Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 175 dagen geleden)

Singles' Day officieuze opening van feestdagenseizoen

Waar de feestdagenperiode voorgaande jaren werd afgetrapt door Black Friday, zien we inmiddels dat Singles’ Day op 11 november al het startsein geeft. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org, dat is uitgevoerd door Ruigrok NetPanel, blijkt dat ruim een derde van de Nederlanders bekend is met Singles’ Day en dat het merendeel van de consumenten die in het kader van deze dag aankopen doen, dit doet met Sinterklaas of Kerstmis in het achterhoofd. Het oorspronkelijke idee achter Singles’ Day, waarbij vrijgezellen zichzelf in het zonnetje zetten, vindt in Nederland echter weinig navolging; slechts 2% van de Nederlandse vrijgezellen koopt een cadeau voor zichzelf in het kader van Singles’ Day.

“Uit ons onderzoek blijkt dat 36% van de Nederlanders van achttien jaar en ouder inmiddels bekend is met het van origine Chinese fenomeen Singles’ Day”, vertelt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Dit percentage neemt de komende jaren naar verwachting alleen maar toe, net als dat Black Friday de afgelopen jaren een enorme vlucht heeft genomen in de Nederlandse e-commercebranche. We kunnen dus wel stellen dat de opening van het feestdagenseizoen voor webwinkeliers met een paar weken wordt vervroegd.”

Op hetzelfde niveau als Black Friday zit Singles’ Day echter nog niet. Waar de meeste winkels, zowel online als in de winkelstraat, al bezig zijn met de voorbereidingen op het Amerikaanse koopjesfestijn, is het aantal (web)winkels dat Singles’ Day heeft omarmd nog een stuk kleiner.

Aankopen voor Sinterklaas en kerst
Veel consumenten grijpen dit jaar Singles’ Day al aan om inkopen te doen voor Sinterklaas en Kerstmis. Van de Nederlanders die de aanbiedingen op 11 november gebruiken om cadeaus te kopen, doet 54% dat om aankopen te doen voor Sinterklaas en 68% voor kerst. Daarnaast zegt twee derde van de Nederlanders die hun sinterklaas- of kerstaankopen nog moeten doen, dat ze bereid zijn om op Singles’ Day te kopen als er een mooie aanbieding voorbijkomt.

Wat verder opvalt in de onderzoeksresultaten, is dat Singles’ Day in Nederland (nog) niet wordt gezien als de dag van de vrijgezellen. De intentie om naar aanleiding van deze feestdag aankopen te doen is onder mensen met een relatie zelfs hoger (16%) dan onder mensen zonder relatie (9%). Daarnaast koopt slechts 2% van de Nederlandse singles een cadeau voor zichzelf vanwege Singles’ Day.

“Met andere woorden, Nederlanders zien Singles’ Day nog niet als een ‘Valentijnsdag voor vrijgezellen’”, aldus Jongen. “Het is veel meer een dag met aantrekkelijke kortingen, die mensen aanzet om alvast sinterklaas- en/of kerstaankopen te doen.”

Thuislevering favoriet
Het vertrouwen dat een bestelling in het kader van Singles’ Day op tijd wordt afgeleverd, is hoog; slechts 6% van de ondervraagden verwacht dat deze niet op het aangegeven levermoment wordt bezorgd. Thuislevering is ten slotte ook rondom Singles’ Day veruit favoriet bij online aankopen: drie kwart van de respondenten kiest voor deze optie.
Laatste van Thuiswinkel.org
Opkomst voice heeft meer impact dan ontstaan webwinkels

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel leidt tot bezorgkeuze met minder CO2-uitstoot

Nederlanders deden ruim kwart meer online aankopen in 2020
Verstreken tijd: 2 jaar en 175 dagen
Thuiswinkel.or.. contact

Logo Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.or.. sociaal

Thuiswinkel.or.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack