Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2497 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys en Microsoft slaan handen ineen om klanten te helpen Azure te beveiligen

Integratie voorziet in ingebouwde security voor Azure-workloads en containerorkestratie, zonder software die moet worden geïmplementeerd of geüpdatet

Amsterdam, 5 november 2019 - Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, gaat een partnerschap aan met Microsoft. Dankzij het partnerschap worden Qualys Vulnerability Management en Qualys Container Security geïntegreerd met Microsoft Azure.

De integratie vergroot het aantal mogelijkheden voor kwetsbaarheidsdetectie in Azure Security Center voor klanten die gebruikmaken van virtual machines en containers. De functie is gratis beschikbaar voor alle Azure Security Center Standard Edition-klanten voor virtual machines en voor klanten die gebruikmaken van Azure Security Center’s Advanced Threat Protection for Azure Kubernetes Services.

Ramesh Chinta, principal group program manager, Azure: “Om klanten te helpen met hun beveiliging bieden we graag verbeterde kwetsbaarheidsdetectie aan binnen Azure Security Center, mogelijk gemaakt door Qualys. Deze samenwerking helpt onze klanten hun security-posture te verbeteren door een groter aantal kwetsbaarheden op te sporen en aanbevelingen te doen om deze problemen op te lossen.”

De oplossing maakt gebruik van geëmbedde Qualys Cloud Agents en Container Sensors. Bovendien is het een cloudservice, waardoor er geen extra software hoeft te worden beheerd of geüpdatet.

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Door Qualys-mogelijkheden rechtstreeks in te bouwen in Azure vereenvoudigt Microsoft de implementatie van kwetsbaarheidsmanagement- en containersecurity-oplossingen. Het resultaat is ingebouwde security met realtime inzicht in beveiligde cloudworkload-provisioning en DevOps-orkestratie.

De oplossing wordt tijdens Ignite aangekondigd en bestaande en nieuwe Azure Security Center Standard Edition-klanten kunnen de oplossing direct implementeren.

Extra informatie

Noot voor de redactie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 12.200 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

HetQualysCloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps biedencontinuebedrijfskritischebeveiligingsinformatie, waardoorauditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, opendpointsen inelasticcloudszijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providersen consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Pegasystems

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl