemers de technische middelen bieden, waarmee ze veilig kunnen werken, zonder dat dit ten koste gaat van de voordelen van het werken op afstand.”

Balans werk en privé
Een goede werk-privébalans blijft voor Nederlandse werknemers belangrijk. Bijna de helft van de medewerkers die niet op afstand kunnen werken, zou dit wel graag willen (45 procent). En ruim de helft van de medewerkers (53 procent) vindt de optie om op afstand te werken belangrijk bij de keuze van een nieuwe werkgever. Met name millennials zeggen hier waarde aan te hechten (62 procent). Farkas: “De eisen die werknemers stellen aan hun werkplek, verschuiven – een goede werk-privébalans wordt steeds belangrijker. Daarbij hoort de mogelijkheid om te kunnen werken waar en wanneer je wilt, en naadloos te kunnen schakelen tussen productiviteitsapplicaties om taken zo snel en efficiënt mogelijk af te ronden. En dat alles op een veilige manier. Het is dus ook belangrijk dat bedrijven niet alleen protocollen opstellen voor het werken op afstand, maar dat zij ook de workflow aanpassen aan de behoeften van de werknemers en hen de tools bieden, die een nieuwe manier van werken mogelijk maken.”

Over het onderzoek
Het onderzoek werd uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Team Vier, onder N = 611 werknemers. Die zijn werkzaam in organisaties met meer dan 250 werknemers. Het onderzoek beoogt inzicht te geven in hoe Nederlandse werknemers het werken op afstand ervaren, en in de mogelijkheden die werkgevers bieden aan werknemers om op afstand te werken. Het onderzoek werd online uitgevoerd (CAWI: Computer-Assisted Web Interviewing). Het onlineveldwerk vond plaats tussen 17 en 21 juni 2019.

Over Box
Box (NYSE: BOX) is het cloud content management-bedrijf dat ondernemingen in staat stelt een verandering teweeg te brengen in hun manier van werken door hun mensen, informatie en applicaties veilig te verbinden. Box is opgericht in 2005 en ondersteunt wereldwijd meer dan 90.000 bedrijven, zoals AstraZeneca, General Electric, P&G en The GAP. Box heeft zijn hoofdkantoor in Redwood City, Californië, en vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Box naar www.box.com.
Laatste van Box Netherlands

Box kondigt updates en nieuwe samenwerkingen aan tijdens BoxWorks 2019

Box zet nieuwe standaard voor intelligente contentbeveiliging met Box Shield
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen
Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Nieuwe aanwinst voor Yellow Communications

NTT Ltd. geeft in Monthly Threat Report toelichting op toename cyberaanvallen door COVID-19

Software Improvement Group (SIG) launches complimentary “Boosting Business Resilience” webinar series to help organizations emerge from COVID-19 pandemic in stronger growth position

Poly introduceert partnerprogramma

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Len Rinaldi in RvA van Amac

Onderzoek van BlackBerry onthult decenniumlang gebruik van Linux-servers door Chinese APT's

Logo Progress Communications

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nl