www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: MCS PR

Barracuda beschermt Azure web applicaties met Cloud Application Protection platform

Nieuw platform biedt o.a. schaalbare WAF-as-a-Service oplossing op basis van Microsoft Azure en is beschikbaar in de Azure Marketplace

Venlo, 6 november 2019 - Barracuda lanceert het Cloud Application Protection (CAP) platform als antwoord op de toenemende dreigingen voor web applicaties. Barracuda CAP biedt complete web application beveiliging, met onder andere een nieuwe Web Application Firewall (WAF) as-a-Service op basis van Microsoft Azure, beschikbaar in de Azure Marketplace.

Digitale transformatie leidt tot veranderingen in organisaties waarbij web applicaties vaak essentieel voor de business zijn. Zowel applicaties in de cloud als on-premise moeten beveiligd worden, maar niet meer dan 1 op de 10 van deze applicaties wordt momenteel daadwerkelijk beschermd door een web application firewall(1). Belangrijke redenen daarvoor zijn de complexiteit en de mankracht die nodig zijn om web application firewalls te beheren.

De nieuwe WAF-as-a-Service die onderdeel is van het Barracuda CAP-platform, biedt uitgebreide functionaliteit, maar is toch makkelijk uit te rollen en te beheren. Het maakt solide applicatiebeveiliging beschikbaar voor veel meer organisaties. Naast de WAF, biedt het CAP-platform ook de mogelijkheid om applicaties te scannen op kwetsbaarheden en deze te herstellen, geavanceerde bescherming tegen bots, DDoS-bescherming, API-beveiliging, etc.

Barracuda’s WAF-as-a-Service maakt gebruikt van Microsoft Azure voor wereldwijde beschikbaarheid en een eenvoudige uitrol in alle 54 Azure-regio’s. Barracuda WAF-as-a-Service biedt alle instellingen en maatwerkopties die gebruikers kennen van de Barracuda WAF. Toch kan deze oplossing met slechts enkele kliks als een service worden uitgerold vanuit de Azure Marketplace. Alle web-applicaties van de organisatie zijn dan binnen enkele minuten beschermd.

“Organisaties hebben behoefte aan een applicatiebeveiligingsoplossing die makkelijk te beheren is en tevens flexibel genoeg is om applicaties overal te beveiligen, ongeacht waar deze zijn uitgerold”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Het Barracuda Cloud Application Protection platform en WAF-as-a-service in de public cloud maken dit mogelijk voor een veel bredere markt.”

Barracuda toont tijdens Microsoft Ignite 2019, dat deze week plaatsvindt in Orlando, Florida, ook zijn CloudGen Firewall met ondersteuning voor Microsoft Virtual WAN. Dit is de eerste beveiligingsoplossing die gebruikmaakt van alle Microsofts Virtual WAN functies. Routing Rules. Hiermee krijgen klanten die willen migreren naar Office 365 de mogelijkheid om via een Azure-backbone de latency te verminderen voor gebruikers die op afstand werken.

Ann Johnson, Corporate Vice President, Cybersecurity Solutions Group, Microsoft, zegt: “Barracuda heeft ervaring met security en begrijpt hoe ze moeten samenwerken met partners en klanten in ons ecosysteem. We kijken er naar uit naar de samenwerking met Barracuda, om ervoor te zorgen dat organisaties veilig kunnen opereren in de cloud.”

Meer informatie:
(1) Gartner, Defining Cloud Web Application and API Protection Services, Jeremy D'Hoinne, Adam Hils, Published: 26 February 2019

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
SD-WAN is de meest gekozen oplossing voor public cloud-projecten, volgens rapport Barracuda

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Onderzoek: zorgen rond security remmen adoptie public cloud
Wereldleider in beveiliging van mobiele apparaten en apps, Zimperium, sluit distributie-overeenkomst met Distology

THE BRISTOL GROUP en Guardian360 sluiten partnership voor de levering van continue veiligheidsscans in Duitsland

Frontline Solutions her-certificeert zich voor ISO27001

IFS uitgeroepen tot Leider in Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Field Service Management

Slechts 5 procent vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Zyxel introduceert tri-mode beheer met nieuwe hybride switch

Heijmans gaat langdurige IT-samenwerking aan met Conclusion

BOYS WITH BRAINS NU IN 17 LANDEN IN EUROPA ACTIEF

Broad Horizon neemt Data Management Professionals over

Razer DeathAdder V2 nu beschikbaar in mini-variant

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Werknemers bereid tot langere trips als zakenreizen daarmee duurzamer worden

Spotify lanceert ‘Soundtrack Your Workout’

Behoefte aan Tech-oplossingen ter voorkoming van COVID-19 groeit in vastgoedsector

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nederland dreigt toppositie binnen Europese startup ecosystemen te verliezen

ZIVVER lanceert veilig en betaalbaar videobellen

ICT GROUP CONVENES EXTRAORDINARY MEETING OF SHAREHOLDERS

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel