Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2487 volgers blijven op de hoogte!

Secure Logistics: eerste iSHARE Identiteitsprovider

Delft, 7november 2019 –Secure Logistics - leverancier van identiteits- en toegangssystemen in de logistieke sector – is gecertificeerd als iSHARE Identiteitsprovider. Organisaties kunnen zich vanaf vandaag met de identiteitsmiddelen van Secure Logistics overal binnen het iSHARE-netwerk identificeren. Daarmee besparen ze tijd en kosten.

Per dag voert Secure Logistics meer dan 40.000 verificaties uit. Dat betreft chauffeurs die zich met een CargoCard melden op een terminal om een container op te halen, maar ook medewerkers die met een PortKey of Digital Safety Paspoort toegang krijgen tot locaties “Onze identiteits- en toegangsmanagementsystemen staan inmiddels op 84 locaties, niet alleen in Rotterdam maar verspreid door heel Nederland en sinds twee jaar ook in Duitsland en België”, vertelt Cor Stolk, algemeen directeur van Secure Logistics.

De verificatie vindt onder meer plaats via biometrie. Een chauffeur die een container komt ophalen, kan zich identificeren met de CargoCard en moet vervolgens zijn vinger in een vingerscanner leggen. Als het unieke aderpatroon in de vinger overeenkomt met die op de CargoCard, mag de chauffeur doorrijden. “In totaal hebben we 40.000 kaarten in omloop. Dat betreft CargoCards, PortKeys en Digital Safety Passports. We registreren ongeveer honderd verschillende certificaten en trainingen waarmee we inzichtelijk maken dat de houder de vereiste veiligheidsopleidingen en -instructies om toegang te mogen krijgen tot bijvoorbeeld petrochemische installaties.”

Identiteiten hergebruiken met iSHARE
iSHARE biedt de mogelijkheid om de 40.000 door Secure Logistics vastgelegde identiteiten op veel grotere schaal in te zetten. Stolk noemt het voorbeeld van een chemiebedrijf dat chauffeurs van tankauto’s ontvangt. “Dat bedrijf kan iSHARE inzetten om op veilige en betrouwbare wijze de identiteit van de chauffeur bij Secure Logistics te verifiëren zonder per se een vingerscanner te hoeven installeren. Daardoor kan het chemiebedrijf eenvoudig checken of die chauffeur de vereiste papieren heeft om de vulinstallatie te bedienen. Dat hoeft niet langer handmatig te worden gecontroleerd en gevalideerd”, zegt Stolk.

Verificatie van identiteiten kan dus ook zonder vingerscanners, beaamt Stolk. “Met biometrie realiseren we het allerhoogste veiligheidsniveau, maar dat is niet overal vereist. Aan onze kaarten is ook een unieke identificatiecode gekoppeld, die op veel locaties voldoende is. Door iSHARE te implementeren, kunnen we ook zonder biometrie met grote zekerheid vaststellen wie de chauffeur is en wat hij allemaal wel en niet mag doen. Op die manier vergroten we de toegevoegde waarde van onze oplossingen.”

Bewaakte parkeerplaatsen
Ook voor de kaarthouders biedt iSHARE voordelen. Zij kunnen straks met één digitale identiteit toegang krijgen tot meer systemen op veel meer dan de huidige locaties, maar bijvoorbeeld ook inloggen bij Portbase en Rijkswaterstaat. “Denk ook aan toegang tot bewaakte parkeerplaatsen. Vergelijk het met je bankpas. Wie een bankpas van de Rabobank heeft, kan ook terecht bij de geldautomaten van ABN Amro en ING.”

Als iSHARE identiteitsprovider hoopt Stolk dat de bedrijven in Nederland snel aan de slag gaan met het afsprakenstelsel. Hoe meer bedrijven meedoen, hoe groter de voordelen. “Met papier komen we vandaag de dag niet meer zo ver. De logistieke sector heeft een achterstand in digitalisering. Als we nu eerst het afsprakenstelsel gaan implementeren, staat niets ons in de weg om snel een inhaalslag te maken.”

iSHARE proof digitale identiteit maakt het makkelijker om data te delen
Gerard van der Hoeven, voorzitter van de Stichting iSHARE onderstreept het belang van de certificering van Secure Logistics voor de verdere ontwikkeling van iSHARE. “We zijn erg blij met de toetreding van Secure Logistics tot iSHARE. Secure Logistics kent een lange historie in het faciliteren van veilige toegang tot locaties in de Rotterdamse haven en ver daarbuiten. Fijn dat zij hun diensten van het fysieke domein nu ook naar het digitale domein brengen. Met de toelating van Secure Logistics tot het iSHARE-afsprakenstelsel wordt het voor logistieke partijen die voor de toegang tot hun online service gebruik maken van de 'iSHARE proof' digitale identiteiten van Secure Logistics, makkelijker om data te delen met andere partijen."
Laatste van iSHARE
iSHARE adapter in SAP App Store

Poort8: eerste iSHARE Autorisatieregister

Jorr-IT Solutions treedt toetot iSHARE-stelsel
iSHARE contact

Logo iSHARE

iSHARE sociaal

iSHARE tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau