www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Worldcom heeft inzichten van ruim 58.000 directieleden wereldwijd verzameld via kunstmatige intelligentie

New York, 6 november 2019 – Het vertrouwen van de zakelijke leiders wereldwijd is gekelderd in 2019, blijkt uit de tweede jaarlijkse Worldcom Confidence Index (CI) van de Worldcom Public Relations Group, het wereldwijde partnernetwerk van onafhankelijke PR-bureaus. Uit een analyse van de online content van meer dan 58.000 CEO’s en CMO’s blijkt dat het vertrouwen met meer dan 20% is gedaald. De sterkste dalingen in het vertrouwen zijn opgetekend in de Verenigde Staten (51%) en China (21%). Japan ging met een stijging van 74% dan weer tegen de trend in en steeg van de laatste naar de eerste plaats in de Confidence Index.

“Een hoge mate van onzekerheid in de wereld, bijvoorbeeld ten gevolge van een mogelijke handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China, heeft de bezorgdheid bij de zakelijk leiders versterkt. Ons onderzoek toont ook aan dat de wereldwijde handelsakkoorden en -tarieven het vertrouwen ondermijnen”, zegt Roger Hurni, voorzitter van de Worldcom Public Relations Group. “Sinds de Confidence Index in 2018 heeft de maatschappij natuurlijk ook te maken gekregen met zaken als Brexit, protesten in Hong Kong, meer aandacht voor de opwarming van de aarde, hongersnood, en het opnieuw opduiken van ziekten als de mazelen. Deze combinatie van factoren kan verklaren waarom de vertrouwensniveaus het afgelopen jaar zo gekelderd zijn.”

Worldcom heeft dit jaar kunstmatige intelligentie ingezet om het onderzoek uit te voeren voor de Confidence Index. De steekproef bestond uit ruim 58.000 zakelijk leiders uit 15 verschillende landen; een flinke toename ten opzichte van het onderzoek in 2018.

Naast het wereldwijde vertrouwen laat het rapport ook het belang zien van het bereiken van specifieke doelgroepen, en de mate van vertrouwen die deze doelgroepen genieten. In 2018 bleken CEO’s vooral bezig met het bereiken van hun klanten, maar de respondenten uit 2019 richten zich voornamelijk op influencers; hun belang groeide met 160%, gevolgd door klanten en werknemers. Toch blijft het vertrouwen van CEO’s dat ze influencers daadwerkelijk kunnen bereiken laag. Ze geven aan meer vertrouwen te hebben in het bereiken van stakeholders, klanten, leveranciers en zelfs overheidsfunctionarissen.

Bijscholing aandachtspunt binnen werknemersbetrokkenheid en -behoud
Een ander probleem dat CEO’s en CMO’s tegenkomen, is het behoud van de huidige werknemers. Leiders hebben er weinig vertrouwen in dat ze hun talenten kunnen behouden. Bedrijven in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten tonen respectievelijk het laagste en het een na laagste vertrouwen op dit gebied.

Het behouden van talent is overigens een van de vijf werknemergerelateerde issues die voorkomt in de top zesvan wereldwijd besproken onderwerpen. Economische migratie is reden tot zorg – met name in de VS, dat op dit punt de laagste score op de Confidence Index noteert. Het belangrijkste onderwerp dat door de leiders werd genoemd is ‘upskilling’ en ‘reskilling’ van werknemers. Het VK had de laagste mate van vertrouwen en Japan de hoogste op het gebied van bijscholing en herscholing. Het verbeteren van de vaardigheden is een van de vele gebieden die leiders belangrijk vinden om werknemers betrokken te houden.

De Worldcom Confidence Index laat de kopzorgen en de mate van vertrouwen zien met betrekking tot 23 onderwerpen binnen zes doelgroepen. De 10 belangrijkste bevindingen zijn:

De Worldcom Confidence 10
#1 Vertrouwensniveaus krijgen een knauw – daling van 21%
  • de Verenigde Staten zijn de grootste daler (51%) en Japan de grootste stijger (74%)
#2 Influencers zijn de belangrijkste doelgroep voor leiders, maar hebben de één na laagste vertrouwensscore
  • de invloed en de rol van de media hebben de vierde laagste CI-score
#3 Werknemergerelateerde onderwerpen domineren de zakelijke agenda
  • deze onderwerpen nemen vijf plekken in de top zes in
  • bijscholing en herscholing zijn de meest besproken onderwerpen
  • werknemers scoren het laagst van alle doelgroepen
#4 Leiders maken zich zorgen over hun bedrijfsimago en merkreputatie en hun mogelijkheden om deze in geval van crisis te beschermen

#5 Wereldwijde handelsakkoorden en -tarieven ondermijnen het vertrouwen

#6 Vertrouwen neemt af als het gaat om klanttevredenheid – vooral in de VS – maar blijft hoger dan op andere zakelijke onderwerpen

#7 Issues die alle respondenten raken, zoals de opwarming van de aarde, roepen wereldwijd heel verschillende reacties op

#8 Overheden en wetgevers krijgen veel meer aandacht, hetgeen als zorgwekkend beschouwd wordt

#9 Een veranderde houding t.o.v. de manier waarop politieke leiders communiceren op social media

#10 Cybercrime is niet langer een wereldwijde reden tot bezorgdheid, maar een grote issue voor Zuid-Amerikaanse leiders

Methodologie
Het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de Confidence Index 2019 was op deze schaal en in negen verschillende talen mogelijk doordat de data werd verzameld door middel van een innovatieve AI-benadering. Het onderzoeksbureau Advanced Symbolics Inc. (ASI) heeft een gepatenteerde methode ontwikkeld om representatieve steekproeven te benaderen en vervolgens met behulp van hun AI-tool data te verzamelen.

“We vinden het geweldig dat Worldcom de eerste organisatie is die AI op deze manier inzet”, zegt Roger Hurni. “We kozen ASI’s benadering omdat deze bewezen nauwkeurig is; zij waren bijvoorbeeld het enige onderzoeksbureau dat de uitkomst van de Canadese verkiezingen wist te voorspellen op basis van hun AI-tool. De komende maanden zullen we het onderzoek verder uitbreiden en zo waardevolle inzichten blijven genereren voor onze klanten in het bijzonder en zakelijke leiders in het algemeen. ”

Het volledige rapport en gerelateerde content kunnen hier worden gedownload.

++++++

Noot voor de pers: voor meer informatie over de Worldcom PR Group kunt u contact opnemen met Wisse Kommunikatie, de Nederlandse partner van de Worldcom PR Group. U kunt contact opnemen met Serge Beckers, per telefoon: 026-4431523 of per e-mail: serge.beckers@wisse-worldcom.nl.

Over de Worldcom Public Relations Group
De Worldcom Public Relations Group, opgericht in 1988, is met meer dan 2000 werknemers bij 132 kantoren in 115 steden het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke PR-bureaus. In 2017 realiseerde de Worldcom Group een gezamenlijke omzet van 247 miljoen dollar. De bureaus werken nauw samen op gezamenlijke accounts. Via de Worldcom PR Group krijgen klanten toegang tot de expertise van ervaren PR-professionals die de taal, cultuur en gewoonten begrijpen van de omgeving waarin zij werken. In Nederland wordt de Worldcom Group vertegenwoordigd door Wisse Kommunikatie.
Eerder van Wisse Kommunikatie
6 nov 2019 Vertrouwen van C-suite daalt gemiddeld ruim 20% volgens Worldcom Confidence Index

4 dec 2018 Worldcom Public Relations Group verwelkomt vier nieuwe partners

5 dec 2017 Serge Beckers bestuurslid Worldcom PR Group
Persberichten van woensdag 20 november 2019
NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

NetApp en Google Cloud zetten volgende stap in strategisch partnership om innovatie in de Cloud te stimuleren

Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

Lenovo en Schneider Electric kondigen strategische samenwerking aan op het gebied van slimme duurzame productie

Multifunctionele Toughbooks zijn ideaal gereedschap voor de zeevaart

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

BlackBerry zorgt voor balans tussen vraag naar productiviteit en veiligheid met vernieuwde UEM Software Suite

Advanced Persistent Threats in 2020: abuse of personal information and more sophisticated attacks are coming

Experts delen unieke kennis in Amsterdam

Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

TIE Kinetix completes transition to FLOW with substantially increased order intake
Erniesoft wint FD Gazellen Award 2019

HPS Connectivity Solutions (HPS) verkoopt meerderheidsbelang aan SLTN Inter Access (SLTN)

AVM introduceert FRITZ!Repeater 1200 en 600

Nederlandse professionals zijn het meest bekend met 3D-printtechnologie

Cumulus Networks introduceert vierde generatie geavanceerde software voor Open Networking

Anoma van Eeden gestart als SVP of Global Marketing bij Foleon

Freshworks haalt $ 150 mln. op met financieringsronde en kondigt Customer-for-Life-Cloud aan

Havenbedrijf Rotterdam en ICT Group sluiten contract voor Container Exchange Route

F5 werkt samen met Rakuten Mobile aan veilige uitrol 5G-netwerk

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN

PERSONALIA: Bob Bomer nieuwe CFO van Amac

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Thuiswinkel.org stuurt brandbrief over online identificatie naar minister
Wisse Kommunikatie contact

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com