www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

Nieuwe versie van Veeam Backup for Microsoft Office 365 en preview van cloud-native Veeam Backup for Microsoft Azure met nieuwe rekentool voor cloudkosten

Utrecht, 8 november 2019 – Veeam® Software, leider in back-upoplossingen voor Cloud Data Management™, presenteerde tijdens Microsoft Ignite 2019 in Orlando (Verenigde Staten) de openbare bètarelease van de nieuwe Veeam Backup for Microsoft Office 365 v4. Daarnaast gaf het bedrijf de bezoekers van het evenement een sneakpeek van een nieuwe cloud-native databeschermingsoplossing voor Microsoft Azure-workloads: Veeam Backup for Microsoft Azure. Deze nieuwe oplossingen ondersteunen de cloudstrategie van het bedrijf en bieden Microsoft-gebruikers meer databescherming, schaalbaarheid en controle over hun data in de cloud.

Met Office 365 is Microsoft verantwoordelijk voor de uptime van de Office 365-infrastructuur. Back-up en beheer van de data is echter de verantwoordelijkheid van de klant. De nieuwe Veeam Backup for Microsoft Office 365 v4 maakt rechtstreekse integratie met Azure Blog Storage van Microsoft mogelijk. Daardoor hebben bedrijven die hun Office 365-data in Azure willen houden een kostenefficiënte, schaalbare en veilige oplossing om dat te doen. Deze nieuwste release verbetert daarnaast de performance van het back-uppen van Microsoft SharePoint en OneDrive for Business.

Uitgangspunt bij de ontwikkeling van de nieuwe Veeam Backup for Microsoft Azure was gebruiksgemak: turn-key-implementatie is mogelijk via de Microsoft Azure Marketplace. Bovendien zijn er krachtige herstelmogelijkheden toegevoegd, met functies als herstel op bestandsniveau voor native snapshots en Veeam-back-ups. Een ingebouwde rekentool voor cloudkosten – de eerste in de branche – biedt klanten besparingen en meer controle over kosten. En de integratie met Veeam Backup & Replication™ stelt klanten in staat de controle te nemen over hun clouddata door Azure-back-ups te beschermen en beheren, náást hun cloud-, virtuele en fysieke data.

Ratmir Timashev, medeoprichter en Executive Vice President (EVP) of Sales & Marketing van Veeam: “Met 114 procent groei jaar-op-jaar blijft Veeam Backup for Microsoft Office 365 het snelstgroeiende product in de geschiedenis van Veeam. Net zoals in het on-premise-tijdperk, toen klanten ook hun data back-upten en beschermden, blijft het ook bij SaaS-oplossingen pure noodzaak om deze kritische informatie te back-uppen en beschermen. Veeam Backup for Office 365 speelt in op deze behoefte. En met de snelle groei van adoptie van Azure bij onze klanten, zijn we bij Veeam enthousiast dat we kunnen voortborduren op ons werk met Microsoft en een native back-upoplossing kunnen leveren, specifiek voor Azure-workloads.”

De nieuwe Veeam Backup for Microsoft Office 365 v4 is voor IT-beslissers van cloud-firstbedrijven, die hun Office 365-back-ups liever in Azure opslaan, een voor cloud geoptimaliseerde oplossing die daarvoor gebruikmaakt van het kostenefficiënte Azure Blog Storage. Klanten kunnen met de nieuwe versie:
  • kosten verlagen met object storage en alleen betalen voor wat er daadwerkelijk gebruikt wordt;
  • profiteren van ongelimiteerde schaalbaarheid met eveneens ongelimiteerde storagecapaciteit;
  • implementatie in de public cloud vereenvoudigen, zonder complexe planning.
Als Gold Microsoft Partner is Veeam erop gericht de waarde van Microsoft-oplossingen voor bedrijven over de hele wereld te vergroten. Deze toewijding is te zien aan de nieuwe releases die er binnenkort aankomen van Veeam’s Azure-native databeschermingsoplossing. Een sneakpeek deze week tijdens Microsoft Ignite laat zien dat klanten van Veeam binnenkort in staat zijn Veeam Backup & Replication uit te breiden en met de volgende geïntegreerde mogelijkheden ook Azure-native instances te beschermen:
  • cloud-native databescherming, gemaakt voor Microsoft Azure-workloads, met ondersteuning voor native snapshots en Veeam-back-ups en geoptimaliseerd voor cloud voor dataretentie op de lange termijn in Microsoft Azure Blob;
  • krachtige, betrouwbare hersteltechnologieën om de beste RTO’s in de branche te behalen, waaronder herstel van native snapshots en Veeam-back-ups op bestandsniveau én de mogelijkheid om te herstellen naar een on-premisedatacenter of elke andere door Veeam ondersteunde omgeving;
  • werken aan kostenbesparingen met een rekentool voor cloudkosten, die nieuw is in de branche. En policykosten simuleren om buitensporige kosten te voorkomen voordat je je back-ups begint.
Veeam Backup for Microsoft Azure – zowel gratis als betaalde versies – zijn via de Azure Marketplace beschikbaar voor eenvoudige implementatie voor cloud-firstbedrijven of -afdelingen. Back-ups van Veeam Backup for Microsoft Azure zijn te beheren met Veeam Backup & Replication en geïntegreerd met Veeam’s nieuwe universele licentie.

Supporting quotes
“Microsoft heeft een langlopende relatie met Veeam, en onze bevestiging van de algehele samenwerking is wel de ondersteuning voor de innovaties van Veeam, zoals Microsoft Office 365 en Veeam Backup for Microsoft Azure. Nu cloudstorage steeds populairder wordt als databack-upstrategie, stelt de ondersteuning van Veeam voor Azure Blob Storage organisaties in staat een einde te maken aan de noodzaak voor on-premisestorage. Daardoor zijn snellere RTO’s mogelijk, wat beschikbaarheid verbetert, kosten verlaagt en de reis van onze klant naar de cloud versnelt.” – Tad Brockway, corporate vicepresident voor Azure, Storage, Media en Edge bij Microsoft Corp.

“Cloud wordt gezien als de motor voor bedrijfsgroei en innovatie, en uitgaven aan cloud – zowel IaaS en SaaS als PaaS – blijven snel toenemen. Nu cloudapplicaties als Microsoft Office 365 de kern worden van productiviteit binnen bedrijven, is het riskant om deze uit te sluiten van je grootzakelijke back-upstrategie, omdat de klant de ultieme en exclusieve verantwoordelijkheid heeft voor alle bedrijfsdata – waar ze dan ook staan. Slimme ondernemingen beginnen inzicht te krijgen in de risico’s van dataverlies in cloudapplicaties als gevolg van ransomware of interne bedreigingen, zoals per ongeluk verwijderen. Zij zien de bescherming van SaaS-data dan ook als topprioriteit. Zij bekijken verschillende cloud-native back-upoplossingen om de wildgroei aan data in hun nieuwe cloudomgeving te beschermen en beheren.” – Archana Venkatraman, Research Manager bij IDC

“Wij zijn heel blij met de eenvoud en snelheid van Veeam Backup for Microsoft Office 365. Deze nieuwe versie biedt ons nog meer mogelijkheden om te profiteren van bescherming van Office 365-data in de cloud.” – Karen St. Clair, vicepresident van finance bij Columbia Power and Water Systems, een Veeam-klant

Prijs en beschikbaarheid
Veeam Backup for Microsoft Office 365 is beschikbaar als openbare bètaversie; algemene beschikbaarheid staat gepland voor eind 2019. Klanten kunnen de bètaversie downloaden op de website van Veeam: www.veeam.com/backup-office-365-v4-beta.html. Daar kunnen zij ook aangeven op de hoogte te willen blijven van de beschikbaarheid van versie 4. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com/backup-microsoft-office-365.html.

OverVeeamSoftware
Veeam is de wereldwijde leider in back-up-oplossingen die CloudData Management leveren. Het Veeam Availability Platform is de meest complete back-up-oplossing die klanten helpt succes te behalen in de vijf fases van Cloud Data Management. Met meer dan 365.000 klanten wereldwijd, waaronder 81 procent van de Fortune 500-bedrijven en 66 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 68.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 24.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan 30 landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.
Laatste van Veeam Software
Veeam rapporteert opnieuw jaarlijkse groei en groter marktaandeel

Veeam maakt nieuwe Backup for Microsoft Azure algemeen beschikbaar

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage