www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 47 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Qualys en Microsoft slaan handen ineen om klanten te helpen Azure te beveiligen

Integratie voorziet in ingebouwde security voor Azure-workloads en containerorkestratie, zonder software die moet worden geïmplementeerd of geüpdatet

Amsterdam, 5 november 2019 - Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, gaat een partnerschap aan met Microsoft. Dankzij het partnerschap worden Qualys Vulnerability Management en Qualys Container Security geïntegreerd met Microsoft Azure.

De integratie vergroot het aantal mogelijkheden voor kwetsbaarheidsdetectie in Azure Security Center voor klanten die gebruikmaken van virtual machines en containers. De functie is gratis beschikbaar voor alle Azure Security Center Standard Edition-klanten voor virtual machines en voor klanten die gebruikmaken van Azure Security Center’s Advanced Threat Protection for Azure Kubernetes Services.

Ramesh Chinta, principal group program manager, Azure: “Om klanten te helpen met hun beveiliging bieden we graag verbeterde kwetsbaarheidsdetectie aan binnen Azure Security Center, mogelijk gemaakt door Qualys. Deze samenwerking helpt onze klanten hun security-posture te verbeteren door een groter aantal kwetsbaarheden op te sporen en aanbevelingen te doen om deze problemen op te lossen.”

De oplossing maakt gebruik van geëmbedde Qualys Cloud Agents en Container Sensors. Bovendien is het een cloudservice, waardoor er geen extra software hoeft te worden beheerd of geüpdatet.

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Door Qualys-mogelijkheden rechtstreeks in te bouwen in Azure vereenvoudigt Microsoft de implementatie van kwetsbaarheidsmanagement- en containersecurity-oplossingen. Het resultaat is ingebouwde security met realtime inzicht in beveiligde cloudworkload-provisioning en DevOps-orkestratie.

De oplossing wordt tijdens Ignite aangekondigd en bestaande en nieuwe Azure Security Center Standard Edition-klanten kunnen de oplossing direct implementeren.

Extra informatie

Noot voor de redactie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 12.200 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

HetQualysCloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps biedencontinuebedrijfskritischebeveiligingsinformatie, waardoorauditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, opendpointsen inelasticcloudszijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providersen consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Qualys tekent overeenkomst voor de overname van TotalCloud

Qualys en Red Hat verbeteren de beveiliging van het besturingssysteem van de OpenShift-host

Qualys breidt integratie met Microsoft Azure Defender uit naar on-premise en multicloud met Microsoft Azure Arc
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials