www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 43 dagen geleden)
PR: MCS PR

Barracuda beschermt Azure web applicaties met Cloud Application Protection platform

Nieuw platform biedt o.a. schaalbare WAF-as-a-Service oplossing op basis van Microsoft Azure en is beschikbaar in de Azure Marketplace

Venlo, 6 november 2019 - Barracuda lanceert het Cloud Application Protection (CAP) platform als antwoord op de toenemende dreigingen voor web applicaties. Barracuda CAP biedt complete web application beveiliging, met onder andere een nieuwe Web Application Firewall (WAF) as-a-Service op basis van Microsoft Azure, beschikbaar in de Azure Marketplace.

Digitale transformatie leidt tot veranderingen in organisaties waarbij web applicaties vaak essentieel voor de business zijn. Zowel applicaties in de cloud als on-premise moeten beveiligd worden, maar niet meer dan 1 op de 10 van deze applicaties wordt momenteel daadwerkelijk beschermd door een web application firewall(1). Belangrijke redenen daarvoor zijn de complexiteit en de mankracht die nodig zijn om web application firewalls te beheren.

De nieuwe WAF-as-a-Service die onderdeel is van het Barracuda CAP-platform, biedt uitgebreide functionaliteit, maar is toch makkelijk uit te rollen en te beheren. Het maakt solide applicatiebeveiliging beschikbaar voor veel meer organisaties. Naast de WAF, biedt het CAP-platform ook de mogelijkheid om applicaties te scannen op kwetsbaarheden en deze te herstellen, geavanceerde bescherming tegen bots, DDoS-bescherming, API-beveiliging, etc.

Barracuda’s WAF-as-a-Service maakt gebruikt van Microsoft Azure voor wereldwijde beschikbaarheid en een eenvoudige uitrol in alle 54 Azure-regio’s. Barracuda WAF-as-a-Service biedt alle instellingen en maatwerkopties die gebruikers kennen van de Barracuda WAF. Toch kan deze oplossing met slechts enkele kliks als een service worden uitgerold vanuit de Azure Marketplace. Alle web-applicaties van de organisatie zijn dan binnen enkele minuten beschermd.

“Organisaties hebben behoefte aan een applicatiebeveiligingsoplossing die makkelijk te beheren is en tevens flexibel genoeg is om applicaties overal te beveiligen, ongeacht waar deze zijn uitgerold”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Het Barracuda Cloud Application Protection platform en WAF-as-a-service in de public cloud maken dit mogelijk voor een veel bredere markt.”

Barracuda toont tijdens Microsoft Ignite 2019, dat deze week plaatsvindt in Orlando, Florida, ook zijn CloudGen Firewall met ondersteuning voor Microsoft Virtual WAN. Dit is de eerste beveiligingsoplossing die gebruikmaakt van alle Microsofts Virtual WAN functies. Routing Rules. Hiermee krijgen klanten die willen migreren naar Office 365 de mogelijkheid om via een Azure-backbone de latency te verminderen voor gebruikers die op afstand werken.

Ann Johnson, Corporate Vice President, Cybersecurity Solutions Group, Microsoft, zegt: “Barracuda heeft ervaring met security en begrijpt hoe ze moeten samenwerken met partners en klanten in ons ecosysteem. We kijken er naar uit naar de samenwerking met Barracuda, om ervoor te zorgen dat organisaties veilig kunnen opereren in de cloud.”

Meer informatie:
(1) Gartner, Defining Cloud Web Application and API Protection Services, Jeremy D'Hoinne, Adam Hils, Published: 26 February 2019

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Barracuda versterkt incident respons met automatische workflows en publieke API's
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf