www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2487 volgers blijven op de hoogte!

Fontys Hogeschool ICT maakt bezoekers GLOW bewust over gevaren gebruik openbare wifinetwerken met uniek lichtproject

Van ICT-student naar lichtkunstenaar

Van 9 tot en met 16 november 2019 staat Eindhoven voor de 14e keer in het teken van lichtkunst: GLOW. De binnenstad verandert in een grote expositieruimte met lichtprojecten van diverse kunstenaars en aankomend talent. Ook Fontys Hogeschool ICT (FHICT) is vertegenwoordigd tijdens een van de vijf best bezochte lichtfestivals ter wereld met maar liefst twee lichtprojecten; Frightned Flowers en Crowd Cloud.Laatstgenoemde speelt in op een actueel maatschappelijk thema, namelijk de gevaren van het gebruik van openbare wifinetwerken. Want hoe veilig is jou online data? Dit lichtkunstwerk is ontwikkeld in een van de gloednieuwe GLOWlabs. Een nieuw concept waar creativiteit in lichtkunst tot uiting komt.

Gevaren gebruik openbare wifinetwerken
GLOWlabs zijn sessies waarin bedrijven, kunstenaars, technici, designers, instellingen en inwoners vanuit een bepaalde thematiek samenwerken aan innovatieve lichtkunstwerken. Vijf studenten van FHICT werkten speciaal voor GLOW in een van de labs aan de onderzoeksvraag: “Hoe veilig is jouw online data”? Met het lichtkunstwerk Crowd Cloud willen zij bewustwording creëren over de gevaren van het gebruik van openbare wifinetwerken. Wist jij dat het gebruik van een openbaar netwerk gevolgen heeft voor je privacy? Tijdens het gebruik van zo’n netwerk worden je persoonsgegevens namelijk verwerkt. Ben jij je er bewust van wat er wel en niet gemonitord kan en mág worden? Crowd Cloud maakt dit deels inzichtelijk door je zintuigen te prikkelen met behulp van licht en geluid. Dit uit zich in verschillende kleuren die tot leven komen door middel van interactie met het publiek.

Moderne ICT technieken met sprookjesachtig thema
Frightned Flowers is een lichtkunstwerk verzorgd door zes eindejaarsstudenten van FHICT. Zij combineren moderne ICT technieken met een sprookjesachtig thema. De combinatie van technische kennis en conceptueel denken gebruiken de studenten om een innovatieve en unieke interactie tussen bezoeker en lichtwerk te realiseren.

Living colors
Na de thema’s The Source in 2017 en Shadows & Light in 2018 sluit GLOW dit jaar het drieluik af met Living Colors. De lichtkunstenaars zijn aan de slag gegaan met het thema, resulterend in kunstwerken die elk het thema uitdragen op hun eigen manier.Wat gebeurt er als we het spectrum van licht uit elkaar halen? Welke kleuren zien we, waar leiden ze ons naartoe? Hoe verhouden kleuren zich tot de bron van licht? Met een nieuw thema, vier gloednieuweGLOWlabs, aandacht voor talent en een nieuwe lichtshow in het PhilipsStadion laat het Eindhovense lichtkunstfestival zien dat vernieuwing voorop staat.
Laatste van Fontys Hogeschool ICT
ICT In Practice: inkijk op de toekomst bij Fontys ICT InnovationLab

Fontys Hogeschool ICT maakt scholieren enthousiast voor techniek tijdens TTT event 2019 in Koepelhal Tilburg
Fontys Hogesch.. contact

Logo Fontys Hogeschool ICT

info@fontys.nl
  fontys.nl
Fontys Hogesch.. sociaal

Fontys Hogesch.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl