www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2480 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Barracuda beschermt Azure web applicaties met Cloud Application Protection platform

Nieuw platform biedt o.a. schaalbare WAF-as-a-Service oplossing op basis van Microsoft Azure en is beschikbaar in de Azure Marketplace

Venlo, 6 november 2019 - Barracuda lanceert het Cloud Application Protection (CAP) platform als antwoord op de toenemende dreigingen voor web applicaties. Barracuda CAP biedt complete web application beveiliging, met onder andere een nieuwe Web Application Firewall (WAF) as-a-Service op basis van Microsoft Azure, beschikbaar in de Azure Marketplace.

Digitale transformatie leidt tot veranderingen in organisaties waarbij web applicaties vaak essentieel voor de business zijn. Zowel applicaties in de cloud als on-premise moeten beveiligd worden, maar niet meer dan 1 op de 10 van deze applicaties wordt momenteel daadwerkelijk beschermd door een web application firewall(1). Belangrijke redenen daarvoor zijn de complexiteit en de mankracht die nodig zijn om web application firewalls te beheren.

De nieuwe WAF-as-a-Service die onderdeel is van het Barracuda CAP-platform, biedt uitgebreide functionaliteit, maar is toch makkelijk uit te rollen en te beheren. Het maakt solide applicatiebeveiliging beschikbaar voor veel meer organisaties. Naast de WAF, biedt het CAP-platform ook de mogelijkheid om applicaties te scannen op kwetsbaarheden en deze te herstellen, geavanceerde bescherming tegen bots, DDoS-bescherming, API-beveiliging, etc.

Barracuda’s WAF-as-a-Service maakt gebruikt van Microsoft Azure voor wereldwijde beschikbaarheid en een eenvoudige uitrol in alle 54 Azure-regio’s. Barracuda WAF-as-a-Service biedt alle instellingen en maatwerkopties die gebruikers kennen van de Barracuda WAF. Toch kan deze oplossing met slechts enkele kliks als een service worden uitgerold vanuit de Azure Marketplace. Alle web-applicaties van de organisatie zijn dan binnen enkele minuten beschermd.

“Organisaties hebben behoefte aan een applicatiebeveiligingsoplossing die makkelijk te beheren is en tevens flexibel genoeg is om applicaties overal te beveiligen, ongeacht waar deze zijn uitgerold”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Het Barracuda Cloud Application Protection platform en WAF-as-a-service in de public cloud maken dit mogelijk voor een veel bredere markt.”

Barracuda toont tijdens Microsoft Ignite 2019, dat deze week plaatsvindt in Orlando, Florida, ook zijn CloudGen Firewall met ondersteuning voor Microsoft Virtual WAN. Dit is de eerste beveiligingsoplossing die gebruikmaakt van alle Microsofts Virtual WAN functies. Routing Rules. Hiermee krijgen klanten die willen migreren naar Office 365 de mogelijkheid om via een Azure-backbone de latency te verminderen voor gebruikers die op afstand werken.

Ann Johnson, Corporate Vice President, Cybersecurity Solutions Group, Microsoft, zegt: “Barracuda heeft ervaring met security en begrijpt hoe ze moeten samenwerken met partners en klanten in ons ecosysteem. We kijken er naar uit naar de samenwerking met Barracuda, om ervoor te zorgen dat organisaties veilig kunnen opereren in de cloud.”

Meer informatie:
(1) Gartner, Defining Cloud Web Application and API Protection Services, Jeremy D'Hoinne, Adam Hils, Published: 26 February 2019

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Eerder van Barracuda Networks
19 dec 2019 E-mail aanvallen zorgen voor hoge werkdruk bij Europese security professionals

17 dec 2019 Barracuda integreert Cloud Security Guardian met Amazon Detective

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl